2021-03-23, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var nog den turbulenta relationen med SD de blev varse och anmälningar, misshandel osv? De hade ju tillgång till LW:s inringda samtal, förhör m.m. även om det ej ledde vidare. Där drog hon på rätt bra med detaljer.

Sen öppen dörr och annat. Lyste i huset. Mitt i paketinslagning. Polisen har väl rätt bra feeling för det där.

Nja, det mesta tyder väl på motsatsen. Polisutredningen är kass.
Citera
2021-03-23, 02:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
LW till SD.

3 maj 2018 19:03:02
Logg Lasse-Maja
Vad I helvete?! Herregud vilken torftig logg på Lasse-Maja! Inte ok. Skriv om! Eller låtsades du bara
tycka den var "skitbra" när vi gick igenom den? Du sa inte ens ifrån då om svårigheten, den har jag
förenklat I efterhand (som du så nedlåtande antyder). Brydde du dig inte mer än så vid genomgång?
Här, om någonstans, är det på sin plats med dina sedvanliga haranger om utflykten, platsen, cachen
utfo1mning, utförande och hantverk, CO:s påläsning och kreativitet, genomförandet vid loggning osv.
Du har extremt stora skäl till extra omsorg om loggen. Din jävel, du till och med utelämnade delen
om mitt deltagande I touren! ! ! INGEN annan utanför det oslagbara teamet som skryter om medalj har
större del I resultatet än jag. Och lägger bild från min cache i NÄSTA logg?! Vad är det för fel på
dig? Du är tillräckligt begåvad för att skriva med finess så det inte blir ett gullande med henne som
skär i mig,
du KAN skriva trevlig och rolig logg utan gull med henne till mig, det har du bevisat.
Och, naturligtvis, med hemlig referens till mig som gör mig glad. Cachen och jag förtjänar en HELT
annan logg än den ovärdiga jag nu fick. Kom igen, du ändrar, NU. Verkligen. Har du funderingar på
hennes åsikter så förklarar du såklart att en bra cache ska ha en bra logg.
Och det här kan du uppfatta som ett hot, du brukar skärpa till dig då: Nästa gullbild på er två du
lägger I logg far svar.
Jag är trött på ditt exponerande av varumärkesbygge. Det passar sig inte när
man trampar på den man säger man älskade. Du skruvade upp till detta. Jävla klantarsel. Ser fram
emot att du rättar till, förklarar hur du tänkte och ber om ursäkt. Därefter har vi trevligt igen. Ser detta
som en plump I ditt protokoll. När du städat upp efter dig sätts detta åt sidan.
Lät bli att skicka detta som mejl, så slipper du låtsas att jag bryter rt, trots extremt höggradig
förorättelse.
Så nu fixar du. Bra.
I förebyggande syfte: Jag vet inte hur det funkar med blockning mm på ge. Tänk inte ens tanken att
spärra ytterligare I en enda kanal. Hörs. I bästa ton
Specialized tajt skärmar snö
Scott Silence bra skännar dålig paket
Säg klart ich tydligt toll Båda al HTD är mitt namn på dig och återkoppla Reaktionen
Citera
2021-03-23, 02:57
Medlem
Citat:
Och en vaken SD hade kunnat säga redan till LW:s oroliga son där på morgonen att kolla vid mammas tänkta cache eller i hennes tidslinje vart hon gått. Piloten, geocacharen, kartnörden, osv. Men finns väl anledning till att han inte gjorde just det.

Samma anledning som varför han aldrig ringde eller sökte efter henne.
Citera
2021-03-23, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW till SD.

Logg Lasse-Maja
Vad I helvete?! Herregud vilken torftig logg på Lasse-Maja! Inte ok. Skriv om! Eller låtsades du bara
tycka den var "skitbra" när vi gick igenom den? Du sa inte ens ifrån då om svårigheten, den har jag
förenklat I efterhand (som du så nedlåtande antyder). Brydde du dig inte mer än så vid genomgång?
Här, om någonstans, är det på sin plats med dina sedvanliga haranger om utflykten, platsen, cachen
utfo1mning, utförande och hantverk, CO:s påläsning och kreativitet, genomförandet vid loggning osv.
Du har extremt stora skäl till extra omsorg om loggen. Din jävel, du till och med utelämnade delen
om mitt deltagande I touren! ! ! INGEN annan utanför det oslagbara teamet som skryter om medalj har
större del I resultatet än jag. Och lägger bild från min cache i NÄSTA logg?! Vad är det för fel på
dig? Du är tillräckligt begåvad för att skriva med finess så det inte blir ett gullande med henne som
skär i mig,
du KAN skriva trevlig och rolig logg utan gull med henne till mig, det har du bevisat.
Och, naturligtvis, med hemlig referens till mig som gör mig glad. Cachen och jag förtjänar en HELT
annan logg än den ovärdiga jag nu fick. Kom igen, du ändrar, NU. Verkligen. Har du funderingar på
Och det här kan du uppfatta som ett hot, du brukar skärpa till dig då: Nästa gullbild på er två du
lägger I logg far svar.
man trampar på den man säger man älskade. Du skruvade upp till detta. Jävla klantarsel. Ser fram
emot att du rättar till, förklarar hur du tänkte och ber om ursäkt. Därefter har vi trevligt igen. Ser detta
som en plump I ditt protokoll. När du städat upp efter dig sätts detta åt sidan.
Lät bli att skicka detta som mejl, så slipper du låtsas att jag bryter rt, trots extremt höggradig
förorättelse.
Så nu fixar du. Bra.
I förebyggande syfte: Jag vet inte hur det funkar med blockning mm på ge. Tänk inte ens tanken att
Säg klart ich tydligt toll Båda al HTD är mitt namn på dig och återkoppla Reaktionen

Detta är ett exempel på en normal konversation när LW som HD brukar Rycker SD i örat lite när han flippar ur. Normal procedure. Tonen är vänlig. Om man inte är tondöv eller totalt oinsatt i deras konversationer utöver SMS förstås.
Senast redigerad av Remark 2021-03-23 kl. 03:23.
Citera
2021-03-23, 03:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta är ett exempel på en normal konversation när LW som HD brukar Rycker SD i örat lite när han flippar ur. Normal procedure. Tonen är vänlig.

Du tycker att det tyder på att hon gått vidare från SD? Att han är svartsjuk?
Citera
2021-03-23, 03:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta är ett exempel på en normal konversation när LW som HD brukar Rycker SD i örat lite när han flippar ur. Normal procedure. Tonen är vänlig. Om man inte är tondöv eller totalt oinsatt i deras konversationer utöver SMS förstås.

Citat:
Normal procedure. Tonen är vänlig.

Vänlig? Då undrar jag vad du har för människor omkring dig. Jag skulle aldrig acceptera att någon skrev så till mig. Det skulle bli livstids blockning och jag skulle aldrig prata med den människan igen.

Varför sa han inte bara åt henne att flyga och fara? Varför tog han order av henne?
Citera
2021-03-23, 05:51
Medlem
Citat:
Precis. Den var ju inte känd då.

Den kanske borde varit det, men som sagt bra, arbete. Fläckfritt.
Citera
2021-03-23, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW till SD.

Logg Lasse-Maja
skär i mig,
lägger I logg far svar.
förorättelse.
Så nu fixar du. Bra.

Det här är bara knappt 14 dagar innan mordet.

LW tog sig ordentlig ton gentemot SD. Hon vägrade bli trampad på längre!

Undrar om det var då SD insåg att han inte hade någon chans att styra LW längre? Mordplaner började snurra i hans huvud?

Ligger väl i tid med hans dåliga uppförande gentemot HD och framförallt barnen (sämre än vanligt). Han var osams med allt och alla (ja, förutom SOA och JG kanske). Börjar bli jobbigt nu...
Citera
2021-03-23, 06:28
Medlem
Citat:
Du droppade EFP och MSO som om alla vet vad det var. Jag skrev ut vad dessa förkortningar betyder och i vilket sammanhang de används och länkade till polisens info om EFP. Det så alla kan förstå bättre och blir mindre kryptiskt.

Avel, jag uppskattade att du gjorde detta då jag inte hade en susning om vad det stod för. Nu vet jag och kan därmed lättare förstå, så tack.
Citera
2021-03-23, 06:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Alla kan göra misstag..

Precis! 6 år eller ett par samtal, same same.
Citera
2021-03-23, 06:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nu kanske min fråga är korkad, men var det polisen i Örebro som tog emot samtalet om kvinnoskrik? Det skulle kunna vara någon annanstans som operatören tar emot samtal, det var inte dagtid.
Jag ringde efter ambulans när en man kört av trottoaren med sin permobil och skadat sig. Då, flera år sen, när jag ringde en gång till, fick jag klart för mig att de som tog emot larmen, inte hade lokal kännedom, utan var placerade någon helt annanstans.
Ringer man 112, särskilt på natten, kopplas man kanske till första bästa lediga operatör, som skriver rapport. Sen ska den hamna rätt och checkas av. Det har hänt förr att tips tappats bort.
Det är just det som är grejen.
Om man ringer och den som svarar sitter nån helt annanstans så måste det ändå på nåt sätt redovisas till den som är ansvarig just där nåt har hänt. Så att befälet Y i X-stad får en lista på sitt skrivbord:
”17 inkomna samtal kod 123 och 452/35 etc på platserna A, B, R och H.
Samtliga utan åtgärd”
Eller nåt.

Och i just detta fall borde åtminstone ett samtal ha resulterat i en åtgärd.

Men att polisen tydligen inte ens i efterhand fångade upp att man fått larmsamtalet är obegripligt.

När UW ringde på morgonen borde det ha matchats mot ”kod 123” på ”plats H” typ. Va fan, det är väl inte så att nån sitter i Haparanda och skriver på en post-it lapp! Det matas väl i in i ett system och skapas en logg under tiden samtalet pågår!? Eller?

Annars borde i framtiden en automatisk matchning göras, enligt Lex Lena. Man får inte missa!
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-23 kl. 06:49.
Citera
2021-03-23, 06:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Problemet var nog att man fortfarande inte hittat brottsplatsen den 16/5 och inte heller verkar ha bestämt sig för hur sökarbetet skulle bedrivas.

Normalt vill man nog hitta antingen en kropp, en större blodansamling, ett fordon med en blodig baklucka eller blodförekomst på någon av de platser där husrannsakan gjorts den 15/5. I brist på detta vill man hitta något fordon eller cykel som har försvunnit eller andra tecken på ett bortrövande eller ett handgemäng. I brist på detta kan man anta att kroppen finns kvar i närområdet.

Man borde också letat sig fram till anmälan om skriket när inga andra fynd gjordes den 15.

Utifrån uppgifterna om chatten på kvällen borde man därefter kunna sluta sig till att hon förmodligen lämnat hemmet tillfälligt, gått en mycket kort sträcka och att kroppen borde ligga helt nära en belyst väg eller stig (ingen vill släpa på en kropp en längre sträcka i mörker eller lysa sig fram med risk för att uppmärksammas, man lämnar också mer spår av sig själv på en kropp om man släpar på den).

Denna dag bör PS ta över ansvaret för sökinsatserna och första åtgärden bör rimligen vara att göra om sökningen i närområdet och helst närvara någon timme för att se att arbetet utförs på ett rimligt sätt.
Är det inte "helt enkelt" så att det handlar om brottsrubriceringen, vilka åtgärder/metoder som inledningsvis gjordes? Lena anmäls försvunnen, misstänker sen människorov.
Det är ganska många som anmäls försvunna, men som i slutändan glömt tala om att man skulle iväg till någonring. Om polisen direkt skulle samla alla enheter direkt, med uppdrag finna mördad person, då skulle de inte göra annat.
Nu var det en #helt ny på jobbet, som frågade PS och JR om råd, i ärendet. De i sin tur, började undersöka och förbereda från skrivbordet, ett eventuellt grovt brott, med tanke på vad de ser i polisregistret, Lenas anmälningar mot SD. De är beredda att ta över, inledningsvis är Lena försvunnen, inte mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in