2021-03-23, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag skrattar åt din iver att lägga fokus bortom Springare. In absurdum.

Han har väl fått väldigt mycket skit på köpet här idag. Så de som inte gillar honom får väl tacka mig istället. Alla har haft en chans att diskutera alla hans misstag. Vilka de nu är.

Om jag hade velat få bort fokus från PS så hade jag väl inte ens nämnt honom vid namn. Du fattar psykologin där ja?

Har jag hittat saker angående SD och hela rövgänget (inkl din favo HD) så kan jag väl kika lite på polisledningen där. Det är ju du som gjort sånt ståhej här i tron att det pågår nån pro PS kampanj. Är sanningen så jobbig nu när det redan finns en syndabock att luta sig mot?

Nej nej nu ska vi fortsätta leta efter vad de kunde ha gjort bättre här och du behöver inte recensera varje inlägg jag gör om det om du inte orkar. Jag är på den goda sidan. Jag lovar.
Citera
2021-03-23, 00:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Glömde han redovisa Tramadolen? Han måste vara ett unikum av hälsa och ärlighet. Not.
"Davidsson är kroppsligen frisk och undersöks inte närmare. "

Två schyssta diskbråck och leende du gav mig.. 🎶

Eller som HD säger i förhör:

"Mm. Eh .. ja .. det är en sån soppa hela jäkla alltet.. e"
Citera
2021-03-23, 00:45
Medlem
Citat:
Bjässen och husse samt MPS hade nog lyckats bättre.

Ja eller nåt nyfiket barn.
Citera
2021-03-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du menar till skillnad mot människorov som blev fallet?

Ja. Människorov ger mer resurser och används ibland endast därför t.ex. för MPS, särskilda spaningsinsatser mm.

Hur motiverade man människorov? Jmfrt försvunnen person?
Citera
2021-03-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man hade kommit väldigt nära OM man lyft på luren och lyssnat på inringaren. Ett klokt, sansat par som själva via logiskt resonerande kommit fram till varifrån skriket kom ifrån. Dom bodde mittemot det som visade sig vara BP, på andra sidan motorvägen, på andra våningen och hade fönstret öppet pga värmen, lite trafik och tyst ute, på motsatt sida ligger Nya Hjärsta bakom ett bullerplank, i övrigt är det bara en grässlänt utan träd ner mot motorvägen. Det förtvivlade Dödsskriket hamnade obehindrat rakt in i deras sovrum! En part hade somnat. Den andra satte sig käpprätt upp. Väckte den andre. Någon dör i vår närhet! ......... Minuter senare ringer dom SOS Alarm och rusar ut bilen påklädda.

Hedervärt agerande. Den polis som tog det samtalet får skämmas lite idag. Samtalet finns i fup så det är bara att läsa innantill.
Citera
2021-03-23, 00:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja. Människorov ger mer resurser och används ibland endast därför t.ex. för MPS, särskilda spaningsinsatser mm.

Misstänker de brott så rubriceras det människorov, och byter fot till Fu.

Men vad hjälper resurser om det är kass spaningsledning. .
Citera
2021-03-23, 00:54
Medlem
Citat:

Det var nog den turbulenta relationen med SD de blev varse och anmälningar, misshandel osv? De hade ju tillgång till LW:s inringda samtal, förhör m.m. även om det ej ledde vidare. Där drog hon på rätt bra med detaljer.

Sen öppen dörr och annat. Lyste i huset. Mitt i paketinslagning. Polisen har väl rätt bra feeling för det där.
Citera
2021-03-23, 00:56
Medlem
Citat:
Bjässen och husse samt MPS hade nog lyckats bättre.

Området är inte gigantiskt. Efter dörrknackning med hund och inspektion av förråd i bostadsområdet. Var kan en geocachare med förkärlek för skog och terräng nära hemmet vara???

Vad tyder på kort promenad: ALLT
Citera
2021-03-23, 00:56
Medlem
Sa HD och/eller SOA något att de hade sett ambulans? Eller är det en trådsanning/spekulation? Eller jag som minns fel?

Från huvudprotokollet. Notera att ambulansen skickas iväg innan avspärrningen påbörjas 14:41:59. Förhöret med HD avslutas 14:49.

Jag tjänstgjorde vid aktuellt tillfälle som yttre befäl och befann mig i närområdet då jag som första polis beordrades till platsen. Informationen som gick ut över polisradion var att någon allmänhet anträffat en livlös kropp på platsen. Då jag endast några få minuter senare anlände till platsen fanns redan ambulans på platsen. Vid en snabb kontroll fanns också de tre syskon, två kvinnor och en man, som anträffat kroppen, på plats. Brodern i syskonskaran talade om var kroppen låg vilket var bakom ett bullerplank beläget uppe på toppen av den uppbyggda ås som går parallellt med motorvägen som skyddar bostadsområdet mot oljud från trafiken på motorvägen. Jag fick mycket snabbt klart för mig att ingen mer än de tre syskonen varit uppe invid kroppen. Därför sa jag åt ambulanspersonalen att vänta kvar medan jag gick upp och kontrollerade kroppen. Jag kunde direkt konstatera att livräddande åtgärder inte var aktuella varför jag ombad ambulanspersonalen att lämna platsen. Kroppen som uppenbarligen var en kvinna visade tydliga dödstecken. Jag rörde inte vid kroppen eller vidtog inga andra åtgärder på eller runt densamma efter att ha konstaterat att döden inträffat långt innan den anträffats
Strax därefter anlände förstärkning som omedelbatt påbörjade den avspärrning som strax
därförinnan beslutats om. Den effektuerades av patrullen J*nny H*lmersson och Ol*v
S*rbring. Patrullen P*r Örtg*rd och M*ttias H*nriksson tog sig an de tre syskon som anträffat kroppen och höll förhör med dem i bostaden på Rättarvägen 19. Tekniker begärdes till platsen i ett mycket tidigt läge liksom att rättsläkare bedömdes behövas, vilket förmedlades till Vakthavande befäl genom Regionledningscentralen. Då ovan åtgärder vidtagits lämnade jag platsen och informerade muntligen handläggare L*sa R*hn (grova brott) om mina åtgärder och iakttagelser.

14:33:59 Livlös kropp hittad
14:37:43 Tyst framkörning
14:41:59 Rejäl avspärrning
15:39:41 Pressmeddelande skickat
Citera
2021-03-23, 00:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Området är inte gigantiskt. Efter dörrknackning med hund och inspektion av förråd i bostadsområdet. Var kan en geocachare med förkärlek för skog och terräng nära hemmet vara???

Ja, och ett samtal bort är reviewer.
Tips den 16 maj om cacher.
Senast redigerad av develi 2021-03-23 kl. 01:00.
Citera
2021-03-23, 01:00
Medlem
Citat:

Och en vaken SD hade kunnat säga redan till LW:s oroliga son där på morgonen att kolla vid mammas tänkta cache eller i hennes tidslinje vart hon gått. Piloten, geocacharen, kartnörden, osv. Men finns väl anledning till att han inte gjorde just det.
Citera
2021-03-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var nog den turbulenta relationen med SD de blev varse och anmälningar, misshandel osv? De hade ju tillgång till LW:s inringda samtal, förhör m.m. även om det ej ledde vidare. Där drog hon på rätt bra med detaljer.

Sen öppen dörr och annat. Lyste i huset. Mitt i paketinslagning. Polisen har väl rätt bra feeling för det där.

Inte personkännedom om Lena dock. Dom borde rent rutinmässigt satt någon att kolla av växeln, sjukhus, taxi ... allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in