2021-03-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tycker mig minnas att hundsöket avbröts därför att de beordrades till Vivallaskogen för att söka där istället.
Möjligen han det ha varit för att mobilsignaler uppfattades därifrån men det är jag inte helt säker på.

Jag vill minnas dom började i Vivallaskogen pga pinget och avslutade (avbröts) vid planket. Men minnet är totalt opålitligt vid det här laget.
Citera
2021-03-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att jag är feg för att svara...

Jag vill inte svartmåla en människa som blir mördad .
Finns INGET som rättfärdigar att en person tar någon annans liv.
Skrev bara att det var dumt att handskas med en person som hade tankar på att mörda henne.
Varför la hon inte av då och tröttnade ?
Jag vill bara att SD och HD skall straffas OM de är skyldiga till brott ,och det vet vi ju inte med säkerhet ,eller ?
Hur kan du vara hundra på att det är dessa två som är gärningsmännen ?

Förklara vad du menade med meningen du skrev häruppe ?
citat: -Tycker LW som summerar JG och de andra två bra när han svarade JG.
Förstår inte vad du menar ?

LW, son som bad JG fara, och flyga, med all rätt. JG bidrog till LW död genom agera som idiot. Det kommer han ha på sitt samvete resten av sitt liv.

Svårt veta vad du tycker ev ska fria SD, du nämner inget om de bevis som finna emot honom. Typ strutsen. Du är i samma kategori som exempelvis JG och soa. Skyddar en mördare och lögnare. Tror du hf och SD haft sex by the way, syns lite på JG att han åtrår SD.
Citera
2021-03-21, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
👍
Enig. Och överallt låter inte bra, jag undrar alltså över (efterfrågar) systematisk metod.

Fanns ingen systematisk metod, PS stod vid LW brevlåda och överlämnade ansvaret till hundsöksansvarig.
Citera
2021-03-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tycker nu att det är väldigt uppenbart gällande SD och vad som ägde rum under Januari månad 2018 vilket SD med största sannolikhet inte trodde ett dugg på, men då SD fick se sanningen i vitögat under Februari månad blev det LW som fick skulden. Frågan är bara hur mycket HD själv var involverad vid det aktuella tillfället ?

Själv tror jag att HD på ett eller annat sätt var delaktig.

Anstiftan?
Citera
2021-03-21, 16:08
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
LW, son som bad JG fara, och flyga, med all rätt. JG bidrog till LW död genom agera som idiot. Det kommer han ha på sitt samvete resten av sitt liv.

Svårt veta vad du tycker ev ska fria SD, du nämner inget om de bevis som finna emot honom. Typ strutsen. Du är i samma kategori som exempelvis JG och soa. Skyddar en mördare och lögnare. Tror du hf och SD haft sex by the way, syns lite på JG att han åtrår SD.

Är inte så förtjust i man/man sex så jag har faktiskt ingen aning ...hmm...
det där med att INGEN sett honom just där ,just då , på mordplatsen ,trodde jag var en så pass viktig sak i det hela ?Men jag kan ha fel ?
Om sillen haft sex med HD beror väl på hur pass mycket de gillar varandra .det är väl inte så viktigt i det här mordet ,eller ?

Ja att N*a sa till JG på skarpen var bra!
Senast redigerad av landbandy 2021-03-21 kl. 16:17.
Citera
2021-03-21, 16:09
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Nu är det bara ett par veckor kvar tills HR startar.

Borde inte NerikesAllehanda.se, Aftonbladet.se, Expressen.se, med fler börja skriva lite om fallet?

Detta är ett riktigt vidrigt mord på en 3-barnsmamma och en hel hög med inblandade som ljuger och slingrar sig som det värsta förortsgäng, eller någon slags maffia.

Men medias intresse har alltid verkat rätt begränsat?

Vad beror det på?

Nu får ni sätta igång, media! De som inte satt sig in i fallet behöver nog lite information innan HR börjar.

Och ny information från ÅH borde väl komma vilken dag som helst - om nu försvaret (och vi) ska ha gott om tid att läsa det nya som kommit till?

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, det är inte JG:s och sambons stuga.

Folketorp är HD:s föräldrars sommarstuga och är de anhöriga till SD som klagade på att
polisen beslagtagit bland annat en dator.

Rätta mig om jag har fel, men hittade man inte (förutom datorn) intressanta skor som tillhörde SD? Som man tog med sig?

Kan man hitta beslagslista från nedslaget i stugan någonstans? Vet du?
Citera
2021-03-21, 16:13
Medlem
landbandys avatar
En stor skillnad på SD och LW tycker jag är att SD ville inte för allt smör i Småland hamna i knipa medans LW gick rakt på som en bulldozer för att få visa på hur hon kände - med kontentan att hon ofta hamnade i knipa både på jobbet och privat...

Feg/modig , modig /feg feg/modig , modig /feg - ja vad var bäst ?

Det som har hänt förr är ju att älskarinnor som vill tala om för mannens fru att det förekommit sex utanför äktenskapet brukar oftast bli illa behandlade ,så i den saken verkade LW vara orädd...
Senast redigerad av landbandy 2021-03-21 kl. 16:23.
Citera
2021-03-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vill minnas dom började i Vivallaskogen pga pinget och avslutade (avbröts) vid planket. Men minnet är totalt opålitligt vid det här laget.

Nej, de började "vid brevlådan", som det heter. Sen avbröts söket kort därefter och de alla begav sig till skogen där pinget kom ifrån.
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Med en dåres envishet hävdar jag att jag läst en artikel av en hundförare som just gick vid planket med sin hund och tvingades avbryta. Han var övertygad att dom skulle hittat LW. Jag har dock letat förgäves efter denna. Det var foto på förare m hund. Ngn facktidskrift/mindre blaska.
Jag släpper detta NU.

Den artikeln var i aftonbladet 2018 med bild och intervju av hundägaren.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Det ses tre hundsök i FUP.
15 och 16 maj:

För övrigt är de snabba på hanen om beslut att inleda Fu:
Citat:
BESLUT OM FÖRUNDERSÖKNING
Datum: 2018-05-15 Beslut av: Inspektör AW.
Förundersökning inleds
Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats.
Citera
2021-03-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men tack för lektionerna i den fråga jag väckt..

Jag VET vad metoden MSO innebär, jag vet vad Pic innebär och jag vet att resurser omfördelas om det rubriceras som människorov.

Jag vet att det är just den ledare som har övergripande ansvar hur resurser omfördelas när det kommer till spaning, det frigör mer möjligheter juridiskt.

Jag har sagt att det högst troligt står i FUP delar av det du om och om igen frågar om.

BROTT /HÄNDELSE 1. 4 0
Brottskod
Människorov 0430
BYALAGSGATAN 4 A, ÖREBRO
Måndag 2018-05-14 kl 22.30 t.o.m. Tisdag 2018-05-15
WESSTRÖM, LENA CHOON SHIL
Länskod: 18
Omrkod: 1040110080831000
kl 06.10
FRITEXT
HÄNDELSEN
Målsägande fysisk
Det har framkommit uppgifter i samband med anmälan om försvunnen person
5000-K574218-18 att Lena Wesström inte skulle ha försvunnit frivilligt.

Du droppade EFP och MSO som om alla vet vad det var. Jag skrev ut vad dessa förkortningar betyder och i vilket sammanhang de används och länkade till polisens info om EFP. Det så alla kan förstå bättre och blir mindre kryptiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in