Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nej, tvärtom! Feminism och jämställdhet (Din variant) har lett till fler skilsmässor och barn utom äktenskapet. Det har försvårat för män att ta ansvar för sina barn. Ta sig ur dåliga äktenskap har både män och kvinnor i Sverige kunnat göra sedan urminnes tider.
Ger man även andra halvan av mänskligheten samma möjligheter och rättigheter att skilja sig, så är det väl rätt självklart att detta ökas med ca 100%. Vad är din lösning på detta? Förbjuda människor att skilja sig, eller bara kvinnor?
Och barn utom äktenskapet???
Det var ett ENORMT problem förr Uven, idag är det inget problem alls. Vad tycker du fungerar bäst?
Jag ver ju vad jag föredrar och vad du gillar. Du gillar plåga småbarn helt enkelt.
Och försvårat för män ta ansvar för barn? Är du helt bakom flötet?
Svenska män har aldrig tidigare i historien tagit så stort aktivt föräldraskap som idag.
Och för alla ovan enorma förbättringar kan du som sagt tacka feminism och liberalism för.
Citat:
Ja, vad i all världen skulle Ni importera de där för? Vi försökte att varna Er.
Är du nöjd med dig själv när du skriver sånt här nonsens för att slippa svara på argumenten?
Statistiken kvarstår. Och den existerade även, bevisligen! Före Sverige hade någon invandring.
Konstigt Uven måste ha varit marsianer som utsatte kvinnor för sexbrott då.
Citat:
I dagens Sverige, med utbildning, preventivmetoder, socialt skyddsnät saknas helt orsaker till detta. Det är närmast sensationellt att ca 20% av graviditeterna aborteras årligen. Orsakerna till detta borde verkligen utredas i grunden.
Tydligen inte Ucen, eftersom! Vi kust HAR kvinnor dom behöver aborter, och dör inte finns ett enda land k hela världen där kvinnor inte behövt eller behöver detta.
Men just ja! Du lever ju inte i verkligheten.
Citat:
Jag känner nog ingen sådan, men ta hit en så skall jag säga just det. Skall man hålla på och tricksa med systemet så behöver man i alla fall ha en etiskt försvarbar metod.
Det är nog just vad man har... en etisk försvarbart system somINTE producerar horder av ”oäkta” ungar som ingen vill ha eller kan ta hand om.
Citat:
Försök att formulera Dig tydligt och använd frågetecken om Du ställer en fråga och inte bara anklagar och skriker.
Argument kan likväl komma som ett påstående .
Tror inte det spelar någon roll hur övertydlig jag är eller antal frågetecken jag använder, du kan i alla fall inte svara för dig.
Citat:
Konceptionen och födseln är tvivelsutan de mest definitiva omslagspunkterna i fortplantningen. Det är därför Ditt dravel om spermier blir så löjligt.
And here we go again.
Nej, konceptionsögonblicket är bevisligen igen!, inte någon sådan ”definitiv” punkt, eftersom vi har fri aborträtt. Lär dig åtminstone fatta vad orden betyder som du använder. Och du ska gnälla på mig att jag inte är tydlig nog.
Citat:
Vi har i dagens Sverige ingen brist på resurser för att ta hand om våra barn, om vi vill och om vi prioriterar. Jag förstår att det kan kännas så för den enskilda kvinnan som ställt till det för sig, men då får man planera om och acceptera situationen, oavsett om man är 19 eller 45 år. Känslor är inte fakta.
Nej, just för att så extremt få barn föds oönskade. Du vet, för att vi har aborträtt, så vi kan avsluta oönskad reproduktion i tid.
Du förstår ”VI VILL” kunna bestämma detta SJÄLVA som individer i Sverige.
Du får göra vad du vill med dina könsceller, då tycker jag du ska låta kvinnor få lov bestämma över sina.
DET är faktan inte ditt känslomos.
Citat:
Den inkonsekvensen har naturen ordnat med - inte jag. Det hade varit så mycket enklare om vi kunnat fortplanta oss utan kvinnor, men nu är läget som det är. Beklagar, men det motiverar inte att ta de ofödda livet utan goda skäl.
Naturen har ordnat det så att var och en äger sin egen kropp Uven.
Och i naturen då dumpas ungar hela tiden, när honor inte vill eller kan, så jag skulle vara försiktig med att önska ”naturen” åter.
Citat:
"Värdigheten" i ett samhälle som berömmer sig om god social trygghet, men inte klarar av att hålla ihop äktenskapen och aborterar ca 20% av graviditeterna, kan man klart ifrågasätta.
Finns inget likhetstecken mellan ”god social trygghet” och äktenskap och abortförbud annat än i din skalle.
Vad med den ”sociala tryggheten” ex. för den misshandlade frun som tvingas föda barn nr 6 mot sin vilja?
Vad ned den ”sociala tryggheten” för den ungen?
Just det.
J
Citat:
Ändock har vi alltid haft en inte obetydlig andel kvinnor som varit ogifta, antingen som änkor eller som aldrig blivit gifta. Det tycks mig om att Du envisas med att betrakta kvinnor som offer, eller som potentiella offer. Män vill Du bygg om, men kvinnor har aldrig något de behöver förändra. När kvinnor gör fel, lägger Du likväl skulden på män. Du har en ensidig, bitvis direkt felaktig, bild av historien och av nutiden. Du bortser från sådana fakta som överdödlighet hos män pga farliga arbeten, krig, sjukdomar. Du ser kvinnor som kravställare och män som kravuppfyllare. Det är tur att jag är gift, ty i Ditt samhälle borde man som man nog avstå sådant.
DIn politik vill GÖRA kvinnor till offer. Är ju på pricken ditt resonemang går ut på. Kvinnor ochbarns trygghet ska ”offras” för konceptionsögonblicks skull samt för att män ska slippa ta ansvar för konsekvenserna av sex.
VAD exakt är det ”kvinnor gör fel”
Uven??
TÄNK nu.
Brukar kvinnor tvinga män till sex?
Brukar kvinnor tvinga män att ensamma ta ansvar för barn, för att det är mäns ”livsuppgift” men en ”vulgär” syssla för kvinnor?
Är det ”fel” ha sex
Om man nu råkar vara kvinna?
Är det ”fel” av kvinnor att deras kroppar är fertila?
VAD??
Just det Uven, kvinnor tenderar inte att vare sig skjuta allt ansvar över sex på män, tvinga till sig sex eller skita i sin avkomma.
Och det är heller inte kvinnor som står för mäns överdödlighet i krig eller risker etc.
Du resonerar som en pajas.
Och du är misogyn och rasistisk.