Citat:
Ursprungligen postat av
Lekhorn
Läste igenom allt, nyttig information. Men kunde inte hitta hur dina NL x big bud gick för dig då du inte ville berätta tills du skördade, kanske glömt att lägga upp resultatet? Du kom sent ut med dom så kanske därför du inte blev nöjd?
Han torskade sin spot om jag minns rätt. Tixerz får gärna rätta mig om jag har fel.
Alla autos går klart i Sverige men dina 52-58 dagar kan du fet glömma. Sen tror jag tixerz har lite mer erfarenhet och vet va han håller på med så lite fetare strains från tex dutch passion kan han hantera. Är man lite mer novis så tycker jag man kan kolla andra strains eller kombinera. Kanske några dutch passion och sen lite annat som inte tar lika lång tid. Finns autos som är klara på 2.5 månad utomhus i Sverige och är lite mer förlåtande. Finns härdad och beprövad genetik för svenska breddgrader som är billigare.
Eftersom du vill träffas och köpa frön så antar jag att du befinner dig någonstans i Stockholm. Då vill du hellre ha frön som går klart snabbare så inte någon snorunge, tjackis eller bärplockare hinner hitta din spot. Du vill ha den exponerad ute i skogen så lite som möjligt.
Exempel: tre auto plantor som är klara på 2.5 månad och ger 20-30 gram per st motsvarar 1 planta från dutch passion, lite grovt räknat. Och då har du tjänat en månad. Dvs du kan skörda en månad tidigare och har fått ut samma mängd. Driver du upp plantan i 3 veckor hemma i ett fönster så har du i praktiken bara 2 månader som plantan är ute. Prova dig fram, men att lägga alla ägg i samma korg är inte att rekommendera.
Lycka till