2021-03-20, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
Ja det behövs om du vill att dina plantor får ut sin fullständigta potential Och om du vill slippa springa med gödsel var och varannan vecka

Om jag blandar ner benmjöl då? Behöver jag fortfarande springa med gödsel var och varannan vecka om jag vill ha 32 plantor på 320 liter?

Behövs mer långtidsverkande näring än benmjöl? Det känns ju värdelöst att endast kunna få ut 10 autos på en 320 liters bädd, man kan inte räkna med mer än 10-30g per planta.
Senast redigerad av Tiptoptop 2021-03-20 kl. 08:31.
Citera
2021-03-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Om jag blandar ner benmjöl då? Behöver jag fortfarande springa med gödsel var och varannan vecka om jag vill ha 32 plantor på 320 liter?

Behövs mer långtidsverkande näring än benmjöl? Det känns ju värdelöst att endast kunna få ut 10 autos på en 320 liters bädd, man kan inte räkna med mer än 10-30g per planta.
Jag körde 15st en gång det vart trångt det dubbla låter sjukt trångt k mina ögon ökar bara risken för mögel
Citera
2021-03-20, 17:14
Medlem
Citat:

Om du trycker in mer så får du bara springa och vattna som en idiot. Fett jobbigt och drygt. Jag har gjort det och jag svor åt mig själv hundra gånger varje gång jag vattnade. Rötterna vill dessutom ha så mycket utrymme som möjligt. Jord är billigt. 4 säckar kostar 100kr på Ica maxi.

Vill du ha långtidsverkande näring så har du följande: hönspellets, kogödsel pellets eller blåkorn. Vill du ha en organisk odling så kör på dom två första vill du ha mycket näring för pengarna då kör på blåkorn.
Mvh
Citera
2021-03-20, 17:21
Medlem
Citat:

Kom precis från min spot som jag kalkade och gödslade. Använde rådjurs bajs som jag samlar när jag är ute och går, blodmjöl, epsomsalt och blåkorn. Bifogar bild. Den här bilden är tagen idag.

https://anonymousfiles.io/HoJ3SWhY/
Citera
2021-03-20, 22:22
Medlem
tixerzs avatar
Tjena allesammans tänkte iår göra en yt kanal o ladda upp en video i efterhand med bilder då man vart o cheekat en grym kamera. Skulle de finnas intresse för en sådan video? Mvh
Citera
2021-03-21, 08:52
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Tjena allesammans tänkte iår göra en yt kanal o ladda upp en video i efterhand med bilder då man vart o cheekat en grym kamera. Skulle de finnas intresse för en sådan video? Mvh

Lova att du filmar när du blir gripen också
Citera
2021-03-21, 12:16
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Lova att du filmar när du blir gripen också

Gripen? Nu är du nog lite välnegativ 😁.
Citera
2021-03-21, 17:19
Medlem
Citat:

Det hade varit intressant! 👌
Citera
2021-03-21, 20:49
Medlem
Någon som kört NL x BIG BUD?
De säger att de tar 52-58 dagar
Vad har ni då fått för resultat?

https://www.sensimilla.se/fron/norden-seeds-premium/norden-premium-nl-x-big-bud-auto-feminized.html
Citera
2021-03-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekhorn

https://www.sensimilla.se/fron/norden-seeds-premium/norden-premium-nl-x-big-bud-auto-feminized.html

Du får min högra arm på ett silver fat om den tar 52-58 dagar att odla utomhus i Sverige. Läs TS och tidigare inlägg. Den där frågan diskuteras flitigt i varenda utomhustråd. Börjar bli lite less. Funderar seriöst på att skriva en Q&A för dummies.
Mellan 79-50kr/frö + porto för något som kostar 10kr fröt inkl porto. Det är ett rån.
Citera
2021-03-21, 22:05
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekhorn

Hej allesammans. Jag rekomenderar dig att inte köpa nordenseeds. Deras avkastning är inte bra tyvärr. Jag odlade just denna strain förra året. Då de vart torsk så tänkte jag testa dom e välldigt snabba men satsar du på 10 fina frön typ dutch passions kommer du bli välldigt nöjd. Och alla andra som vill köpa nordenseeds de är mina rekomendationer mvh
Citera
2021-03-21, 22:20
Medlem
Citat:
Hej allesammans. Jag rekomenderar dig att inte köpa nordenseeds. Deras avkastning är inte bra tyvärr. Jag odlade just denna strain förra året. Då de vart torsk så tänkte jag testa dom e välldigt snabba men satsar du på 10 fina frön typ dutch passions kommer du bli välldigt nöjd. Och alla andra som vill köpa nordenseeds de är mina rekomendationer mvh

Okej tack för svar. Körde deras ak47 två år sedan och de blev väll lite sisådär:/. Men såg nyss att dutch passion har sjukt dyra frön, grabben över säger indirekt att köpa billigare. Vad säger du åt de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in