2021-03-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Hej allesammans. Jag rekomenderar dig att inte köpa nordenseeds. Deras avkastning är inte bra tyvärr. Jag odlade just denna strain förra året. Då de vart torsk så tänkte jag testa dom e välldigt snabba men satsar du på 10 fina frön typ dutch passions kommer du bli välldigt nöjd. Och alla andra som vill köpa nordenseeds de är mina rekomendationer mvh

Okej tack, hittar inte frön för under 50kr/st på sensimilla, kan bara köpa därifrån då jag helst vill träffa och köpa.
Citera
2021-03-21, 22:44
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekhorn
Okej tack för svar. Körde deras ak47 två år sedan och de blev väll lite sisådär:/. Men såg nyss att dutch passion har sjukt dyra frön, grabben över säger indirekt att köpa billigare. Vad säger du åt de

Bros nog helt på. Dutch passion e riktigt riktigt duktiga på de dom gör. O enligt mig e prisklassen värd det. Finns såklart scams för frön som inte är värda. Men kan garantera dig dutch passion får man vad man betalar för. Deras strains har vunnit välldigt många cannabis cups. Jag skulle iaf hellre köpt 10 fina frön än 20 keffa. Mvh
Citera
2021-03-21, 23:02
Medlem
Citat:
Bros nog helt på. Dutch passion e riktigt riktigt duktiga på de dom gör. O enligt mig e prisklassen värd det. Finns såklart scams för frön som inte är värda. Men kan garantera dig dutch passion får man vad man betalar för. Deras strains har vunnit välldigt många cannabis cups. Jag skulle iaf hellre köpt 10 fina frön än 20 keffa. Mvh

O antar att de tar ungefär 110 dagar för dessa dutch passion bli klara? Tänkte köpa runt 50st. Såg att du fick runt 80g/st är det något jag borde förvänta mig? Alltså 50 st * 80 = 4000g?? De blir kanske lite mycket men vad är medel grammet per dutch skulle du sagt? Tack för all hjälp
Citera
2021-03-21, 23:18
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
O antar att de tar ungefär 110 dagar för dessa dutch passion bli klara? Tänkte köpa runt 50st. Såg att du fick runt 80g/st är det något jag borde förvänta mig? Alltså 50 st * 80 = 4000g?? De blir kanske lite mycket men vad är medel grammet per dutch skulle du sagt? Tack för all hjälp

Tjaa du säga vikt e jättesvårt. Bros helt på marken. Gödning och soltimmar. Och 80g är helt ok. Finns dom som fått välldigt mycket mer på dessa plantor. Jag rekomenderar mazar eller ultimate eller deras blackberry. Om du gör det rätt o får fina plantor som växer sig stora skulle ja absolut kunna tänka mig dom stora o fina e inte 100g per planta. omöjligt vill säga om du vet vad du grejjar med. Men skulle absolut tippa på få runt 50-100g. Om de fin mörk jord o med rätt gödning. Sen gjorde jag kiefhash o rso på bladen så lät inget gå till waste som blev yttligare 2 3 g rso 1-2g kiefhash. Men rökat var oxå gudomligt. Riktigt riktigt fint smög inget för den klenedock. Hoppas jag kunde ge dig lite mer kött på benen.
Citera
2021-03-21, 23:20
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Tjaa du säga vikt e jättesvårt. Bros helt på marken. Gödning och soltimmar. Och 80g är helt ok. Finns dom som fått välldigt mycket mer på dessa plantor. Jag rekomenderar mazar eller ultimate eller deras blackberry. Om du gör det rätt o får fina plantor som växer sig stora skulle ja absolut kunna tänka mig dom stora o fina e inte 100g per planta. omöjligt vill säga om du vet vad du grejjar med. Men skulle absolut tippa på få runt 50-100g. Om de fin mörk jord o med rätt gödning. Sen gjorde jag kiefhash o rso på bladen så lät inget gå till waste som blev yttligare 2 3 g rso 1-2g kiefhash. Men rökat var oxå gudomligt. Riktigt riktigt fint smög inget för den klenedock. Hoppas jag kunde ge dig lite mer kött på benen.

Och ja dom tar lite längretid. Dom har nog inte så mycket ruderails i sig därav blir dom maffiga o fina oxå.
Citera
2021-03-21, 23:43
Medlem
Citat:
Och ja dom tar lite längretid. Dom har nog inte så mycket ruderails i sig därav blir dom maffiga o fina oxå.

Det är just att de tar längre tid som skrämmer mig :/. Vi säger att man planterar de från små frö ner i jorden direkt i sen april/tidig maj, när på ett ungefär skulle dessa bli klara enligt dina erfarenheter? Vill helst inte att de ska börja mögla och dö då de är dyra.
Citera
2021-03-22, 00:17
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Det är just att de tar längre tid som skrämmer mig :/. Vi säger att man planterar de från små frö ner i jorden direkt i sen april/tidig maj, när på ett ungefär skulle dessa bli klara enligt dina erfarenheter? Vill helst inte att de ska börja mögla och dö då de är dyra.

Bra fråga fan men min blev klara sent du får kolla när ja postade i förraårets inlägg o jag kastade ksk 40g möglat. Men tyvärr e de så man får va redo när man vet tiden börjar bli inne o nypa dom i grevenstid. Om man får feta feta buds e de svårt o hålla mögelborta från någon strain enligt min erfarenhet 😁
Citera
2021-03-22, 01:29
Medlem
Citat:
Bra fråga fan men min blev klara sent du får kolla när ja postade i förraårets inlägg o jag kastade ksk 40g möglat. Men tyvärr e de så man får va redo när man vet tiden börjar bli inne o nypa dom i grevenstid. Om man får feta feta buds e de svårt o hålla mögelborta från någon strain enligt min erfarenhet 😁

Läste igenom allt, nyttig information. Men kunde inte hitta hur dina NL x big bud gick för dig då du inte ville berätta tills du skördade, kanske glömt att lägga upp resultatet? Du kom sent ut med dom så kanske därför du inte blev nöjd?
Citera
2021-03-22, 07:40
Medlem
Citat:
Läste igenom allt, nyttig information. Men kunde inte hitta hur dina NL x big bud gick för dig då du inte ville berätta tills du skördade, kanske glömt att lägga upp resultatet? Du kom sent ut med dom så kanske därför du inte blev nöjd?

Han torskade sin spot om jag minns rätt. Tixerz får gärna rätta mig om jag har fel.
Alla autos går klart i Sverige men dina 52-58 dagar kan du fet glömma. Sen tror jag tixerz har lite mer erfarenhet och vet va han håller på med så lite fetare strains från tex dutch passion kan han hantera. Är man lite mer novis så tycker jag man kan kolla andra strains eller kombinera. Kanske några dutch passion och sen lite annat som inte tar lika lång tid. Finns autos som är klara på 2.5 månad utomhus i Sverige och är lite mer förlåtande. Finns härdad och beprövad genetik för svenska breddgrader som är billigare.
Eftersom du vill träffas och köpa frön så antar jag att du befinner dig någonstans i Stockholm. Då vill du hellre ha frön som går klart snabbare så inte någon snorunge, tjackis eller bärplockare hinner hitta din spot. Du vill ha den exponerad ute i skogen så lite som möjligt.

Exempel: tre auto plantor som är klara på 2.5 månad och ger 20-30 gram per st motsvarar 1 planta från dutch passion, lite grovt räknat. Och då har du tjänat en månad. Dvs du kan skörda en månad tidigare och har fått ut samma mängd. Driver du upp plantan i 3 veckor hemma i ett fönster så har du i praktiken bara 2 månader som plantan är ute. Prova dig fram, men att lägga alla ägg i samma korg är inte att rekommendera.

Lycka till
Senast redigerad av Perlite 2021-03-22 kl. 07:44.
Citera
2021-03-22, 08:58
Medlem
Räcker 40 L kogödsel och 50 liter P jord till 10 autos? Jag ska göra en bädd
Citera
2021-03-22, 12:29
Medlem
Citat:
Tjena allesammans tänkte iår göra en yt kanal o ladda upp en video i efterhand med bilder då man vart o cheekat en grym kamera. Skulle de finnas intresse för en sådan video? Mvh

Skulle varit jävligt kul då jag kollat mycket på realgorillaseeds, andra mindre uk yt:are samt vice å så. FAN på riktigt blir typ upphetsad utav realgorillaseeds videos å vattnar i hela käften på mig å vill kö lika många som dom. Men förstår att du kommer ej köra på deras nivå men hade varit svin kul att ha en svensk som gör det då det finns knappt några svenska videos på cb på yt.

Låter som en suverän ide!!!!
Citera
2021-03-22, 14:16
Medlem
Citat:

Blev någon av dina NL x Big Bud färdiga? Hur länge tog det och hur mycket fick du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in