Citat:
Ursprungligen postat av
Italyboy164
Du tänker la ej köra på samma ide? Tycker du borde kika in earlys om du ej redan gjort det isåfall ett jävla meck det du gjort + du ska ha strains för vårat klimat om du vill ha ut mer än mögel.
Inte svar på din fråga kanske men ville bara skriva det ifall du missat det jag skrev
Citat:
Ursprungligen postat av
Perlite
Jag kommer ihåg dig. Ditt röka kanske blev en stark trea pga av att det var prebuds som du rökte. Dvs små outvecklade buds. Prova att odla en early eller auto så får du riktiga fullt utvecklade buds. Vill du fortsätta med att täcka och hålla på att böka fram och tillbaka varje 12 timmar så go ahead. Kommer ihåg att du snackade om att du tyckte om utmaningen. Jag har svårt att förstå det men men alla är vi olika.
Ja men exakt, det handlar mycket om utmaningen, jag tycker att det är otroligt spännande med växters fotsyntes. Enligt den här Professor Bugbee i klippet som jag länkade i förra inlägget så är cannabis sativa-släktet en av de absolut känsligaste växten, alla kategorier, när det kommer till dess fotosyntes. Jag visste att den har en väldigt känslig fotosyntes, men att det var så här jävligt, det fascinerande mig! Den kan till och med uppfatta en ljuset från kameralins. Sjukt intressant för en autodidakt hobbybotaniker som mig
Ja, några av budsen var prebuds, jag skördade lite för tidigt, det kom så in i helvetes med regn i flera veckor så det blev
extremt fuktigt där plantan bodde, så det hade garanterat blivit mögel om jag inte skördat.
I år har jag lite mer tid för denna hobby så i år har jag Auto:
OG Glue ( aka GG4) Den här har en bekant fått god avkastning av ute i skogen, tror dock att det var den varma sommaren 2018, så vi får se om det går.
Blueberry Kush Den här ska tydligen vara ganska svår (?)
Sen har jag ett par som jag är lite osäker på om de är auto eller om de endast är feminiserade:
Jack Harer, som tydligen ska vara väldigt svår (?)
Mango Glue, den vet jag inte så mycket om.
AK-47, den fick jag väldigt bra resultat av på en solig balkong för många år sedan. Ska väl vara en av dom enklaste(?)
Shivas Skunk, den här är jag lite rädd för att den ska lukta på 3 kilometers avstånd
Tanken är att köra några i växthus och några i skogen. Eventuellt blir det också en eller två plantor inomhus i tält. Jag har 3-5 av varje sort, så det vore kul att sätta samma strain på olika ställen för att se skillnaden. Vet ni om det är någon av dessa strains är helt lönlöst att sätta i skogen?
Och, återigen. Jag odlar i första hand för att jag tycker det är kul och att jag gillar utmaningar och experiment i all odling. Men med det sagt, så älskar jag ju så klart ta del av "frukten" från denna växt och jag blir ju inte ledsen om det blir ett par gram att mysa med i slutändan.
Edit: angående mängden i förra inlägget, det var alltså inte 60-70g färdigt röka, det var ca 60-70g innan trimning och torkning, (men det kanske ni förstod). Gjorde bubbelhash på det.