2021-03-22, 14:41
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Blev någon av dina NL x Big Bud färdiga? Hur länge tog det och hur mycket fick du?

Alla blev klara men mycket mögel. Jag fick nog max 10g torkad per planta tyvärr nu körde ja 5l hink men några i mark dom i mark ksk 20g stk. Kommer faktisit inte i håg exakt hurlångtid de tog men dom va snabba faktiskt.
Citera
2021-03-22, 14:43
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Han torskade sin spot om jag minns rätt. Tixerz får gärna rätta mig om jag har fel.
Alla autos går klart i Sverige men dina 52-58 dagar kan du fet glömma. Sen tror jag tixerz har lite mer erfarenhet och vet va han håller på med så lite fetare strains från tex dutch passion kan han hantera. Är man lite mer novis så tycker jag man kan kolla andra strains eller kombinera. Kanske några dutch passion och sen lite annat som inte tar lika lång tid. Finns autos som är klara på 2.5 månad utomhus i Sverige och är lite mer förlåtande. Finns härdad och beprövad genetik för svenska breddgrader som är billigare.
Eftersom du vill träffas och köpa frön så antar jag att du befinner dig någonstans i Stockholm. Då vill du hellre ha frön som går klart snabbare så inte någon snorunge, tjackis eller bärplockare hinner hitta din spot. Du vill ha den exponerad ute i skogen så lite som möjligt.

Exempel: tre auto plantor som är klara på 2.5 månad och ger 20-30 gram per st motsvarar 1 planta från dutch passion, lite grovt räknat. Och då har du tjänat en månad. Dvs du kan skörda en månad tidigare och har fått ut samma mängd. Driver du upp plantan i 3 veckor hemma i ett fönster så har du i praktiken bara 2 månader som plantan är ute. Prova dig fram, men att lägga alla ägg i samma korg är inte att rekommendera.

Lycka till

Stämmer bra detta lyssna på perlite oxå. Detta är en duktig grower. Frön finns mycket variteter man får söka o välja själv vad man tycker funkar en bäst. Jag själv somsagt har kört fast på dutch passion de är mina favvoriter all time. Men finns välldigt mycket bra breeders. Seeds behöver inte vara dyrt för vara bra. Mvh
Citera
2021-03-22, 14:46
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekhorn
Läste igenom allt, nyttig information. Men kunde inte hitta hur dina NL x big bud gick för dig då du inte ville berätta tills du skördade, kanske glömt att lägga upp resultatet? Du kom sent ut med dom så kanske därför du inte blev nöjd?

Har fan glömt lägga upp men ska slänga upp lite bilder. Har kvar på luren nämligen men ska fixa. Och dom blev helt klara men lite mögel men fick max 10 15g per planta tyvärr.
Citera
2021-03-22, 14:49
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
Skulle varit jävligt kul då jag kollat mycket på realgorillaseeds, andra mindre uk yt:are samt vice å så. FAN på riktigt blir typ upphetsad utav realgorillaseeds videos å vattnar i hela käften på mig å vill kö lika många som dom. Men förstår att du kommer ej köra på deras nivå men hade varit svin kul att ha en svensk som gör det då det finns knappt några svenska videos på cb på yt.

Låter som en suverän ide!!!!

Det kommer det bli!! Hoppas på en prenumerant från dig mvh 😁
Citera
2021-03-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Har fan glömt lägga upp men ska slänga upp lite bilder. Har kvar på luren nämligen men ska fixa. Och dom blev helt klara men lite mögel men fick max 10 15g per planta tyvärr.

Kan du jämföra Tropical Viking och NL x Big Bud? Vilken gav högst yield och vilken blev klar snabbast? Jag har tänkt att välja 1 av dessa då jag inte har tålamod att vänta 100-110 dagar.

Det står 70-90 dagar utomhus för Tropical Viking när jag googlar. NL x Big Bud skall vara snabbare enligt Norden Seeds.
Citera
2021-03-22, 21:34
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Kan du jämföra Tropical Viking och NL x Big Bud? Vilken gav högst yield och vilken blev klar snabbast? Jag har tänkt att välja 1 av dessa då jag inte har tålamod att vänta 100-110 dagar.

Det står 70-90 dagar utomhus för Tropical Viking när jag googlar. NL x Big Bud skall vara snabbare enligt Norden Seeds.

Har bara kört deras nl big bud och northenlights. Så kan tyvärr inte utala mig där men kommer inte köra dom igen om de inte är nödfall. Kan rekomendera femaleseeds white widdow. Och advanced seeds har oxå fina frön t ok priser.
Citera
2021-03-24, 13:44
Medlem
Om man vill göra hash på trimmet/ Dom sämre budsen vilken metod föredrar ni man kan ju göra det i en sådan icebucket och sedan drystift vet ej vad det heter på svenska men det är ju när man har micro dukar fast på en trä ram kanske lite dålig förklaring. Hittade sådan ice bubble hash bags i olika färger med typ 5-8 olika storlekar för en billig peng på amazon.se + då slipper man tull avgift å skit.

Men vill höra vad ni tycker och brukar gö.

sedan säger vissa att kurering gör det mer potent vilket jag är skeptisk till å förstår ej hur det är möjligt eller så menar dom mer potent smak samt lukt men det är ej vad dom säger i videorna.

Svara gärna om ni har lust å tid.
Citera
2021-03-24, 22:35
Medlem
Hello grower lovers!!!

Den rabiata "tomatodlarkungen" är tillbaka!! Det var ett jävla jidder (kanske mest från mig) i förra årets tråd då jag undrade lite över det här med huruvida det är möjligt att mörklägga plantor som inte är autoflower för att starta blomningen. Det gick, men inte superbra. Fick i slutändan ut ett ca 60-70 g från min tremetersplanta. Lååååångt i från det bästa jag har rökt, men det var absolut inte det sämsta heller. På en skala 1-10, en stark trea.

Hur som helst, det kanske inte är någon som minns nu, men det jag förra året var ute efter att få svar på var lite mer exakt hur känslig vår fantastiska växt är när det kommer till det här med mörkläggningen och hur dess fotsyntes fungerar. Jag fick svar på frågan av Professor Bugbee i detta klipp https://www.youtube.com/watch?v=ID9rE5JewVg. Kort sammanfattat så är hon extremt känslig för ljusföroreningar under dessa 12 timmars mörkläggning.

Önskar alla där ute stort lycka till med årets odlingar, fred på jorden, och att pandemin snart är över så vi slipper så in i helvetes mycket folk ute i skog och mark!
Citera
2021-03-25, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Hello grower lovers!!!

Den rabiata "tomatodlarkungen" är tillbaka!! Det var ett jävla jidder (kanske mest från mig) i förra årets tråd då jag undrade lite över det här med huruvida det är möjligt att mörklägga plantor som inte är autoflower för att starta blomningen. Det gick, men inte superbra. Fick i slutändan ut ett ca 60-70 g från min tremetersplanta. Lååååångt i från det bästa jag har rökt, men det var absolut inte det sämsta heller. På en skala 1-10, en stark trea.

Hur som helst, det kanske inte är någon som minns nu, men det jag förra året var ute efter att få svar på var lite mer exakt hur känslig vår fantastiska växt är när det kommer till det här med mörkläggningen och hur dess fotsyntes fungerar. Jag fick svar på frågan av Professor Bugbee i detta klipp https://www.youtube.com/watch?v=ID9rE5JewVg. Kort sammanfattat så är hon extremt känslig för ljusföroreningar under dessa 12 timmars mörkläggning.

Önskar alla där ute stort lycka till med årets odlingar, fred på jorden, och att pandemin snart är över så vi slipper så in i helvetes mycket folk ute i skog och mark!

Du tänker la ej köra på samma ide? Tycker du borde kika in earlys om du ej redan gjort det isåfall ett jävla meck det du gjort + du ska ha strains för vårat klimat om du vill ha ut mer än mögel.

Inte svar på din fråga kanske men ville bara skriva det ifall du missat det jag skrev
Citera
2021-03-25, 07:17
Medlem
Citat:
Hello grower lovers!!!

Jag kommer ihåg dig. Ditt röka kanske blev en stark trea pga av att det var prebuds som du rökte. Dvs små outvecklade buds. Prova att odla en early eller auto så får du riktiga fullt utvecklade buds. Vill du fortsätta med att täcka och hålla på att böka fram och tillbaka varje 12 timmar så go ahead. Kommer ihåg att du snackade om att du tyckte om utmaningen. Jag har svårt att förstå det men men alla är vi olika.
Citera
2021-03-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
Du tänker la ej köra på samma ide? Tycker du borde kika in earlys om du ej redan gjort det isåfall ett jävla meck det du gjort + du ska ha strains för vårat klimat om du vill ha ut mer än mögel.

Inte svar på din fråga kanske men ville bara skriva det ifall du missat det jag skrev

Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Jag kommer ihåg dig. Ditt röka kanske blev en stark trea pga av att det var prebuds som du rökte. Dvs små outvecklade buds. Prova att odla en early eller auto så får du riktiga fullt utvecklade buds. Vill du fortsätta med att täcka och hålla på att böka fram och tillbaka varje 12 timmar så go ahead. Kommer ihåg att du snackade om att du tyckte om utmaningen. Jag har svårt att förstå det men men alla är vi olika.

Ja men exakt, det handlar mycket om utmaningen, jag tycker att det är otroligt spännande med växters fotsyntes. Enligt den här Professor Bugbee i klippet som jag länkade i förra inlägget så är cannabis sativa-släktet en av de absolut känsligaste växten, alla kategorier, när det kommer till dess fotosyntes. Jag visste att den har en väldigt känslig fotosyntes, men att det var så här jävligt, det fascinerande mig! Den kan till och med uppfatta en ljuset från kameralins. Sjukt intressant för en autodidakt hobbybotaniker som mig

Ja, några av budsen var prebuds, jag skördade lite för tidigt, det kom så in i helvetes med regn i flera veckor så det blev extremt fuktigt där plantan bodde, så det hade garanterat blivit mögel om jag inte skördat.

I år har jag lite mer tid för denna hobby så i år har jag Auto:

OG Glue ( aka GG4) Den här har en bekant fått god avkastning av ute i skogen, tror dock att det var den varma sommaren 2018, så vi får se om det går.

Blueberry Kush Den här ska tydligen vara ganska svår (?)

Sen har jag ett par som jag är lite osäker på om de är auto eller om de endast är feminiserade:

Jack Harer, som tydligen ska vara väldigt svår (?)

Mango Glue, den vet jag inte så mycket om.

AK-47, den fick jag väldigt bra resultat av på en solig balkong för många år sedan. Ska väl vara en av dom enklaste(?)

Shivas Skunk, den här är jag lite rädd för att den ska lukta på 3 kilometers avstånd

Tanken är att köra några i växthus och några i skogen. Eventuellt blir det också en eller två plantor inomhus i tält. Jag har 3-5 av varje sort, så det vore kul att sätta samma strain på olika ställen för att se skillnaden. Vet ni om det är någon av dessa strains är helt lönlöst att sätta i skogen?

Och, återigen. Jag odlar i första hand för att jag tycker det är kul och att jag gillar utmaningar och experiment i all odling. Men med det sagt, så älskar jag ju så klart ta del av "frukten" från denna växt och jag blir ju inte ledsen om det blir ett par gram att mysa med i slutändan.

Edit: angående mängden i förra inlägget, det var alltså inte 60-70g färdigt röka, det var ca 60-70g innan trimning och torkning, (men det kanske ni förstod). Gjorde bubbelhash på det.
Senast redigerad av Matzolle 2021-03-25 kl. 17:13.
Citera
2021-03-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ja men exakt, det handlar mycket om utmaningen, jag tycker att det är otroligt spännande med växters fotsyntes. Enligt den här Professor Bugbee i klippet som jag länkade i förra inlägget så är cannabis sativa-släktet en av de absolut känsligaste växten, alla kategorier, när det kommer till dess fotosyntes. Jag visste att den har en väldigt känslig fotosyntes, men att det var så här jävligt, det fascinerande mig! Den kan till och med uppfatta en ljuset från kameralins. Sjukt intressant för en autodidakt hobbybotaniker som mig

Ja, några av budsen var prebuds, jag skördade lite för tidigt, det kom så in i helvetes med regn i flera veckor så det blev extremt fuktigt där plantan bodde, så det hade garanterat blivit mögel om jag inte skördat.

I år har jag lite mer tid för denna hobby så i år har jag Auto:

OG Glue ( aka GG4) Den här har en bekant fått god avkastning av ute i skogen, tror dock att det var den varma sommaren 2018, så vi får se om det går.

Blueberry Kush Den här ska tydligen vara ganska svår (?)

Sen har jag ett par som jag är lite osäker på om de är auto eller om de endast är feminiserade:

Jack Harer, som tydligen ska vara väldigt svår (?)

Mango Glue, den vet jag inte så mycket om.

AK-47, den fick jag väldigt bra resultat av på en solig balkong för många år sedan. Ska väl vara en av dom enklaste(?)

Shivas Skunk, den här är jag lite rädd för att den ska lukta på 3 kilometers avstånd

Tanken är att köra några i växthus och några i skogen. Eventuellt blir det också en eller två plantor inomhus i tält. Jag har 3-5 av varje sort, så det vore kul att sätta samma strain på olika ställen för att se skillnaden. Vet ni om det är någon av dessa strains är helt lönlöst att sätta i skogen?

Och, återigen. Jag odlar i första hand för att jag tycker det är kul och att jag gillar utmaningar och experiment i all odling. Men med det sagt, så älskar jag ju så klart ta del av "frukten" från denna växt och jag blir ju inte ledsen om det blir ett par gram att mysa med i slutändan.

Edit: angående mängden i förra inlägget, det var alltså inte 60-70g färdigt röka, det var ca 60-70g innan trimning och torkning, (men det kanske ni förstod). Gjorde bubbelhash på det.

Om det är autos så hinner dom gå klart och du slipper röka outvecklade buds. Är det vanliga photoperiodare så får du plocka fram förra årets pressening, damma av det och förbereda dig på halv bra buds som får en 3a av 10.
”Auto eller feminiserade”.... Jag tror du får läsa lite. Finns nämligen autos som är feminiserade. Skulle nog våga säga att dom flesta autos på marknaden är feminiserade. Speciellt dom som har lika flashiga namn som du refererar till. Investerare ett par hundra kronor och så har du ett 20 tal frön som passar våra förutsättningar bättre. Du odlar väl inte en
San Marzano tomat på friland?
Lycka till

Edit: Jag kollade lite på det där klippet. Det är en video för växtbelysning. Ser inte hur det hjälper en som odlar utomhus.
Senast redigerad av Perlite 2021-03-25 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in