2021-03-21, 13:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Om vi bortser från ditt dravel och moraliskt konstiga inlägg.

Hur tycker du att bevisen emot paret SD och HD är? Anser du SD hade rätt slå de sjutton slagen?
Vad anser du om JG, du vet den där jänkaren, med sin sjuka förljugna amerika moral som raderar sin mobil under ett förhör?

Jag menar du har ju i många inlägg inisuerat om lw, nu kallar du en mördad korkad. Fräscht.

Men intet ett bra lrd om de tre gringosarns. Så speak up.

SD har ABSOLUT INTE rätt att slå de där 17 slagen ,ej heller HD ,därför att finns inte en enda vettig person som slår ihjäl människor pga att man blivit av med loggningar !!Att döda en annan människa får man ej göra .Och gjorde MGM det så är det färdigt för fängelse .
Om en människa känner att nu måste den mörda en person för att den är sur /besviken o arg på den, så är det dags för psykvård.

JG har jag träffat flera gånger när han sökt efter mina gömmor ,och han är speciell eftersom han talar amerikanska och har en helt annan fostran än vad som sker i Sverige. Mycket hårdare moraltänk och därför måste han ha mått illa när hans nära vänner hade sitt beteendemönster gällande sex och otrohet.
Vad han NU tycker om SD är inte lätt att veta.
Att han raderade mycket på mobilen inne på toaletten anser jag vara fel, eftersom han med sin "goda" moral borde veta bättre !?
Antar att han hamnade i en rävsax när folket runt omkring honom levde som de lärde ...hmm ..
Citera
2021-03-21, 13:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De brister som varit inom den tekniska avdelningen kontra att nån tig ”semester” står inte i proportion till varandra. Semester är inte tjänstefel men att missa att säkra de inblandades ”hemliga chatt” är snudd på det med tanke på att instruktionen för hur man gör i princip står på Telegrams hemsida.
Och kvalité som FuL inledningsvis innan semester?

Det intresserar mig med tanke på BP.
Citera
2021-03-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oavsett hästfärs eller inte är det ordagrant osmakligt uttalande på döttrars kalas som älskar hästar.

Samma absurditet som att utsätta arbetskamrater för experiment med kaffe, samma sociala inkompetens som ses överallt.
Drar med dottern till mordplatsen, strösselförhör, centimetrar vart de får röra sig runt kaninburar och x antal godis i förhållande till ålder.
Ett weirdo till pappa firar...

Man anar en sadistisk ådra.
Hästar betyder mycket för hans barn borde han veta. Om detta stämmer och det medvetet är inköpt hamburgerkött till kalaset så är det inte helt sunt i hans huvud. En sak att skoja med arbetskamrater men dribbla med sina barns psyken är en annan.
Citera
2021-03-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligen vanliga hamburgare, att det var hästhamburgare sa han efteråt till dottern för att genera henne (antar jag). Bra pappa, not.

Ett väldigt dåligt skämt högst troligt ja.
Citera
2021-03-21, 13:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Var hade den hunnit söka nånstans då och hur länge?
(Får kolla upp sen i fupen om ingen vet på rak arm)

Jag vet inte hur många gånger detta har varit upp i tråden.

Jag är alldeles säker på att det är en trådsanning faktiskt. Under alla år som jag har varit med har varken jag själv hittat en källa, eller sett någon i tråden som kunnat visa sådan.

För mig är det sprunget ur en intervju med en granne som berättar i media om sin hund som drog mot planket innan kroppen hittades och en sammanblandning med att hundsöket inte resulterade i att man hittade kroppen. Chefen för hundenheten, Rupla intervjuades i media där han menade att kroppen hade kunnat hittats under andra förutsättningar.

Perter Springare hävdade i något reportage att han vid tiden av hans inträde i utredningen, trodde att man sökt typ "från brevlådan", dvs som jag uppfattade var att han själv avsade sig ansvaret där. Man kan väl tycka att han som spaningsledare ska kolla igenom vad som är gjort och inte gjort, även om han inte kan gå in på detaljnivå i varje persons arbetsuppgifter.

"Polisens spaningsledare, Peter Springare, har efter intern kritik om hur utredningen av mordet på en 45-årig kvinna hanterats blivit bortplockad. Enligt uppgifter till SVT Nyheter Örebro handlar kritiken både om vilka utredningsinsatser som sattes in vid försvinnandet, men också att han tog semester innan kroppen hittats."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Senare tror jag att MN tog tillbaka att anledningen till att PS petades hade att göra av misskötslel av ärendet,. Det kan ha varit en korrigerning som han nödgades, eller valde att göra med tanke på hur inflammerat petingen blev och hur stort det hela blev i media. Hela sanningen får vi nog aldrig riktigt veta, men PS var nog väldigt obekväm i organisationen, med mycket interna bråk där. Vi kan inte fastna i de diskussionerna.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Alltså, jag tror faktiskt det är en trådsanning.
Kan ha fel, men jag kan inte minnas att jag läst något sådant uttalande från media om att sök avbrutits.

Någon som kan hitta källa, förutom detta med Rupla och grannen vars hund drog hårt åt planket?

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Just det här med "avbrutet hundsök" har varit uppe ett flertal gånger
i tråden.
Har tidigare letat efter källa utan att hitta någon.
Så pass kanske jag kan säga utan att bli osams med någon

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, när man läser det här blir man VERKLIGEN ledsen:

"Polisen rubricerade fallet som människorov och det tog över fyra dagar innan kroppen hittades.

Enligt Mats Rupla som är chef på polisens hundenhet hade kroppen sannolikt hittas tidigare om man istället vidtagit de utredningsåtgärder som görs i samband med rubriceringen ”försvunnen person”.

– Det är jag övertygad om, säger han."

"Bara dagar efter att kvinnan anmälts försvunnen reste Peter Springare på semester. Enligt uppgifter hade man fattat beslut att inte vidta några ytterligare planerade utredningsinsatser.
"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Jag förmodar att ibland kanske det är svårt att som spaningsledare ta semester, men även de behöver ju kunna planera sina liv. Man kanske har bokat en resa med familjen och det är svårt att avboka.

Men det måste ju finnas någon plan för hur arbetet ska fortgå innan man går på semester. Det är väl där det brustit?

Vad sjutton menar han???? Inte vidta några ytterligare utredningsinsatser????
Citera
2021-03-21, 13:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Duger inte, du har synpunkter på LW. Du undergräver en död men kan inte ens nämna SD i skrift.

Vad fan är ditt fel? Du måste ju ha, synpunkter om allt som talar för SD och HD och om den korkade jänkaren som raderar saker under förhör.

Slingra dig inte, kan du snacka skit om lw men inte ens nämna paret mördare?

Jag känner inte SD och HD .Därför vet jag inte vad jag skall skriva om dem ,Dragonhuvud007....

Det enda som jag står för är att om AB CD eller FG eller HI eller JK osv. dödad en person så måste de få ta att de gjort fel mot en människa som har rätt till sitt liv ,alla har rätt til lsitt liv även många kriminella så vad var det mördare ansåg vara rätt i den här saken ?

Visst att den ansåg att LOW gjort fel ,men att mörda henne ingår inte det hen fick göra ,verkar som att denne person inte förstår det ?

Jag kände LW ,träffade på JG mycket precis som jag träffade på ett antal andra inom geocachingen som Ca*j*o och Pat*ik,onödigt att nämna alla vid namn härinne ...

Jag menar inte att snacka skit om LW men tänker att OM hon hade struntat i att vara med en gift man så hade hon inte fått ovänner lika lätt och då hade hon kunnat med stolt huvud mått bättre istället för att få självförakt ,och mera separationsångest och ensamhetskänsla.

Att göra saker som inte är helt rätt enligt samhälleliga regler brukar ta knäcken på de flesta ,så jag ser vad hon kunde ha avstått ifrån, för att kunna vara mer stark och inte behöva ta skit ifrån världen runtomkring .

Till och med SD verkade se ner på henne till slut trots att han varit med i orsaken till att allt blev så fel. Lite som att vända kappan efter vinden.....
Senast redigerad av landbandy 2021-03-21 kl. 13:37.
Citera
2021-03-21, 13:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Man anar en sadistisk ådra.
Hästar betyder mycket för hans barn borde han veta. Om detta stämmer och det medvetet är inköpt hamburgerkött till kalaset så är det inte helt sunt i hans huvud. En sak att skoja med arbetskamrater men dribbla med sina barns psyken är en annan.
Han är absurd, socialt inkompetent och rent jävla elak. Det skulle dock inte förvåna mig om han är så blåst att han inte ens begriper det absurda med tanke på hans andra fixa idéer.

Han är helt korkad i sin rigiditet och gränslöshet.

Skoja med arbetskamrater?
Really.
Citera
2021-03-21, 13:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Möjligt men fortfarande så får hon tonvis med frågor om sitt egna sexliv.Hon bönar och ber dom sluta med dessa frågor men icke.
Att hon skulle gå över på deras sida gled helt ur händerna för dom isf

Du kan väl inte på fullt blodigt allvar mena att det bör vara den misstänkta som bestämmer vilka frågor som FL ska ställa. Ja det skulle se ut det. FL: Har du haft sex med J. MGM: Jag vill inte att du ställer sådana frågor till mej, Men du kan få fråga mej om jag åt mjukglass i torsdags.
Citera
2021-03-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men du begriper väl att det är polis vid brottsmisstanke?

En räddningsledare vid EFP är i princip alltid en polis ja om vi läser innantill en gång till på polisens hemsida.

Min fråga var alltså om det var PS eller JR som var denne räddningsledare? Eftersom de fått så mycket skit för att de inte hittade LW i början. Första dagen osv när hon låg så nära hemma.

Räddningsledaren bestämmer alltså över de resurser (inkl sök och hundsök) vid EFP. Efterforskning av försvunna personer för den som inte orkar googla förkortningar.
Citera
2021-03-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Var väl jouråklagare m*ts B*rg? Trots att hund indikerade blod i dusch och tvättstuga. PS topsade och fick blodreagensi dusch och handfat, men allt skulle avbrytas. Genast.

Pga SDs kompis återvände till stationen och drog i lite trådar?
Riktigt så gick det inte till. Man ansåg sig inte ha bäring för en utökad (stor) husrannsakan i det läget. Åtminstone inte vad jag kan läsa mig till. Han var inte misstänkt för mord på något sätt i det här läget. Det är inte helt onaturligt med nån bloddroppe i badrum.
Citera
2021-03-21, 13:30
Medlem
Citat:
Tack! Med bildtaggen där blev jag lite klokare. De blev omplacerade och nya ledningen och cheferna visste bättre och körde på utan att stämma av med den tidigare spaningsledningen. Det ksn förklara en del om sant ja.

Känns som att åklagaren och nya spaningsledningen/utredarna kan vara större bovar i dramat om han går fri.

Obs detta är PS egna version. Fakta över de första timmarna osv tills han går på semater talar emot PS. Men enligt somliga verkar PS vara helig.

Detta är det sista jag skriver för nu om PS.
Citera
2021-03-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Att bjuda hästtjejer i den åldern på hästkött är i princip (ingen överdrift) som att bjuda Pelle i Saltkråkan på hund, nästan som att bjuda random person på människokött.

Vet en som direkt sprang in på toa och stoppade fingrarna i halsen när hon ätit hästkött av misstag.

Bara att säga att man gjort det, även på skämt, är sjukt sadistiskt.

Ångesten hos flickan att behöva bära på att hennes pappa gjort nåt sånt mot hennes vänner... Nåt som sannolikt kunnat göra dem så upprörda att de skulle kunnat bryta med henne och de skulle garanterat tycka att hennes pappa var hemsk om de visste det...

Vilket svek som förälder om det är sant.

SD har ett väldigt komplicerat och konfliktfyllt förhållande till sin äldsta dotter. Nån väninna eller om det var syrran till HD vittnade om att de hade stora problem även våren 2019. Sånt här beteende lär ha spätt på den konflikten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in