2021-03-21, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Funderar på om LW övergett sin UW-familj för att få bli familj med SD ?
Allt enligt kristna direktiv ,typ att inte vara otrogen utan lämna vid sådant tankesätt .
Då insåg hon att SD körde på med sin familj och vägrade lämna ,därav separationsångest som blev övermäktig för LW ?
Hon blev bitter och stod inte ut och klagomål kom ifrån henne angående alltihop.

Hon hade typ köpt "grisen i säcken" ...besvikelsen blev stor ...

Så tror jag ....

Sen att hot inte leder till att du blir mera omtyckt det vet vi ju alla ,så det var nog ingen större chans att få det att bli bra - någonting ....

Det som är så trist är att SD lovade "guld och gröna skogar " och nu efteråt har han ju berättat i förhör att "ett tag" ville han ha LW "på riktigt" men sen så var det aldrig tal om att det var någon sanningen i det som sades omkring Killimanjaro etc.En Utopi enligt SD ..
LW som person var naiv nog att tro helt och fullt på det han sa och reagerade givetvis då inget utav det som sagts blev genomfört ....

SD var för smart för LW .
LW var för kär....

Om vi bortser från ditt dravel och moraliskt konstiga inlägg.

Hur tycker du att bevisen emot paret SD och HD är? Anser du SD hade rätt slå de sjutton slagen?
Vad anser du om JG, du vet den där jänkaren, med sin sjuka förljugna amerika moral som raderar sin mobil under ett förhör?

Jag menar du har ju i många inlägg inisuerat om lw, nu kallar du en mördad korkad. Fräscht.

Men intet ett bra lrd om de tre gringosarns. Så speak up.
Citera
2021-03-21, 10:12
Medlem
Citat:
jo håller med dej i det du skriver .
Jag får väl kalla mej bekant istället ,för jag visste ju inget om LW: s privatliv .Men den LW som jag lärde känna var för mig en rar kvinna .
Du har rätt i att en riktig vän vet det mesta om en människa ,så jag ber om ursäkt .

Men saknar henne gör jag .

Kommer alltid vara ledsen över att NÅGON kände sig tvungen att döda henne !!?
Det är där jag tycker allt är helt fel.
Hon hade ju många människor som behövde hennes kärlek och närvaro i livet och då är det så fel att EN person tar tillfället i akt att förgöra henne

Sådan rättighet finns ju inte .
Vet mördaren om det ,eller ? Ibland undrar man ??
Suck ....

"någon", så du bortser från allt som säger att SD mördat din bekant med berått mod, ensam eller samförstånd?

Varför?
Citera
2021-03-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Jo, fast det var väl just det som var problemet, slutade SD att träffa LW skulle hon avslöja allt för HD.

Enligt SD så tvingade hon honom att fortsätta att vara otrogen mot hans vilja? Patetiskt....

Verkligen patetiskt. Dessutom kände HD redan till otroheten och att den dessutom hade fortsatt efter det första avslöjandet.
Citera
2021-03-21, 10:21
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Klart hennes sexliv/känsloliv är av vikt i en mord undersökning. Du måste seriöst trolla nu.

Det enda hon gjort nu är att hon för evigt är misstänkt. Tur du inte är rådgivare till misstänkta.
Dom fick fram att hon har varit otrogen.Hur användes den informationen vid självaste brottet då?
Citera
2021-03-21, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
I Springares bok berörs många viktiga delar.

Kan du citera ågra fler delar?
Citera
2021-03-21, 10:24
Medlem
Citat:
Funderar på om LW övergett sin UW-familj för att få bli familj med SD ?
Allt enligt kristna direktiv ,typ att inte vara otrogen utan lämna vid sådant tankesätt .
Då insåg hon att SD körde på med sin familj och vägrade lämna ,därav separationsångest som blev övermäktig för LW ?
Hon blev bitter och stod inte ut och klagomål kom ifrån henne angående alltihop.

Hon hade typ köpt "grisen i säcken" ...besvikelsen blev stor ...

Så tror jag ....

Sen att hot inte leder till att du blir mera omtyckt det vet vi ju alla ,så det var nog ingen större chans att få det att bli bra - någonting ....

Det som är så trist är att SD lovade "guld och gröna skogar " och nu efteråt har han ju berättat i förhör att "ett tag" ville han ha LW "på riktigt" men sen så var det aldrig tal om att det var någon sanningen i det som sades omkring Killimanjaro etc.En Utopi enligt SD ..
LW som person var naiv nog att tro helt och fullt på det han sa och reagerade givetvis då inget utav det som sagts blev genomfört ....

SD var för smart för LW .
LW var för kär....
Det fetade. Ja, det ville han. HD var sjuk. I fupen vittnas både om depression, förlossningsdepression och psykos. Jag vet inte vilket som var sant. Men sjuk var hon. Och DÅ passade LW. SD hade ingen som helst intention att lämna sin familj någonsin. För tillfället var HD bara en sak och var inte till nån nytta alls - "men hon var söt att se på", enligt charmören själv. Han hade degraderat HD till en sak som var lite av en prydnad. Inget mer.

När HD efter ca fyra år av vegetativt tillstånd mer eller mindre, började tillfriskna lite smått, så insåg SD att "fan, hon fixar sexaktiviteter nu" och här börjar slitningarna mellan LW och SD. SD ville dock fortfarande ha LW vid sidan om, samt smög omkring i hennes trädgård och fotade. Inget undgick hans öga/kamera. I maj började t o m LW se ljuset och meddelade att hon skulle åka iväg till Norge. Men SD fixade inte det. "Om inte jag får henne, så skall ingen ha henne". Och DET är en av de vanligaste motiven för relationsmord. De hade ju sex på hans kontor på fredagen innan om jag minns rätt. Han hade inte för avsikt att bryta helt med LW - no way. Och han skulle inte stå ut med att se henne med nån annan heller.

Obs. Spekulationer.
Citera
2021-03-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Springares förhörsteknik hade kunnat ge frukt.

Tror jag också, om han hade fått fortsätta där han slutade. Just gällande en sån typ av förhörsperson och lögnare som SD hade han kunnat bringa fattningen ur. Springare såg de öppningarna. Sen att det är flera som inte gillar Springare av andra orsaker är oväsentligt.
Citera
2021-03-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
"de kvinnliga utredarnas snaskande i HD:s sexuella relationer till andra män än exmaken SD. De här frågorna upptar tydligen en hel del av förhören med HD, och kan alltså tyckas vara något svårmotiverade. Det förvånar mig inte alls att HD vägrade att svara på frågorna"(Draifos)

Precis som jag nämnt,detta är anledningen till att HD slutade sammarbeta med FL och inget annat.
Inget ljug utan hon även sa att hon vägrar svara på frågor om sex men FL var osmidig.

Att vifta med SD:s dick pics i ansiktet på HD var en grov missbedömning. Där trodde de att de skulle få över henne på ”sin sida” eftersom SD skickar nakenbilder till LW.

Eller vad skulle annars syftet vara?
Citera
2021-03-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hej
Jag har väl inte påstått att HD har alibi?
Läs igen!
Jag skrev TYDLIGT att jag inte mindes VEM som gav mig info om att HD har alibi.
Att jag nämnde ditt nick hängde samman med att vid tiden för infon om HD:s alibi hade du och jag lite diskussioner i tråden. Bra sådana, dessutom.

Men nu är det väl lika bra att jag ber dig och hela denna tråd om ursäkt för att jag tog fel på nick?

OffT: Sitter du vid en dator skulle du lätt kunna hjälpa till med att få fram vem det var som i tråden skrev orden: "Hon har alibi".
Tack på görhand!
Citera
2021-03-21, 10:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
PS var bra i förhören med SD när han hade hand om det. Sen vad man tycker om honom är en annan sak.
Att han skulle ljuga i en bok ang att en kvinnlig polis grät har jag lite svårt att tro. För många som skulle känna till det i polishuset.
PS blev obekväm i huset när han tog sig friheten att avslöja hur många ärenden som låg på hans bord som hade med icke svenskar att göra.
Jag har hört ett av förhören som PS håller och där verkade han göra ett bra jobb.
Men han åkte på semester utan att överlämna till någon annan och han tyckte att inga fler utredningsåtgärder behövdes, enligt info tidigt i tråden.
Han överlämnade inte heller till någon annan när han blev sparkad. Det är oerhört barnsligt beteende och totalt ansvarslöst av en polis.

Edit, tillägg
Så det största ansvaret för den misslyckade utredningen ligger på Springare.
Det är svårt att ta igen de misstag som begicks de första dagarna.
Det tror jag inte någon kan förneka.

Kan hans ointresse för fallet bero på att LW inte var svenskfödd?
(I den här tråden där alla inblandade verkar vara mycket underliga och udda figurer så blir jag hela tiden överdrivet konspiratorisk.)
Senast redigerad av hoppsann 2021-03-21 kl. 10:41. Anledning: tillägg
Citera
2021-03-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Han misslyckades initialt i utredningen, hans smeknamn bland poliser i Sverige är tommie lindström nummer två. Inte sagt med kärlek.

Hans förhör må blända er, men hade han skött sitt arbete i början hade läget varit helt annorlunda och förhören mycket lättare.

Att han blev obekväm och hans sk avslöjande är orelavant i just det här fallet.

Vad var det som var misskött nu igen vad vi vet?

Hunden som inte hittade LW?

Poliser som inte sökte runt hennes bostad?

Åklagaren som avbröt teknisk undersökning/husrannsakan?

Vad var det mer?
Citera
2021-03-21, 10:38
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att vifta med SD:s dick pics i ansiktet på HD var en grov missbedömning. Där trodde de att de skulle få över henne på ”sin sida” eftersom SD skickar nakenbilder till LW.

Eller vad skulle annars syftet vara?
Möjligt men fortfarande så får hon tonvis med frågor om sitt egna sexliv.Hon bönar och ber dom sluta med dessa frågor men icke.
Att hon skulle gå över på deras sida gled helt ur händerna för dom isf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in