2021-03-21, 12:36
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han tog väl semester för att jobba med Örebropartiet? Strunt samma, men avbräcket var förstås en katastrof. Därmed inte sagt att han var rätt person att bringa fattningen ur SD.

Nej!

Vad får ni allt ifrån? "Making it up as you go along"? Poliser går på semester. Hur svårt kan det vara att inse det? De är inte robotar.

Och vi lever i Sverige med fackföreningar och arbetsmiljöansvariga som ser till att sådant sker. Skjuter en polis på sin semester, så kan de bli katastrof för andra. Det finns inte mängder med poliser. Men det finns mängder med grova brottslingar.

Släpp PS nu. I fallet har vi en hög med SD´s kompisar inom polishusets dörrar. Ingen av dem heter PS. Och jouråklagaren som avbryter husrannsakningen heter heller inte PS.

#TeamÅsaHiding

Springare - överlämning

https://www.bildtagg.se/bild/yvzivmbwczo11z05pk7f2uik
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-03-21 kl. 12:38.
Citera
2021-03-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hur vet vi att han inte överlämnade korrekt? Var kommer denna uppgift som hängt med så länge nu i bevakningen av detta fallet?

Vad är ursprungskällan?

Här i tråden ingen aning.

Min info från tre källor.
Citera
2021-03-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Nej, men har bra poliser i min närhet som har bra kunskap.

Du var ju inte heller där, det vi vet är att utredningen är en sörja i början och PS var ansvarig.

Berätta gärna om denna kunskap. Jag vill försöka fatta detta en gång för alla.
Citera
2021-03-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det finns poliser som inte vill att sanningen ska komma fram.
Undrar varför?

Springares bok är slutsåld, men finns som ljudbok.
Lyssna och ta till dig.

Vem ska man beskylla för att Palme blev skjuten? Han ville gå på bio, som en vanlig människa.
Är det då säpos fel att han sköts? Dvs Polisens fel? Inte begår polisen misstag?

Vad PS skriver är nada värt. Jag utgår från mina källor som presterat och har noll intresse att smutskasta PS men sagt vad de vet och upplevt.

Han verkar vara en helig ko för vissa, men inte för mig.
Citera
2021-03-21, 12:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Finns det hamburgare 🍔 med hästkött i på svenska marknaden?

Det var inte mackor med sånt här istället då? Desto vanligare.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hamburgerk%C3%B6tt

Oavsett så är det inte helt friskt att bjuda på.
Oavsett hästfärs eller inte är det ordagrant osmakligt uttalande på döttrars kalas som älskar hästar.

Samma absurditet som att utsätta arbetskamrater för experiment med kaffe, samma sociala inkompetens som ses överallt.
Drar med dottern till mordplatsen, strösselförhör, centimetrar vart de får röra sig runt kaninburar och x antal godis i förhållande till ålder.
Ett weirdo till pappa firar...
Senast redigerad av develi 2021-03-21 kl. 12:42.
Citera
2021-03-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nej jag var inte där och kan inte veta hur överlämnandet gick till.

Men en chef hade gett OK till Springare att ha semester och under tiden låg det på chefen att se till att arbetet fungerade.

Av den chefen får väl någon ansvaret att leda under PS frånvaro?
Och som sagt, vad missades i den här berömda överlämningen och vilket datum skedde överlämningen/började PS ledighet?
Citera
2021-03-21, 12:43
Medlem
Citat:
Finns det hamburgare 🍔 med hästkött i på svenska marknaden?

Det var inte mackor med sånt här istället då? Desto vanligare.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hamburgerk%C3%B6tt

Oavsett så är det inte helt friskt att bjuda på.

Troligen vanliga hamburgare, att det var hästhamburgare sa han efteråt till dottern för att genera henne (antar jag). Bra pappa, not.
Citera
2021-03-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Han borde kontrollera och korrekturläsa sidan en gång till...
Läs om bas p och bas u

"Arbetsmiljolagen säger att den som ansvarar för ett byggprojekt ska utse två byggarbetsmiljösamordnare BAS P (planering och projektering) tar fram en arbetsmiljöplan och BAS U
(Utförande) upprätthåller efterlevanden. Det är möjligt, men ovanligt att en person fyller båda rollerna. För närvarande, januari 2021, har vi inte möjlighet att ta oss an dessa roller. Kontakta oss för diskussion om byggstart och våra möjligheter längre fram."

Självklart så kommer nattens riddare att fylla alla funktioner, även om arbetsmiljölagen säger annat.. måste bara få hovrättsförhanlingarna ur världen först..
Citera
2021-03-21, 12:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Berätta gärna om denna kunskap. Jag vill försöka fatta detta en gång för alla.
Är du intresserad kan du väl börja med MSO på egen hand och vad det innebär?
Citera
2021-03-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är ett erkännande värt om det inte kan förankras i bevisning som kan ha missats i ett tidigt kritiskt skede och att det dröjde länge innan hon hittades?
Ett erkännande står inte på egna ben och att säkra bevisning är viktigare.

Hur såg förresten eftersök med hund ut enligt EFP och MSO?
För mig helt obegripligt med den tekniken utifrån epicentrum och så nära bostaden.

Med ett erkännande kommer ju ofta lite bonusinfo som kan leda vidare även om de inte hittat tillhygget tidigt osv.

SD: Jag erkänner, jag mördade med det och det tillhygget osv. Sen cyklade jag med mobilen över cykelbron osv osv.
Citera
2021-03-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Vad PS skriver är nada värt. Jag utgår från mina källor som presterat och har noll intresse att smutskasta PS men sagt vad de vet och upplevt.

Han verkar vara en helig ko för vissa, men inte för mig.
Vilka källor har du? Som du vet är ärliga. Inte har någon som helst egen vinning?
Citera
2021-03-21, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han förnekar sig inte.
Går det att lita på något som kommer från honom?
Intyg som är lika falskt som allt han berättar om mordet.

Det går inte att se tydligt på de sidor som är utlagda på nätet men det är mycket enkelt att redigera till exempel datumen i Photoshop.

En licens är utfärdad 27 aug -19 samma datum han anhölls och är signerad april -20 av Hilda Malm. Konstigt att den inte är signerad samma dag som den utfärdats. Numret går iaf till ett automatsvar där de säger Rise.

Dokumenten ligger som bilder på S sida? Bra verktyg annars att manipulera pdf:er finns i pdffiller.com som dök upp när jag sökte på en licens nr SGR1169

Det finns flera dokumentbilder som har Hildas sign och 3 av dem är det ngt konstigt med vad det gäller namn o person nr. Har inte tid att ange vilka nu, så får återkomma.

Obs! Ren spekulation. S blandar falska o äkta dokument? Kanske utfärdar intyg till sina vänner i byggbranschen mot någon teknisk pryl han är sugen på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in