2021-03-19, 12:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och då tycker du att det är lämpligt att skriva skit om henne i en FB-tråd? Föraktet för människor med psykisk ohälsa i tråden är skrämmande.
Varför är du så upprörd över föraktet när du själv visar mest förakt av alla?

Malin H blandade in sig själv i det här fallet när hon skrev sin elaka blogg och en länk lades ut i den här tråden.
Hon kan inte skylla på någon annan att hon blev inblandad i fallet.
Dessutom var hennes blogg extremt hatisk eftersom hon blandade in barnen och verkade hata dem också.
Det är helt ofattbart att hon kunde vara så gränslöst elak mot ett brottsoffers minderåriga barn.
Ingen frisk människa gör så.
Citera
2021-03-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det var ett jättelångt samtal. Fick tips om j johanson, ska lyssna
Jag vill minnas att detvar nästan 2 timmar långt, med prat om allt.
Blev väldigt berörd, då det verkligen kom fram vem Lena var
Är övertygad om att det var en kvinna, kanske hon som vittnade i rätten, är inte säker. Hon som skulle med till Norge, socionomen, men jag ska lyssna på j.johansson

Ja, så utvecklad är inte samtalet om casher med JJ. jag får leta vidare.
Citera
2021-03-19, 12:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En. Enda. Gång. Inte mer. Med tanke på hur manisk han var i sitt smsande under alla år ter det för mig oerhört konstigt.
Nej då. Du måste bara bli ner självcentrerad, resonera mot all rim och reson och mot tidigare uppgifter.

Enligt Egoist-Hanna* är det helt normalt att skita i sånt.

"ÅK: En hypotetisk fråga då.
Om det hade varit nån närstående till dig som var borta till exempel Stefan:
Spårlöst borta, du hade en dålig magkänsla..
Skulle du ha åtagit några som helst åtgärder eller skulle du ha åkt på semester?

H: Jag hade åkt.

Hade du åkt på semester?

H: Ja."

Till och med att dra iväg till USA ensam om puddingen SD går upp i rök.

Trots att det är tänkt en återförening i lugn och ro där inte LW är i vägen och stör.

Unpretty little liar.
Citera
2021-03-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej då. Du måste bara bli ner självcentrerad, resonera mot all rim och reson och mot tidigare uppgifter.

Enligt Egoist-Hanna* är det helt normalt att skita i sånt.

"ÅK: En hypotetisk fråga då.
Om det hade varit nån närstående till dig som var borta till exempel Stefan:
Spårlöst borta, du hade en dålig magkänsla..
Skulle du ha åtagit några som helst åtgärder eller skulle du ha åkt på semester?

H: Jag hade åkt.

Hade du åkt på semester?

H: Ja."

Till och med att dra iväg till USA ensam om puddingen SD går upp i rök.

Trots att det är tänkt en återförening i lugn och ro där inte LW är i vägen och stör.

Unpretty little liar.

Insåg just att jag i kväll ska skåla för att jag slipper ha så obehagliga perosner i mn närhet.
HD och SD är nog bland det mest obehagliga jag upplevt som par, jag tror genuint det värsta om de två. Sedan har du JG som med sin usla amerikanska moraliska kompass som håller de två bakom ryggen.
Citera
2021-03-19, 12:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför är du så upprörd över föraktet när du själv visar mest förakt av alla?

Malin H blandade in sig själv i det här fallet när hon skrev sin elaka blogg och en länk lades ut i den här tråden.

Hon kan inte skylla på någon annan att hon blev inblandad i fallet.
Dessutom var hennes blogg extremt hatisk eftersom hon blandade in barnen och verkade hata dem också.
Det är helt ofattbart att hon kunde vara så gränslöst elak mot ett brottsoffers minderåriga barn.
Ingen frisk människa gör så.

Citat:

Det är snart tre år sedan! Hon gjorde bloggen privat så fort den lades ut här i tråden. Varför fortsätter ni att förfölja en sjuk kvinna?

Citat:

Hon skrev att barnen mådde dåligt. På vilket sätt tyder det på att hon hatade dem? Tycker du att det är hatiskt att skriva om någons psykiska ohälsa?

Citat:

På vilket sätt tycker du att hon var elak? Hon beskrev hur de mådde. Är det elakt? Inga namn nämnda. Ingen hade hittat sidan om den inte lagts ut här.
Citera
2021-03-19, 12:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vet vi när SD får reda på att HD ska på romantisk business den helgen?
Före 6 maj vad det verkar...
Den där frågan är väldigt bra.

Ur ett annat perspektiv.

För att i ett större sammanhang kan den vara av intresse som milstolpe och vem som initierar.

En kort tillbakablick.

Redan i september 2016 vill HD att "Taggis" ska försvinna ur deras tillvaro.
SD säger att hon hatar henne så till den milda grad att han uppfattar att hon vill se henne död.
Sen får hon KH att ringa hotellet i Sthlm, otroheten avslöjas und so weiter.

19 maj:
"Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid."

Borta för alltid betyder "hoppas hon är död", om satt i ett sammanhang.

... och sen drar hon till USA för att åh ..
"fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .."

För att;

(..) du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle va ute ur bilden eller?
HD:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
HD:Mm."

För att HD är besatt av kärnfamiljen. Trots skilsmässa, trots ny partner JS:

"För Hanna var resan jätteviktig. Vid den
tiden var Hanna jätteledsen över att kärnfamiljen splittrades och egentligen ville hon komma tillbaka till Stefan."

Sen loggar hon samvetslöst LWs cache "Ord som beskriver världen" igen den 10 juni efter mordet - dvs en av de loggar som LW tog bort när HD startade cachekriget.

Vilket måste ha känts triumferande - nästan lite som att samla souvenirer som mördare kan syssla med?
Mementos... in memoriam.
Eller hämnden är ljuv.

"Hanna tyckte jätteilla om Lena".

Då är det intressant att hon intensivt börjar logga hennes cacher direkt dagen efter hon fått klartecken från SD att resan för återförening blir av (5 april, Det blir en resa!!).

Speciellt när "att vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."

Men nema problemas den 8 maj, hon svingar sig glatt på cykeln till LWs wig mitt i grälet om att han tycker han straffas för sin otrohet, vägrar åka till USA och den-som-tagit-ut-skilsmässa sätter press på honom hur deras relation ska utvecklas.

... Samt trånar om hur annorlunda livet skulle kunna se ut på logg för LWs wigg som svar till SD.

Weird i kubik.

JS säger att det bara var en slump att det var Lenas hemstad, det var bara jättemånga cacher där.
De bodde på Scandic i Norrköping bägge nätterna.

Den helgen var Hanna "avslappnad, glad och verkade utifrån tidigare upp och nergångar må ganska bra."

Vilket annars tycks ha varit väldigt instabilt och relaterat till hennes ältande trots nykär och nyskild. Med tanke på grundsjukdom tolkar jag henne som instabil, nåt hon däremot vill projicera på LW:

"Hannas mående var upp och ner under våren."

Så när beslutades detta om man relaterar att SD ränner runt förvirrat med LW vid midnatt?

Jag har hittat att JS skriver att "Rum bokat i Norrköping" den 15 april.

Ska kolla hur diskussionerna går dess innan, återkommer.
Senast redigerad av develi 2021-03-19 kl. 12:44.
Citera
2021-03-19, 12:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det tror jag med. ÅH har varit tuff på presskonferenser och även när hon krävt in uppgifter hos polisen, men det var något skumt med att hon försökte få bort domare BL innan TR.

Det var ju inte så konstigt att hon ville få bort honom, då han rekommenderat en kvinnomisshandlare till en tjänst, men kan ju vara enbart detta som skapade spänningar? Eller finns det mer som vi inte vet om?

Sen tror jag att BL, som har en mycket hög status inom domarskrået, inte ville släppa igenom något som hade minsta tvivel om tekniska bevis. Och det får man förstå, det med. Han har ju heller inte läst FUP.

Men har man någonsin sett ett fall med så många övertydliga indicier? Jag är säker på att även TR visste att SD är skyldig till 100%.

Det gäller att vara rapp i sina frågor, misstänker jag och inte tveka det minsta. Inga långa "eeeeeh..."-pausar, när tiden är så begränsad. Och inte låta sig bli bortkollrad av allt absurt dravel från SD.

ÅH (och alla andra) VET självklart att det är han.

Skönt att HR ligger i Jönköping. Förhoppningsvis består de inte av geocach-folk allihopa.

#TeamÅsaHiding

SD:s skrivelse till Tingsrätten (Honan6 har lagt in några kommentarer)
http://www.docdroid.net/sQelk72/brev...gen-pdf#page=2

Hmm...nästan hela Jönköpings befolkning är kyrklig ...
Citera
2021-03-19, 12:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är snart tre år sedan! Hon gjorde bloggen privat så fort den lades ut här i tråden. Varför fortsätter ni att förfölja en sjuk kvinna?
Varför fortsätter du förfölja en mördad kvinna?

Du är feg och strutsar:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av develi 2021-03-19 kl. 13:01.
Citera
2021-03-19, 12:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Insåg just att jag i kväll ska skåla för att jag slipper ha så obehagliga perosner i mn närhet.
HD och SD är nog bland det mest obehagliga jag upplevt som par, jag tror genuint det värsta om de två. Sedan har du JG som med sin usla amerikanska moraliska kompass som håller de två bakom ryggen.
Ja, kombinationen är ytterst obehaglig.
Citera
2021-03-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det som hände var att det blev rökutveckling i brännaren. Varför har jag inte sett nämnas någonstans, men kanske det kan ske om man inte sotat?

Brännaren är annars ett bra ställe att elda upp en stulen och demolerad cache?

Eller klädesplagg/skor?
Men fr Sverige säger att branden var i mars.
Citera
2021-03-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hmm...nästan hela Jönköpings befolkning är kyrklig ...

Måste fråga varför du ljugit om att du kände LW och SD?
Vad fick du ut av det?
Citera
2021-03-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Måste fråga varför du ljugit om att du kände LW och SD?
Vad fick du ut av det?
Hur har du kommit fram till den lögnen? Nå, det förändrar inget vad gäller mordet. Det är tre st i dödsdansen och så vitt jag vet ingår inte landbandy i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in