2021-03-19, 10:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En. Enda. Gång. Inte mer. Med tanke på hur manisk han var i sitt smsande under alla år ter det för mig oerhört konstigt.

Du vet ju hur LW bombarderad honom med meddelanden på söndagen och måndagen. Om hon kunnat svara honom på tisdagen så hade hon givetvis gjort det.
Citera
2021-03-19, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du vet ju hur LW bombarderad honom med meddelanden på söndagen och måndagen. Om hon kunnat svara honom på tisdagen så hade hon givetvis gjort det.
Japp. Och inte ett dugg orolig var han. Han visste varför hon inte skulle svara.
Citera
2021-03-19, 10:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Måste upprepa mina funderingar gällande pelletsbranden:

Är det någon som vet varför den uppstod? Var det något olämpligt uppeldat där?

Har letat men inte hitat svaret på den frågan någonstans.

Branden var i mars, om jag inte minns fel? 2 månader innan mordet, väl? Om det nu inte var ytterligare en efter mordet? Kanske skedde den branden och han lät bli att städa, för att han skulle kunna elda något skumt igen senare?
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-03-19 kl. 10:48.
Citera
2021-03-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Allt hade varit tydligare om SD valt att visa sin tidslinje i Google.

Vill minnas att det syns i hans skärmdump han skickat in att platsdata är på när han cyklar hemåt från JG.
Sen kannke nästa var när han cyklade till jobbet tisdagmorgon.

Det jag funderar på är varför han (som jag förstår det) inte verkar ha sin platsdata på under tiden han befann sig i närheten av Gustavsvik.
Om han då cyklade förbi Backahallen och ville att inte det skulle synas. Som jag skrivit tidigare... Backahallen ligger bara något 100-tals meter från G-vik. Och SD var där dagen efter mordet (trots att han enl sin chef skulle ha semester).
Citera
2021-03-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Måste upprepa mina funderingar gällande pelletsbranden:

Är det någon som vet varför den uppstod? Var det något olämpligt uppeldat där?

Har letat men inte hitat svaret på den frågan någonstans.

Det som hände var att det blev rökutveckling i brännaren. Varför har jag inte sett nämnas någonstans, men kanske det kan ske om man inte sotat?

Brännaren är annars ett bra ställe att elda upp en stulen och demolerad cache?
Citera
2021-03-19, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Katastrof är det bland mina filer också, det är inte lite som har kommit ut.
Helt pinsamt omöjligt att hitta rätt.
Jag vet att jag har lyssnat på ett inspelat samtal mellan LW och en vän, där LW pratar om sina cacher som skulle bli så perfekta om hur hon byggt och vad de skulle innehålla.
Känner du eller någon i tråden igen detta?
Är övertygad om att det finns svar på många frågor i det samtalet.
Har för mig att det var mellan LW och en väninna. Tror det låg ute på youtube, den där rättegångsljudfilssidan som togs bort

Om du inte har fått svar... J*rgen J*hansson bland "ljudfiler från rättegång". Ca 4 min in i förhöret.
Citera
2021-03-19, 11:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jag har mina kontakter.
Finns folk i hennes närhet som signalera SOS.
De vittnar om hennes tillstånd och sjukdomsbild. Du kan ju diskutera det med din så kallade make sedan var det tjugo år.

Citat:
Finns folk i hennes närhet som signalera SOS. De vittnar om hennes tillstånd och sjukdomsbild.

Och då tycker du att det är lämpligt att skriva skit om henne i en FB-tråd? Föraktet för människor med psykisk ohälsa i tråden är skrämmande.

Citat:
Du kan ju diskutera det med din så kallade make sedan var det tjugo år.

35 år faktiskt. Jag kan skicka vigselbeviset till moderator om du vill.
Citera
2021-03-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det jag funderar på är varför han (som jag förstår det) inte verkar ha sin platsdata på under tiden han befann sig i närheten av Gustavsvik.
Om han då cyklade förbi Backahallen och ville att inte det skulle synas. Som jag skrivit tidigare... Backahallen ligger bara något 100-tals meter från G-vik. Och SD var där dagen efter mordet (trots att han enl sin chef skulle ha semester).

Det hade han säkert. Men det är skillnad på den platsdata han inte redovisat som Google samlar och den platsdelning(enl mitt tidigare inlägg) som JG menar att han gör i Messenger 22:44 när SD cyklar från JG.

JG:s vittnesmål bekräftar alltså inte att SD:s platsdata på något sätt varit avstängt under någon tid här.

Platsdata kan ha varit igång dygnet runt men då SD inte resovisar sin Google tidslinje(likt åklagaren gör för LW kring tiden för mordet) så kan ingen bekräfta hur den använts.

Sen kan man ju istället kika på vad han tidsmässigt har haft utrymme för att hinna mellan det han lämnar JG och det att han cyklar till jobbet på morgonen och det är väldigt mycket.

I det det stora så får man ha med sig att SD ALLTID beter sig märkligt. I kommunikation med andra och i sina dagliga aktiviteter.

Han leker kvarterspolis, springer på nätter, säger konstiga saker, skickar bilder, delar plats, grälar, skojar, är klumpig och märklig på så många sätt.

Dagarna innan mordet gör han rätt få saker som sticker ut jämfört med hans vanliga konstiga sätt att vara.

Jämför t.ex med att han brukar stå utanför LW:s hus med att han struntar i att möta upp henne i skogen. Vad är mest ”allvarligt”?

Han har alltså gjort bra mycket märkligare saker tidigare år och då har LW inte mördats.
Så det här med ett avvikande beteende i hans falm är intressant utifrån såna perspektiv.
Citera
2021-03-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och då tycker du att det är lämpligt att skriva skit om henne i en FB-tråd? Föraktet för människor med psykisk ohälsa i tråden är skrämmande.

35 år faktiskt. Jag kan skicka vigselbeviset till moderator om du vill.

Vänta nu, MH har maniskt förföljt UW och LW och allierat sig med paret D och hon ska ha ett så kallat frikort enligt dig?

Du som öser skit och ovett över LW som alla ser inte måddde bra psykiskt.

När du slutar skriva skit om LW som inte mådde bra psykiskt kanske andra följer efter, just nu så öppnar du upp för det faktum att det finns tre psykiskt sjuka damer i denna soppan. LW (som hade sjukdomsinsikt) , HD som önskar livet av barn och älskarinnor och MH som maniskt jagar skiten ur en död kvinna och andra personer.

Din så kallade man synar jag mycket gärna med det är off topic, din trovärdighet är noll, nada , zip.
Citera
2021-03-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag TROR jag har alla filerna från YouTube. Men för övrigt ringer ingen klocka om just det samtalet. Ska leta ikväll.

Kommer du ihåg något mer?

#TeamÅsaHiding

JG blir tillrättavisad, berättar att LW skrev till HD för att hon var viktig del i Touren m m
https://vocaroo.com/1iirqeZUL0u?fbcl...ggt2d7vbG3IRco
Det var ett jättelångt samtal. Fick tips om j johanson, ska lyssna
Jag vill minnas att detvar nästan 2 timmar långt, med prat om allt.
Blev väldigt berörd, då det verkligen kom fram vem Lena var
Är övertygad om att det var en kvinna, kanske hon som vittnade i rätten, är inte säker. Hon som skulle med till Norge, socionomen, men jag ska lyssna på j.johansson
Citera
2021-03-19, 11:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det tror jag med. ÅH har varit tuff på presskonferenser och även när hon krävt in uppgifter hos polisen, men det var något skumt med att hon försökte få bort domare BL innan TR.

Det var ju inte så konstigt att hon ville få bort honom, då han rekommenderat en kvinnomisshandlare till en tjänst, men kan ju vara enbart detta som skapade spänningar? Eller finns det mer som vi inte vet om?

Sen tror jag att BL, som har en mycket hög status inom domarskrået, inte ville släppa igenom något som hade minsta tvivel om tekniska bevis. Och det får man förstå, det med. Han har ju heller inte läst FUP.
Jag tycker inte det är särskilt skumt.

De kan ha haft sina meningsskiljaktigheter tidigare.

BL kanske generellt har en mästrande stil mot kvinnliga åklagare.
Det här fallet kanske inte var något undantag.

BL kanske har visat vid tidigare fall att han inte tar särskilt allvarligt på kvinnomisshandel (eftersom han inte hade några problem med att anställa en kvinnomisshandlare) och mer än andra domare hellre friar än fäller när det gäller brott mot kvinnor. Han kanske också brukar ge lindrigare straff i sådana ärenden.
Citera
2021-03-19, 11:56
Medlem
[quote=pushlr|75134739]"Mr Smart" är den riktige personen bakom SD gissar jag på.
SD är bara en puppet (nobody), Stefan är nog mördaren och HannaD medhjälpare.
Det är vad jag tror, inget med arsenikmord alls att göra.[/

TROr Du att SD kommer ange HD i rättegången.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in