Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Det jag funderar på är varför han (som jag förstår det) inte verkar ha sin platsdata på under tiden han befann sig i närheten av Gustavsvik.
Om han då cyklade förbi Backahallen och ville att inte det skulle synas. Som jag skrivit tidigare... Backahallen ligger bara något 100-tals meter från G-vik. Och SD var där dagen efter mordet (trots att han enl sin chef skulle ha semester).
Det hade han säkert. Men det är skillnad på den platsdata han inte redovisat som Google samlar och den platsdelning(enl mitt tidigare inlägg) som JG menar att han gör i Messenger 22:44 när SD cyklar från JG.
JG:s vittnesmål bekräftar alltså inte att SD:s platsdata på något sätt varit avstängt under någon tid här.
Platsdata kan ha varit igång dygnet runt men då SD inte resovisar sin Google tidslinje(likt åklagaren gör för LW kring tiden för mordet) så kan ingen bekräfta hur den använts.
Sen kan man ju istället kika på vad han tidsmässigt har haft utrymme för att hinna mellan det han lämnar JG och det att han cyklar till jobbet på morgonen och det är väldigt mycket.
I det det stora så får man ha med sig att SD ALLTID beter sig märkligt. I kommunikation med andra och i sina dagliga aktiviteter.
Han leker kvarterspolis, springer på nätter, säger konstiga saker, skickar bilder, delar plats, grälar, skojar, är klumpig och märklig på så många sätt.
Dagarna innan mordet gör han rätt få saker som sticker ut jämfört med hans vanliga konstiga sätt att vara.
Jämför t.ex med att han brukar stå utanför LW:s hus med att han struntar i att möta upp henne i skogen. Vad är mest ”allvarligt”?
Han har alltså gjort bra mycket märkligare saker tidigare år och då har LW inte mördats.
Så det här med ett avvikande beteende i hans falm är intressant utifrån såna perspektiv.