Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Därför tror jag HR kommer döma annorlunda än TR. Men mycket hänger på ÅH. Hon måste få fram alla märkligheter SD gjort och sagt så att HR får lite bindningsmedel runt varje indicium. Rätten får inte läsa fupen. Om så vore hade SD inte varit i frihet nu.
Det tror jag med. ÅH har varit tuff på presskonferenser och även när hon krävt in uppgifter hos polisen, men det var något skumt med att hon försökte få bort domare BL innan TR.
Det var ju inte så konstigt att hon ville få bort honom, då han rekommenderat en kvinnomisshandlare till en tjänst, men kan ju vara enbart detta som skapade spänningar? Eller finns det mer som vi inte vet om?
Sen tror jag att BL, som har en mycket hög status inom domarskrået, inte ville släppa igenom något som hade minsta tvivel om tekniska bevis. Och det får man förstå, det med. Han har ju heller inte läst FUP.
Men har man någonsin sett ett fall med så många övertydliga indicier? Jag är säker på att även TR visste att SD är skyldig till 100%.
Det gäller att vara rapp i sina frågor, misstänker jag och inte tveka det minsta. Inga långa "eeeeeh..."-pausar, när tiden är så begränsad. Och inte låta sig bli bortkollrad av allt absurt dravel från SD.
ÅH (och alla andra) VET självklart att det är han.
Skönt att HR ligger i Jönköping. Förhoppningsvis består de inte av geocach-folk allihopa.
#TeamÅsaHiding
SD:s skrivelse till Tingsrätten (Honan6 har lagt in några kommentarer)
http://www.docdroid.net/sQelk72/brev...gen-pdf#page=2