2021-03-19, 10:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Katastrof är det bland mina filer också, det är inte lite som har kommit ut.
Helt pinsamt omöjligt att hitta rätt.
Jag vet att jag har lyssnat på ett inspelat samtal mellan LW och en vän, där LW pratar om sina cacher som skulle bli så perfekta om hur hon byggt och vad de skulle innehålla.
Känner du eller någon i tråden igen detta?
Är övertygad om att det finns svar på många frågor i det samtalet.
Har för mig att det var mellan LW och en väninna. Tror det låg ute på youtube, den där rättegångsljudfilssidan som togs bort

Jag TROR jag har alla filerna från YouTube. Men för övrigt ringer ingen klocka om just det samtalet. Ska leta ikväll.

Kommer du ihåg något mer?

#TeamÅsaHiding

JG blir tillrättavisad, berättar att LW skrev till HD för att hon var viktig del i Touren m m
https://vocaroo.com/1iirqeZUL0u?fbcl...ggt2d7vbG3IRco
Citera
2021-03-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Tar du inte till dig fakta? HD hade ena dottern ( som självmant ville sova bredvid) hos sig medans hon under tiden använde mobilen med sillen.

Enkel fakta där en lögn varken skulle göra till eller från för själva mordet.

Du har delvis rätt. Men vem säger att man somnade 23.12
Citera
2021-03-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ändå går han fri?Det om något är märkligt

Du menar att det inte finns några brottslingar som går fria i Sverige?
Citera
2021-03-19, 10:03
Medlem
Citat:
Tar du inte till dig fakta? HD hade ena dottern ( som självmant ville sova bredvid) hos sig medans hon under tiden använde mobilen med sillen.

Enkel fakta där en lögn varken skulle göra till eller från för själva mordet.

Och i gen förälder har någonsin smygit upp ur sängen när barnet har somnat? Med din icke logik har brott aldrig skett och folk aldrig smygit
Citera
2021-03-19, 10:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftetsom du enbart är ute efter att ifrågasätta sånt som redan är fastslaget är det meningslöst att ens förklara. Men försöker: Han hade inte med sig mobilen till mordplatsen eller på lör kväll när han smög i buskarna. Kring tre mållgor. ALLA andra försökte ringa henne på tisd, men inte älskaren sedan sex år. Mycket märkligt.

Citat:
Han hade inte med sig mobilen till mordplatsen

Han kanske inte var där?

Citat:
ALLA andra försökte ringa henne på tisd

Så att han skriver istället för att ringa är märkligt enligt dig? Är det inte lite gammaldags att tro att man måste kontakta någon just genom telefonsamtal? LW och han brukade skriva till varandra. Om hon inte svarade på hans textmeddelanden så skulle hon inte svara om han ringde heller. Det visar bara hur snabbt hon brukade svara när han skrev till henne.
Citera
2021-03-19, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var?

Hur vet du det?

Känner du henne?

Jag har mina kontakter.
Finns folk i hennes närhet som signalera SOS.
De vittnar om hennes tillstånd och sjukdomsbild. Du kan ju diskutera det med din så kallade make sedan var det tjugo år.
Citera
2021-03-19, 10:09
Medlem
Citat:
Han kanske inte var där?

Så att han skriver istället för att ringa är märkligt enligt dig? Är det inte lite gammaldags att tro att man måste kontakta någon just genom telefonsamtal? LW och han brukade skriva till varandra. Om hon inte svarade på hans textmeddelanden så skulle hon inte svara om han ringde heller. Det visar bara hur snabbt hon brukade svara när han skrev till henne.

En som absolut inte vet var han befann sig under mordtillfället är SD. Cykel kanske om någon har sett honom. Hemma om det inte går att fastställa.
Citera
2021-03-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det räckte med att läsa hennes extremt sjuka och maniska blogg. Och den sträckte sig över lång tid, då inser man att detta är en person, som passar som handen i handsken i Sekten.

UW ska vara mycket glad att han lyckades undvika att de flyttade ihop, trots att de var gifta. Barnen med.

Det fanns många psykiskt ostabila människor runt LW. Det är skrämmande nu när man insett vilka underliga människor som hon fick på köpet, då hon TYVÄRR valde att inleda förhållande med mästergalningen, himself.

Har varit på ett flertal gangster/gäng-rättegångar och det är precis samma stil som det är på Örebrogänget, när det gäller lögner, slingrande och totala ignorans mot rättsväsendet. Jag förstår att folk i Örebro undviker allt de kan.

#TeamÅsaHiding

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Jo, många sjuka individer runt LW. Paret D som googlar barnmord, kullar runt och dödar älskarinnor.
MH som är kanin kokerska, en latent mycket farlig människa som är mycket nära en psykos.
Citera
2021-03-19, 10:11
Medlem
Citat:
Han kanske inte var där?

En. Enda. Gång. Inte mer. Med tanke på hur manisk han var i sitt smsande under alla år ter det för mig oerhört konstigt.
Citera
2021-03-19, 10:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Därför tror jag HR kommer döma annorlunda än TR. Men mycket hänger på ÅH. Hon måste få fram alla märkligheter SD gjort och sagt så att HR får lite bindningsmedel runt varje indicium. Rätten får inte läsa fupen. Om så vore hade SD inte varit i frihet nu.

Det tror jag med. ÅH har varit tuff på presskonferenser och även när hon krävt in uppgifter hos polisen, men det var något skumt med att hon försökte få bort domare BL innan TR.

Det var ju inte så konstigt att hon ville få bort honom, då han rekommenderat en kvinnomisshandlare till en tjänst, men kan ju vara enbart detta som skapade spänningar? Eller finns det mer som vi inte vet om?

Sen tror jag att BL, som har en mycket hög status inom domarskrået, inte ville släppa igenom något som hade minsta tvivel om tekniska bevis. Och det får man förstå, det med. Han har ju heller inte läst FUP.

Men har man någonsin sett ett fall med så många övertydliga indicier? Jag är säker på att även TR visste att SD är skyldig till 100%.

Det gäller att vara rapp i sina frågor, misstänker jag och inte tveka det minsta. Inga långa "eeeeeh..."-pausar, när tiden är så begränsad. Och inte låta sig bli bortkollrad av allt absurt dravel från SD.

ÅH (och alla andra) VET självklart att det är han.

Skönt att HR ligger i Jönköping. Förhoppningsvis består de inte av geocach-folk allihopa.

#TeamÅsaHiding

SD:s skrivelse till Tingsrätten (Honan6 har lagt in några kommentarer)
http://www.docdroid.net/sQelk72/brev...gen-pdf#page=2
Citera
2021-03-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har noll koll på hur detta funkar... det jag funderade över var om SD inte ville visa sin väg på kvällen. Ev dölja att han hade cyklat förbi Backahallen för att hämta/lämna något dagen därpå.

SD verkar ha platsdelning på efter att han träffat JG (enl vad nötis visade i sitt inlägg om jag förstod inlägget). Antar att det stämmer eftersom JG ställde frågan om var han var och när han skulle komma... kan komma ihåg fel iof).

Allt hade varit tydligare om SD valt att visa sin tidslinje i Google.

Vill minnas att det syns i hans skärmdump han skickat in att platsdata är på när han cyklar hemåt från JG.
Sen kannke nästa var när han cyklade till jobbet tisdagmorgon.
Citera
2021-03-19, 10:26
Medlem
Måste upprepa mina funderingar gällande pelletsbranden:

Är det någon som vet varför den uppstod? Var det något olämpligt uppeldat där?

Har letat men inte hitat svaret på den frågan någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in