2021-03-19, 06:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ovanstående spekulationer så klart, jag tycker att detta med besöken på Gustavsvik är mysko och tror att någon tanke ligger bakom... alibi via logg in till badet, foto på Vattentornet och nu om platsdelningen var avslagen. Han var inte någon frekvent besökare på Gustavsvik... dessa datum (11:e och 14:e) var 2 av totalt 3 besök som jag uppfattat det.
Hela kvällen är ett spel för galleriet. Han drar även ett mail till kvinnan som diskuterar besök på HQ i USA och får berättat hur extremly busy han är som tränar så sent etc.

Sen får han ju även framstå som lika upptagen inför LW; att han inte hinner komma.
Han har minsann inte varit där. Typ.

Allt han gör är överdrivet i tiden upp till mordet.

6 maj börjar han sitt maraton som kontrollfreak.Det är cm kring kaninburar, mandelmassa, 1 dl strössel, gestapoförhör och hysteri om att dottern är fejksjuk och borde plockas ur skolan.

8 maj spänner HD ögonen i honom.
Vill du bli inskriven i LWs wig? Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut.
Sen drar hon iväg med Sillen.

11-12 maj är han lika speeedad som mordkvällen, totalt weird vid midnatt.

13 maj ser han surmulen ut på loppisen.

Han kanske känner sig pressad inför att HD ska komma hem från sin weekend då Jesus lämnade de jordiska domänerna.
Nåååå, bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas?

Det ska bli så bra nu, drömkvinnan.
Senast redigerad av develi 2021-03-19 kl. 06:53.
Citera
2021-03-19, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad vet du om henne? Hur vet du att hon inte gått vidare?

För att hon fortsättningsvis skriver skit om lw, för att hon har kontakt med paret D, för att anhöriga är oroliga för henne.

Hon är tragisk att följa, vi vid sidan vet ju vem hon är. Öppet hat mot LW medans hennes eget liv rasar/rasat samman. Bra jobbet du lögnaktiga troende, hennes gud och gudasyn gör att Jesus pissar på henne.

Till UW, tack och lov du kom undan henne.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2021-03-19 kl. 07:28.
Citera
2021-03-19, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att HD sov med sin dotter T mellan kl.23.12 och 00.41 ....
Så hon var nog inte ute under de timmarna ...

Vad är det som får dig att "tro" att HD sov mellan dessa klockslag? När dottern hade somnat vet vi inte vad HD gjorde?

HD var inte ens säker på om SD varit hemma hos henne på natten...

Ps Du har ett antal inlägg från några dagar tillbaka som du inte svarat på. Ds
Citera
2021-03-19, 08:51
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det tror du? Varifrån kommer de uppgifterna? Från HD själv?
Vem kan säga att man somnar kl 23.12?
Kanske lite smulat sömnmedel i kvällsoboyen till barnet?

Som Skalmans sovklocka
Tar du inte till dig fakta? HD hade ena dottern ( som självmant ville sova bredvid) hos sig medans hon under tiden använde mobilen med sillen.

Enkel fakta där en lögn varken skulle göra till eller från för själva mordet.
Citera
2021-03-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Märkligt att LW mördas just när hon efter ett års terapiarbete och äntligen kände sig mogen att släppa taget med början med just resan till Norge. Det visste SD, men hade han förmedlat det till HD?
Märkligt att LW mördas över huvudtaget
Citera
2021-03-19, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Märkligt att LW mördas över huvudtaget

Den som inte tyckte det var märkligt var SD. Han säger tidigt på jobbet dagen efter att något tråkigt kommer att avslöjas...
Citera
2021-03-19, 09:09
Medlem
Citat:
Den som inte tyckte det var märkligt var SD. Han säger tidigt på jobbet dagen efter att något tråkigt kommer att avslöjas...
Ändå går han fri?Det om något är märkligt
Citera
2021-03-19, 09:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
För att hon fortsättningsvis skriver skit om lw, för att hon har kontakt med paret D, för att anhöriga är oroliga för henne.

Hon är tragisk att följa, vi vid sidan vet ju vem hon är. Öppet hat mot LW medans hennes eget liv rasar/rasat samman. Bra jobbet du lögnaktiga troende, hennes gud och gudasyn gör att Jesus pissar på henne.

Till UW, tack och lov du kom undan henne.

Citat:
För att hon fortsättningsvis skriver skit om lw

Var?

Citat:
för att hon har kontakt med paret D

Hur vet du det?

Känner du henne?
Citera
2021-03-19, 09:15
Medlem
Citat:
Funderar på det här med platsdelning (SD) som Du visar ovan.

"Stefan satte igång platsdelning på messenger 22.44, det var då Stefan cyklade från JG".

Skulle betyda att han har platsdelningen avslagen vid tiden han var på Gustavsvik.
Gustavsvik ligger väldigt nära, kanske 100 meter från Backahallen (Stallgatan) där han hade ett jobbprojekt.

Samma ställe som han åkte till morgonen/förmiddagen efter mordet (när han jobbade och chefen blev förvånad eftersom han trodde att SD hade semester).

Var han förbi arbetsplatsen på kvällen och hämtade något (mordredskap?) som han lämnade tillbaka vid besöket dagen därpå? (Kanske samma rutt den 11:e men då var det något oväntat som hände, för mycket mållgans/allmänhet i området som var vakna vid tiden).

Ovanstående spekulationer så klart, jag tycker att detta med besöken på Gustavsvik är mysko och tror att någon tanke ligger bakom... alibi via logg in till badet, foto på Vattentornet och nu om platsdelningen var avslagen. Han var inte någon frekvent besökare på Gustavsvik... dessa datum (11:e och 14:e) var 2 av totalt 3 besök som jag uppfattat det.

Facebook är inte mitt forum men jag tror att man måste ”Dela live” eller skicka en ”nål” i en specifik konversation i Messenger.

Alltså delar man bara till en enskild person eller grupp. Inte till hela kontaktlistan i Messenger.

Om jag fattat det rätt så är man live en timme efter att man satt igång delningen.

I teorin kan alltså JG ha följt SD:s mobil fram till 23:44...

Platsdelningen i mobilen har alltså ingen koppling till Messenger även om den ena behövs för att den andra ska funka.

Han delar sin position till LW på samma sätt via Telegram när han är på väg till Viken. Då från Varbergagatan. Då med en nål och inte live.
Senast redigerad av Avel 2021-03-19 kl. 09:38.
Citera
2021-03-19, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag förstår du måste tvätta öronen med klorin och dricka en stor whisky nu?

Lyssnade du på den där sidan med alla ljudfilerna? Såg den häromdagen, men missade att spara den.

Kan någon vänlig själ lägga ut den, tro Så vida vi vet säkert att det inte är SD´s egna sida, såklart.... "En lagom olaglig överraskning för folket på FB".

Läser i FUP nu, vill gärna lyssna om en del. Har allt på datorn, men det är fullständigt oorganiserat i mapparna.

#TeamÅsaHiding

Katastrof är det bland mina filer också, det är inte lite som har kommit ut.
Helt pinsamt omöjligt att hitta rätt.
Jag vet att jag har lyssnat på ett inspelat samtal mellan LW och en vän, där LW pratar om sina cacher som skulle bli så perfekta om hur hon byggt och vad de skulle innehålla.
Känner du eller någon i tråden igen detta?
Är övertygad om att det finns svar på många frågor i det samtalet.
Har för mig att det var mellan LW och en väninna. Tror det låg ute på youtube, den där rättegångsljudfilssidan som togs bort
Citera
2021-03-19, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ändå går han fri?Det om något är märkligt
Därför tror jag HR kommer döma annorlunda än TR. Men mycket hänger på ÅH. Hon måste få fram alla märkligheter SD gjort och sagt så att HR får lite bindningsmedel runt varje indicium. Rätten får inte läsa fupen. Om så vore hade SD inte varit i frihet nu.
Citera
2021-03-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hela kvällen är ett spel för galleriet. Han drar även ett mail till kvinnan som diskuterar besök på HQ i USA och får berättat hur extremly busy han är som tränar så sent etc.

Sen får han ju även framstå som lika upptagen inför LW; att han inte hinner komma.
Han har minsann inte varit där. Typ.

Allt han gör är överdrivet i tiden upp till mordet.

6 maj börjar han sitt maraton som kontrollfreak.Det är cm kring kaninburar, mandelmassa, 1 dl strössel, gestapoförhör och hysteri om att dottern är fejksjuk och borde plockas ur skolan.

8 maj spänner HD ögonen i honom.
Vill du bli inskriven i LWs wig? Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut.
Sen drar hon iväg med Sillen.

11-12 maj är han lika speeedad som mordkvällen, totalt weird vid midnatt.

13 maj ser han surmulen ut på loppisen.

Han kanske känner sig pressad inför att HD ska komma hem från sin weekend då Jesus lämnade de jordiska domänerna.
Nåååå, bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas?

Det ska bli så bra nu, drömkvinnan.

Vet vi när SD får reda på att HD ska på romantisk business den helgen?
Före 6 maj vad det verkar...
Senast redigerad av Avel 2021-03-19 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in