Citat:
Ursprungligen postat av
vonEisen
Trist att se hur du åldersdiskriminerar och drar alla äldre över en kam. Jag känner många äldre som är jävligt ledsna på bli sedda som mindre kapabla av sådana som dig. Joe Biden klarar av att vara USA:s president vid 78 års ålder, så bevisligen har du fel. Jag har själv 2 släktingar som närmar sig 80 som fortfarande jobbar som jurist respektive ingenjör och de älskar att vara aktiva och det betyder jättemycket för deras lycka.
Det finns självklar massor av olika 80-åringar. Min första länk handlade ju just om 80-åringar som jobbar och hur man tänker på ljussättning vid deras arbetsplatser. Jag är övertygad om att om du frågar dina två 80 åringar så kommer båda att bekräfta att de har betydligt sämre mörkerseende än när de var unga. De kommer oxå att bekräfta att de har större problem med ögon än förr och att det är svårt att urskilja samtal i bullriga miljöer. För att de har ögon och öron som funkat i 80 år. Kroppen blir sliten när den blir sliten funkar den sämre. Att kalla något som drabbar alla. Det vill säga åldrande, för diskriminering säger betydligt mer om dig än om mig. Sen är självklart åldrandet och när det drabbar dig individuellt, det finns kärnfriska 90 åringar.
Men att förneka åldrandets påverkan på människor är som att förneka att barn växer. Åldrandet är en del av livet. Och det kommer att drabba och påverka alla av oss som får leva. Det börjar om man ska hård dra det i 39- års åldern så vi får väll tack gud för att det är en ganska långsam process.
Min farmor var krutgumma. Bodde själv i lägenheten utan hemtjänst till hon var 91. Fullständigt klar i huvudet, men visst var hon lomhörd och skumögd och även om hon var klar hade jag aldrig velat att hon gick igenom en stor fastighets affär själv. För att det tog längre tid för henne att ta in och bearbeta ny information.
Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Ang hans namnteckning finns det flera att jämföra på generales ansökan på ångerbrevet på hans kontrakt och på hennes kontrakt.
å vad bra, då finns det ju en massa att jämnföra med. På hur många har han skrivet hela sitt namn?
Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Finns det hjälpmedel för dom som förstår illa med?
Tyvärr, jag är ledsen det finns inget du kan ta för att vidga dina perspektiv.
Det är ju inte som att anledningen till att jag inte tycker att Esbjörn är ond och har fel, ( men med intellektuell och kropp som en 20-åring) och Ebba är god och har rätt. Beror på att jag inte förstår vad ni menar. Jag har idiot förklarar inte heller dig för din åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Moral är subjektiv, det skriver du ju själv.
Vad jag anser acceptabelt, skiljer sig från ditt acceptabla. Vad vårt gemensamma acceptabla skiljer sig från andras acceptabla osv.
Vi slår inte barn i Sverige lagligt. Men det är nog många invandrare som skiter i det. I deras kultur, där de kommer ifrån, slår man barn. Deras moral, skiljer sig från vår.
Och då begår ju faktiskt dessa invandrare ett brott mot enligt Svensk lag.
Så du tänker alltså att det inte finns någon form av kollektiv etik som håller ihop ett samhälle?
Självklart finns det många olikheter men jag vill tänka att likheterna är större. Att det är det som binder ihop oss och gör att Sverige är Sverige. Och detta handlar ju just om vad som hände i Sverige i somras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Billigt är väl att ta i. Det är ett ruckel som han inte fått mer för av någon annan.
Ingen har påstår annat än att det har ett stort renoveringsbehov. Men det är ett renoveringsobjekt med strand tomt, i ytterkant av storstadsregionerna. Dessa Renoveringsobjekt är det hetaste som finns.
Du får ruckla det hur mycket du vill. På öppna marknaden hade det gått för närmare 6 miljoner. Folk vill flytta i Corona och folk vill renovera.
Att Ebba köpte det för 3,9 är oskäligt. Synd att hon inte gav 5 miljoner från början. Då hade man iallafall inte tänkt att hon var oredlig från början.
Lite intressant är ju att det i inlagan till tingsrätten inte står ett ord om hantverks kostnaderna Esbjörn skulle stå för efter det att huset var värderat. Det att hon gjort två värderingar var oxå borta. Jag kan ju tycka att det är väldigt oskäligt att bjuda 200 tusen under minus värderings budet. Det vill säga 400 tusen under det som påstås vara värderingsbudet.!