Citat:
Ursprungligen postat av
Alwaysright
Binninge har med taskiga kort kört stenhårt för att rädda kvar kåken åt Matz med otroligt dåliga kort. Han har varit elefanten i glasbutiken och skött sina kort bra. Beundrar att han försökte med så svagt utgångsläge, Han trodde Ebba skulle backa. Hon backade inte.
Taskigt läge.
Ny strategi.
Kasta in handuken. Helvete, gick inte!
Vad gör jag nu???
Du är inne på rätt spår, med rätt analys, där du hittat pärlorna i all dynga som omgärdar denna sak.
Man måste dela upp denna sak i två delar. För och efter och hitta brytpunkten. Jag ser brytpunkten när jag fick reda på att Ebba Busch kommer med en
utfästelse, ett bindande anbud, på Facebook, som hon backar ifrån. Ebba Busch håller inte det hon lovar. Hon är en luring!
Att lova att Ebjörn
inte behöver sälja om han verkligen inte vill, och inte hålla sig till det löftet är chockerande med tanke på all smutskastning som följde istället, där alla människor Esbjörn känner, nära och kära, smutskastas. Förtalet av Binninge är så vidrigt att det finns inga ord för att förmedla min avsky för en person som agerar så för att segra i en tvist.
Jag vet inte hur dessa smutskastade personer mår, men jag utgår ifrån att det är hårt där ute i Marielunds skenbara idyll. Att avhumsnisera så många människor, äldre medborgare, för ett hus som en trilskande gubbe råkar äga, har jag inte hört talas om förr. Skulle det ske i en annan tvist är det utanför offentligheten, där ombuden skulle avstyra sådant beteende.
Det enda förmildrande är att Ebba Busch är så omdömeslös, att nu blev det början till slutet för henne, en sak hon ännu inte förstått. Det var brytpunkten, där ett hopplös fall där Esbjörns chanser att få behålla sitt hus, blev ett nytt case där Esbjörns chanser ökade avsevärt.
De fördomar om trovärdighet som kommer ge Ebba Busch seger per automatik, när hon klampar in i en tingsrätt, har pulvriserats av henne själv.
Man kan efter några månaders tvist, göra en lista på när Ebba Busch vilseleder och säger en sak och gör en annan, och det förvirrar alla. Inte bara Esbjörn 80+ med kognitiva svårigheter i tillägg till åldersrelaterade svårigheter, där hans tilltro till en person som är partiledare för KD inte ska underskattas.
Utgångsläget Ebba Busch hade, var att givetvis har hon ett bindande köpeavtal utan brister. Hon hade rättspraxis på sin sida, där folk som henne segrar alltid när de redogör för sin sak. Hennes trovärdighet hade eliminerat allt annat som hennes motpart och vittnen hade att säga. Som partiledare för KD hade hon "rätt" juridiskt i utgångsläget. Nu är hon bara en omdömeslös käring som inte ger sig, oavsett vad saken gäller, med metoder ingen med vett beundrar.
Avgrunden mellan parterna har minskats, och nu är det inte bara ord mot ord, som i utgångsläget
Hade Ebba Busch hållit käft och undvikit att "bättra på" sina chanser på Facebook, hade segern varit hennes. Det är det fina med saken. Ebba Busch trodde smutskastning var bevis om styrker hennes talan i domstol. Det säger mig mycket om hennes omdöme, när viktiga saker står på spel.
Nu är det en lång tid kvar till hösten och tiden arbetar för Binninge och Esbjörn. Binninge har faktiskt varit det bästa som kunde hända en klient som är envis och inte låter sig pressas mer av sin omgivning. Kanske för att Binninge själv, varit i det underläge som Esbjörn nu befinner sig i, där han
vet hur det kan gå.