2021-03-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Dels det och så har han lämnat in en värdering på fastigheten som visar att Ebba inte betalat ett oskäligt lågt belopp vid köpet. Jag har förståelse för om det kan vara svårt att hitta ett nytt juridiskt ombud som vill ta vid där

Det finns inget krav på oskäligt belopp. "uppenbart missförhållande", det räcker dessutom att någon lurat till sig ett köp överhuvudtaget.
"taga eller betinga sig förmåner" är det enligt lagen.

Hur menar du det funkar annars? Du är lite bakom flötet, med ett antal diagnoser, jag lurar av dig 10% på ett pris, men eftersom andra säljare gladeligen skulle acceptera att sälja för det priset är det inte oskäligt. Noooooo.

Däremot är det ett "uppenbart missförhållande". Du är har diagnoser, är lurad. Jag tjänade 10%.
Avtalslagen §31 applicerbar.
2021-03-18, 08:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det gjorde det, läste du dom inte? Hur exempel försämrat mörkerseende inte kan avhjälpas med glasögon. Eller hur människor inte tänker på att de hör illa, utan tror att människor börjat tala lite otydligt.
Vad du verkar ha svårt att förstå är att åldrande människor sällan söker för dom här sakerna. För att det dels känns skämmigt och dels vill man förneka sitt eget åldrade.
Förstår du att mycket förändrat i en människa både kroppsligt och mentalt när vi åldras. Förstår du att det är jätteskillnad på 40 och 80.
För förstår du inte ens det tänker jag att vi kommer att ha svårt att mötas i någon förståelse.

Finns det hjälpmedel för dom som förstår illa med?
2021-03-18, 08:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det finns inget krav på oskäligt belopp. "uppenbart missförhållande", det räcker dessutom att någon lurat till sig ett köp överhuvudtaget.

Hur menar du det funkar annars? Du är lite bakom flötet, med ett antal diagnoser, jag lurar av dig 10% på ett pris, men eftersom andra säljare gladeligen skulle acceptera att sälja för det priset är det inte oskäligt. Noooooo.

Däremot är det ett "uppenbart missförhållande". Du är har diagnoser, är lurad. Jag tjänade 10%.

Till och med Binninge har förstått det att denna soppa ej gick att vinna, att han sen skylde på att EB hade varit elak mot honom för att komma från detta är bara patetiskt.
2021-03-18, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om Esb hade varit rätt informerad av Binninge så hade affären säkerligen varit utredd innan Inlämnandet till tinget då Esb ej ville medverka på mötet till ett ev bryt utan vände i dörren då dom skulle träffas.
Att EB sen ej kan bryta utan att Esb och hon går igenom vad ett bryt innebär och vem som ska stå för kostnader mm är bara beklagligt att du ej förstår. (och ej heller Esb tydligen)
Att Binninges övertygande om att han ska få ett par miljonen mer bara han spelar deras pipa är bara ett exempel på hur dåligt "juristen" har skött detta.

Indirekt blir det så här: --Esb säger: min värdinna ,generalen och juristen tycker att jag tycker att jag vill bryta.
Binninge har drivit målet i sin riktning och intalat Esbjörn lögner och hemskheter för att smidigt få gubben med sig likt en nyttig idiot. Han framstår sedan som en tjurig gammal gubbe som Binninge nästan får dra med sig.Binninge spelar så fult spel!
2021-03-18, 08:36
Medlem
Citat:
Till och med Binninge har förstått det att denna soppa ej gick att vinna, att han sen skylde på att EB hade varit elak mot honom för att komma från detta är bara patetiskt.

Visst kan det vara så, det borde ju finnas ett direkt samtal mellan Esbjörn och Binninge nån gång.
"handen på hjärtat - ville du verkligen sälja". Så Binningen kanske visste sanningen.

Sen....
2021-03-18, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det som skapar orkanen i affären är kombinationen av att det gynnar vänstern i politiken att försvaga högerblocket och att det pågår en bitter maktkamp inom KD. Det är inte en slump att det finns f.d. och även nuvarande aktiva KD:are som skvalpar runt i soppan. Både Binninge och den som skull reda ut resterna av röran är missnöjda KD:are som förvandlats till haverister i stället.

Medialt blåser det helt enkelt från två håll. Dels för att politiskt inifrån partiet komma åt EB och dels utifrån oppositionen för att komma åt KD. Esbjörn fungerar bara som ett slagträ.

Det var en gudagåva för spinndoktorerna när Matz klev in i spelet och tvingade Esbjörn att bryta avtalet. De hårda ord som han framförde till Ebba var förmodligen mer polerade än de Esbjörn fick ta del av. Det är inte konstigt om han började gråta i Matz bil, pressen att ha skrivit på ett avtal och sedan bli utsatt för Matz raseri knäckte förmodligen honom.

Jag tror att Matz roll i detta är underskattad och har hamnat i skuggan av Binninges juridiska haveri. Frågan är vem som egentligen pressade Esbjörn att backa från avtalet som han uppenbarligen skrev på helt medvetet och frivilligt. Vad hände under de två påföljande veckorna som kulminerade med att Matz ringde till mäklaren och meddelade att kontraktet skulle brytas?

Var det Matz som fick igång Pernroths engagemang och vad hände sedan, när Binninge kom med i spelet?
Verkar va en del aktiva kådisar också som inte är speciellt förtjust i Ebba bakom fasaden. Att låta sig dras med i en pedofils splittring är riktigt allvarligt och upprörande.
Personer med egen agenda har en förmåga att kunna infiltrera vilken förening som helst i detta tycks det va en väl planerad aktion som förts bakom fasaden av ett fastighetsbbråk.KD skulle rensa ut dessa kriminella personer precis som SD har rensat och rensar partiet då fort de uppkommer. Nolltolerans gäller inom SD detsamma borde KD införa.
Senast redigerad av Analias 2021-03-18 kl. 08:45.
2021-03-18, 08:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

När jag läser avtalslagen paragraf 31 står följande.
31 § Har någon begagnat sig av annans trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning till att taga eller betinga sig förmåner, vilka stå i uppenbart missförhållande till det vederlag, som må hava blivit erlagt eller utfäst, eller för vilka något vederlag icke skall utgå, vare rättshandling, som sålunda tillkommit, icke gällande mot den förfördelade.
Det är således kopplat till vederlaget, dvs. betalningen. Sedan ska det ju bevisas att Ebba utnyttjat Esbjörns oförstånd, men det verkar inte finnas någon dokumentation som stöder det.
2021-03-18, 08:41
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
— Binninge spelar så fult spel!

Binninge har med taskiga kort kört stenhårt för att rädda kvar kåken åt Matz med otroligt dåliga kort. Han har varit elefanten i glasbutiken och skött sina kort bra. Beundrar att han försökte med så svagt utgångsläge, Han trodde Ebba skulle backa. Hon backade inte.
Taskigt läge.
Ny strategi.
Kasta in handuken. Helvete, gick inte!
Vad gör jag nu???
2021-03-18, 08:46
Medlem
Citat:
Finns det hjälpmedel för dom som förstår illa med?
Tack för dagens första skratt, hoppas inte det sista

EFtersom jag jobbar med det jag jobbar med så vet jag att det hjälpmedlet är en god man utsedd av tex kommunen och absolut inte med hjälp av ens pensionatsvärdinna/förhoppande arvstant.

Flera borde ha en god man eller varför inte en god vän som INTE står i tankar om att ärva.
2021-03-18, 08:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Visst kan det vara så, det borde ju finnas ett direkt samtal mellan Esbjörn och Binninge nån gång.
"handen på hjärtat - ville du verkligen sälja". Så Binningen kanske visste sanningen.

Sen....

Binninge har inte brytt sig om Esb vilja bara hans vendetta ,pengar och medial uppmärksamhet, detta lyser igenom gång på gång, nu blev det lite väl mycket iom EB:s facebookinlägg
och även detta om hans hus
https://ibb.co/xfqpX84
2021-03-18, 08:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tack för dagens första skratt, hoppas inte det sista

EFtersom jag jobbar med det jag jobbar med så vet jag att det hjälpmedlet är en god man utsedd av tex kommunen och absolut inte med hjälp av ens pensionatsvärdinna/förhoppande arvstant.

Flera borde ha en god man eller varför inte en god vän som INTE står i tankar om att ärva.

Ja eller ett pass där det ger personen rätt att uttala sig i mening av egen vilja, och ej i mening av andras vilja
2021-03-18, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Binninge har med taskiga kort kört stenhårt för att rädda kvar kåken åt Matz med otroligt dåliga kort. Han har varit elefanten i glasbutiken och skött sina kort bra. Beundrar att han försökte med så svagt utgångsläge, Han trodde Ebba skulle backa. Hon backade inte.
Taskigt läge.
Ny strategi.
Kasta in handuken. Helvete, gick inte!
Vad gör jag nu???
Binninge är en störd stalker och pedofil han ska överhuvudtaget inte husera i svenskt rättsväsende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in