2021-03-17, 17:34
Medlem
assar assessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Alltså offer, om det stämmer att han varit utsatt för denna planen: Lurad till sexuellt umgänge med en kvinna (hon kan inte varit den fagraste) sedan polisanmäld för våldtäkt. Det låter i mina öron horribelt. Finns ingen normalt funtad person oavsett ålder som vill bli utsatt för något sådant.

70-årig gubbe "lurad" till sex med trettioåring? Kan han inte styra sina handlingar? Har han inte bättre omdöme? Han är inget offer
Citera
2021-03-17, 17:35
Medlem
Mr.Swedens avatar
Människohjärnan är lite lattjo på det sättet att den vill upprätta dikotomier, motsatsförhållanden som gör det möjligt för oss att hantera omvärlden.

Men tänk på att man faktiskt inte behöver välja sida här. Göran Lambertz kan mycket väl vara en galen narcissist samtidigt som kvinnan är en manipulativ brottsling. På samma sätt som Fredrik Virtanen och Cicci Wallin utan tvekan förtjänade varandra.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2021-03-17 kl. 17:46.
Citera
2021-03-17, 17:37
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
I kvinnans ställe skulle jag nog tänkt mej för innan jag gjorde en anmälan med tanke på vilka konsekvenser det kan få med personer i Lambertz ställning. Det är ju inte vem som helst. Tyvärr tror jag att han går fri. Och det är han medveten om eftersom han går ut offentligt med sitt namn. Att vi är lika inför lagen kan man glömma. När ord står mot ord i våldtäktsfall dömer domstolen ofta till mannens fördel. Inte så konstigt när huvdelen av nämndemän är just "män".

Du bara gissar och spekulerar hejvilt. Det finns ingen övervikt med män varken när det gäller nämndemän eller juristdomare.

Står ord mot ord så räcker inte det och det är inte i sig någon fördel för att är en man. Tvärtom

Sen är det lite lotto med domare men det som kan sägas är att jag inte skulle tycka att det var en nackdel om det bara var kvinnor som domare om jag själv skulle bli falskt anklagad och åtalad.
Troligen tvärtom

Kvinnor känner kvinnor och även om många är korkade och litar blint på vad en annan kvinna säger så vågar jag faktiskt påstå att kvinnor har bättre förmåga än män att spotta att en kvinna ljuger om dom är objektiva.
Senast redigerad av Mihailovic 2021-03-17 kl. 17:42.
Citera
2021-03-17, 17:39
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Den har väl försvunnit nu va?

Varför ta bort sin facebook som ändå inte var publik om man vet att man har rätt i sina anklagelser? Absolut ingen som inte var vän med henne kunde skriva något där. Bara undrar.
Citera
2021-03-17, 17:41
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assar assessor
70-årig gubbe "lurad" till sex med trettioåring? Kan han inte styra sina handlingar? Har han inte bättre omdöme? Han är inget offer

Helt riktigt. Om personen skådespelar hur ska Lambertz kunna avgöra det? För skådespelartalanger det har inte alla. Märkte Lambertz av att personen skådespelade?

För en kvinna som våldtas och är däckad och inte vill ha lajban är enligt min ringaste uppfattning inte alls med på noterna. Jag tror i fallet mycket är efterhandskonstruktioner. Det är säkert väldigt lätt att lura en man på 70+ att sexa. Jag betvivlar inte det och om det nu inte var på riktigt, så är det uppenbart enligt mig att kvinnan försökte luras och fick som hen ville.

Hade det varit på riktigt, alltså stupfull däckad kvinna som definitivt inte vill ha snabel i sig från 70+ årig gubbe, ja det kan jag förstå. Då hade jag skarpt misstänkt att eventuell våldtäktsman upptäckt det också. I det senare fallet hade jag ansett det varit våldtäkt så det stänker om det. I första fallet inte så enligt min uppfattning.
Senast redigerad av Hegamon 2021-03-17 kl. 17:45.
Citera
2021-03-17, 17:43
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Det där är fan det sjukaste jag läst. Den här kvinnan verkar ju helt borta.

Det var två kvinnor och en man i lägenheten.

Kan någon förklara varför EA sätter på ljudupptagning på mobilen. Vad var syftet med detta?
Citera
2021-03-17, 17:43
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Om Lambertz läst det här inlägget före julafton kanske saker hade blivit annorlunda?
https://lennartmsjoberg.blogg.se/2017/september/
Söt utanpå - ful innuti
Citera
2021-03-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Och detta drar kåta maktgalna våldtäktsmän inte så sällan nytta av.

Läs på om praxis i våldtäktsmål så ser du att det förhåller sig precis tvärt om mot vad du raljerar om. Kvinnans ord räcker för att fälla mannen. Det behöver inte finnas någon annan stödbevisning än en bekräftelse från någon utomstående, väninna eller annan, som kvinnan har berättat sin version för (fortfarande är det alltså bara kvinnans ord). Sen måste kvinnans berättelse naturligvis vara trovärdig och hålla ihop - just där faller det ofta.
Citera
2021-03-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Människohjärnan är lite lattjo på det sättet att din vill upprätta dikotomier, motsatsförhållanden som gör det möjligt för oss att hantera omvärlden.

Men tänk på att man faktiskt inte behöver välja sida här. Göran Lambertz kan mycket väl vara en galen narcissist samtidigt som kvinnan är en manipulativ brottsling. På samma sätt som Fredrik Virtanen och Cicci Wallin utan tvekan förtjänade varandra.

Visst är det så. Nemesis Divina!

Visst har Lambertz barn och barnbarn som han rimligtvis skulle ha tillbringat julen med? Så det talar väl för att både han och offret har alkoholproblem.

Lambertz ser ut som att han är en alkoholist, kanske en högfungerande sådan. Det skulle även förklara såväl hans rörelsemönster som hans underliga bloggande och impulsiva ställningstagande hit och dit.

/Johan
Citera
2021-03-17, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Visst är det så. Nemesis Divina!

Visst har Lambertz barn och barnbarn som han rimligtvis skulle ha tillbringat julen med? Så det talar väl för att både han och offret har alkoholproblem.

Lambertz ser ut som att han är en alkoholist, kanske en högfungerande sådan. Det skulle även förklara såväl hans rörelsemönster som hans underliga bloggande och impulsiva ställningstagande hit och dit.

/Johan

inte osannolikt utan helt klart sannolikt.
Citera
2021-03-17, 17:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Du begår ett tankefel i det att tre tidigare falskanmälningar skulle innebära att det är bortom rimligt tvivel att hon nu blivit våldtagen. Tidigare beteende säger ingenting om vad som hänt eller inte hänt i detta fall, utifrån vad som nu är känt.

Vidare vet vi inte om de tidigare anmälningarna är falskanmälningar. Det vi vet är att de bevisade omständigheterna i de tidigare fallen inte har funnits utgöra våldtäkt. Det innebär inte med nödvändighet att det varit fråga om falskanmälningar.

Dessutom är ju det förhållandet, att tidigare anmälningar inte lett till laga kraft-vunnen dom, något som tyder på att din övertygelse om att det räcker med att påstå våldtäkt för en fällande dom är felaktig.

Det är inget tankefel att det är bortom allt rimligt tvivel att hon skulle blivit våldtagen fyra gånger på fyra år, det är så osannolikt att det kan uteslutas. Vi dömer folk på lägre sannolikheter än så i svenska domstolar.
Citera
2021-03-17, 17:53
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Plockar man fram mobilen under en våldtäkt och spelar in utan att den andra märker?
Mycket märkligt.
Minst sagt märkligt. Det har väl sagts att hon däckade full och vaknade av att han hade sex med henne? Hade hon mobilen i handen när hon sov?
Den här kvinnan verkar inte frisk om man läser bloggen av hennes fd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in