2021-03-17, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Här är aktuell dom:

https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

Det där är fan det sjukaste jag läst. Den här kvinnan verkar ju helt borta.
Citera
2021-03-17, 17:26
Medlem
assar assessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror inte alls det här var en våldtäkt. Jag tror det var utpressning och att offret i fråga är Göran Lambertz. Jag drar tillbaka mina anklagelser eller påståenden tidigare mot Lambertz. Jag tror inte alls han är någon filur eller antisocial person. Den personen om är påstått offer i frågan tror jag har antisociala tendenser och är ej att lita på. Jag tror inte ett skit på att detta är någon våldtäkt. Assange 2.0 däremot...

Hur kan han vara offret här? Har han blivit tvingad till att ha sex med en 40 år yngre person som han är mentor för och bl.a. hjälpt med ett rättsutlåtande? Oavsett om han skulle ha upplevt något slags samtycke har han grovt utnyttjat hennes beroendeställning. Det borde vara klart för varje normalt funtad människa.
Senast redigerad av assar assessor 2021-03-17 kl. 17:30.
Citera
2021-03-17, 17:27
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Psykiskt sjuk person?

Förtalskassan och stöd av massa kvinnor. Gratis chansning?

Psykopat/annat?

Vad har hon att förlora.....

Hon kanske vill rätta till skulder och har några autentiska upplevelser i bagaget.

Lambertz försvarare Ola Salomonsson har full insyn i kvinnans tidigare fall.

I en intervju med Dagens Juridik sade Göran Lambertz försvarare, Ola Salomonsson;
Citat:
Jag kan konstatera att den här personen varit involverad som målsägare i tre liknande fall på fyra år. Det är anmärkningsvärt.

En psykiskt sjuk rättshaverist och galen metoo-alarmist som går på förtal-korståg mot sina jurist kollegor.
Citera
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
I kvinnans ställe skulle jag nog tänkt mej för innan jag gjorde en anmälan med tanke på vilka konsekvenser det kan få med personer i Lambertz ställning. Det är ju inte vem som helst. Tyvärr tror jag att han går fri. Och det är han medveten om eftersom han går ut offentligt med sitt namn. Att vi är lika inför lagen kan man glömma. När ord står mot ord i våldtäktsfall dömer domstolen ofta till mannens fördel. Inte så konstigt när huvdelen av nämndemän är just "män".
Huvuddelen domare är kvinnor. Menar du alltså att de gärna FRIAR kvinnor?

Din sexistiska grundsyn gör att du inte kan tänka klart. Att GL har den ställning han har gör att HAN tänker till extra noga i vad han gör och säger.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-17 kl. 17:30.
Citera
Medlem
Allanamnvarsluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Här är aktuell dom:

https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

"xxx.... är åtalad för att först ha tvingat A till en sexuell handling genom att ha stoppat in små fingrar i xx vagina och utnyttjat att hon på grund av sömn och berusning befunnit sig i en särskilt utsatt situation.."

Intressant att den förra påstådda våldtäkten verkar ha gått till på samma sätt. Massa alkohol, sömn och plötsligt händer det!
Citera
2021-03-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Det där är fan det sjukaste jag läst. Den här kvinnan verkar ju helt borta.
Det värsta är att denna kvinna är en blivande jurist. Hon borde ha portats från juristutbildningen för länge sedan.
Citera
2021-03-17, 17:29
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assar assessor
Hur kan han vara offret här? Har han blivit tvingad tvingad till att ha sex med en 40 år yngre person som han är mentor för och bl.a. hjälpt med ett rättsutlåtande? Oavsett om han skulle ha upplevt något slags samtycke har han grovt utnyttjat hennes beroendeställning. Det borde vara klart för varje normalt funtad människa.

Alltså offer, om det stämmer att han varit utsatt för denna planen: Lurad till sexuellt umgänge med en kvinna (hon kan inte varit den fagraste) sedan polisanmäld för våldtäkt. Det låter i mina öron horribelt. Finns ingen normalt funtad person oavsett ålder som vill bli utsatt för något sådant.
Citera
2021-03-17, 17:29
Medlem
Citat:
I kvinnans ställe skulle jag nog tänkt mej för innan jag gjorde en anmälan med tanke på vilka konsekvenser det kan få med personer i Lambertz ställning. Det är ju inte vem som helst. Tyvärr tror jag att han går fri. Och det är han medveten om eftersom han går ut offentligt med sitt namn. Att vi är lika inför lagen kan man glömma. När ord står mot ord i våldtäktsfall dömer domstolen ofta till mannens fördel. Inte så konstigt när huvdelen av nämndemän är just "män".

När ord står mot ord och det inte finns fysisk bevisning så måste man fria. Man kan inte bara fälla på kvinnans vittnesmål. Det är i alla fall grunden för rättskipningen att det skall vara ställt utom allt rimligt tvivel.
Citera
2021-03-17, 17:30
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Plockar man fram mobilen under en våldtäkt och spelar in utan att den andra märker?
Mycket märkligt.

Visst kan det ske ändå men nu verkar det eventuellt skett två gånger. Det är märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Den (falskeligen) anklagade i den historien verkar OCKSÅ vara verksam inom rättsväsendet, närmare bestämt advokat.

Nu vet vi inte detaljerna när det gäller GW men det vi vet är rätt likartat.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Inte undra på att hon läser juridik.

Finns lite frågor kring det som både kan vara till hennes fördel och nackdel.
Citera
2021-03-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det hade du nog inte sagt om det gällde dig själv.

Du menar om jag hade suttit häktad för våldtäkt och inte blir trodd

Jag menar att när Clark Olofsson blir fälld de 4 e årtiondet efter första Brottet
eller som när Sture Bergwall blev dömd 8 - e gången ..

Då verkar det vara som att man inte börjar med Blankt papper .. utan man sneglar på historiken
tidigare ageranden .. jag vet att det inte är tillåtet men så ser det ut Borgström 5 år Advokat
klurade på hur mycket räkningen skall saltas

Antingen är man hederlig talar sanning blir trodd Rakryggad med integritet
Eller är man det inte ..
För mig är det inte den hederliga kategorin Lambertz kvalar in under . Detta givet de resultaten han ernådde som JK
och vad det verkar Leffe GW och Hannes Råstam också hyste tvivel om

Har vi hört ett säger ett ord om att ngt gick snett där i den hanteringen av den som hade ansvaret '

https://www.jk.se/tillsyn/

Då är det ju ngt skumt och då kan man inte bli förvånad om man åker ner i Källaren
Visst kan tjejen ha personliga problem och ljuga men som man säger över där
He had it coming

I min bok .. OM han hade snackat mindre skit .. inte retat upp folk ... skrattar populära professorer rakt upp i ansiktet på stats TV .. när försöker reda ut det .. skött jobbet hade han nog haft mindre problem i denna stund Alla på Rättsväsendet är inte korkade och borde ha ngn slags Karaktärologi i sin utvärdering av Personligheter och Skeenden ... He had it coming
..
Citera
2021-03-17, 17:31
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
När ord står mot ord och det inte finns fysisk bevisning så måste man fria. Man kan inte bara fälla på kvinnans vittnesmål. Det är i alla fall grunden för rättskipningen att det skall vara ställt utom allt rimligt tvivel.

Och detta drar kåta maktgalna våldtäktsmän inte så sällan nytta av.
Citera
2021-03-17, 17:34
Medlem
Trissmeisters avatar
Citat:
Och detta drar kåta maktgalna våldtäktsmän inte så sällan nytta av.
Jo, för det är ju så jävla kul att offentligt bli anklagad för våldtäkt, oavsett om man blir frikänd eller ej.
Senast redigerad av Trissmeister 2021-03-17 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in