2021-03-17, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Dra mig baklänges! Hon är borta nu!

Hon läser säkert denna tråden.
Citera
2021-03-17, 17:12
Medlem
Hegamons avatar
Jag tror inte alls det här var en våldtäkt. Jag tror det var utpressning och att offret i fråga är Göran Lambertz. Jag drar tillbaka mina anklagelser eller påståenden tidigare mot Lambertz. Jag tror inte alls han är någon filur eller antisocial person. Den personen om är påstått offer i frågan tror jag har antisociala tendenser och är ej att lita på. Jag tror inte ett skit på att detta är någon våldtäkt. Assange 2.0 däremot...
Citera
2021-03-17, 17:12
Medlem
Tillssons avatar
Två uppsatta personer har , enligt Stoppa Pressarna, skrivit stöttande hälsningar till GL.

Citat:
En av dem är justitierådet i Högsta förvaltningsdomstolen, Margit Knutsson. Den rutinerade domaren har kommenterat ett inlägg på sociala medier där det står:
– Allt mitt stöd i denna vansinnesfärd inom vårt totalt sinnesslöa rättssystem vi lever i. Har inga ord för vad du nu går igenom!! Tur att du i vilket fall som helst inte oförmögen och mega- kunnig redan. Tack gode gud för det, står det i inlägget som domaren Margit Knutsson, kommenterat och där uttryckt sitt stöd för Göran Lambertz.

Citat:
Statsvetaren Katarina Barrling, 51, skriver ett öppet kärleksbrev till Göran Lambertz på hans Facebook-vägg.

https://stoppapressarna.se/svenskt/svt-kvinna-skickade-karleksbrev-till-goran-lambertz-i-haktet
Citera
2021-03-17, 17:13
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Plockar man fram mobilen under en våldtäkt och spelar in utan att den andra märker?
Mycket märkligt.
Citera
2021-03-17, 17:13
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
1) Du - och ingen annan heller - vet om han var full.
2) Du - och ingen annan heller - vet om hon var full.
3) Du - och ingen annan heller - vet om hon var däckad.
4) Du - och ingen annan heller - vet ifall hon gett sitt samtycke.
5) Du - och ingen annan heller - vet ifall de har haft sex.

Hon påstår det. Men det är inte riktigt samma sak..........

Så var nu lite försiktig med din dömande ton!

Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jo, det fetade har väl Lambertz själv medgivit?
Graden av fylleri kommer väl att utredas.

Mnja...

Ola Salomonsson: "Inget har skett mot målsägarens vilja."
Citera
2021-03-17, 17:18
Medlem
Jag anser att man som kvinna får skylla sig själv om man följer med kända våldtäktsmän hem efter krogen undrar om det samma inte borde gälla män som har sex med kvinnor som har rykte om sig att ångra sex efteråt och anmäla för våldtäkt.
Citera
2021-03-17, 17:19
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Plockar man fram mobilen under en våldtäkt och spelar in utan att den andra märker?
Mycket märkligt.
Man måste förstå att ordet våld i våldtäkt inte lägre har betydelse efter alla ändrade lagar de senaste åren. Så det klart man kan smyga iväg och sätta på mobilen under våldet och sedan gå tillbaka och fortsätta där man höll på. Det kan ändå vara våldtäkt.

Oddsen att man INNAN våldtäkten sätter på inspelning, och sedan skedde verkligen en våldtäkt, är naturligtvis noll. Det är snarare bevis mot inspelaren. Så vanligt är ändå inte brottet. Det är som om man ständigt skulle ha på inspelning på sin mobil för att spela in ett eventuellt rån.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-17 kl. 17:24.
Citera
2021-03-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
B 5915-18. Svea hovrätt

Läste både tingsrättsdomen och hovrättsdomen. Tingsrättsdomen är en skandal. Tur att hovrätter finns.
Citera
2021-03-17, 17:23
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Berättelsen är väl i princip identisk med GL-historien. What are the odds.

Den (falskeligen) anklagade i den historien verkar OCKSÅ vara verksam inom rättsväsendet, närmare bestämt advokat.
Citera
2021-03-17, 17:25
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Den (falskeligen) anklagade i den historien verkar OCKSÅ vara verksam inom rättsväsendet, närmare bestämt advokat.
Inte undra på att hon läser juridik. Omgiven av jurister verkar vara hennes mål. Eller ska jag säga Uppfylld av.
Citera
2021-03-17, 17:25
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Två uppsatta personer har , enligt Stoppa Pressarna, skrivit stöttande hälsningar till GL.

https://stoppapressarna.se/svenskt/svt-kvinna-skickade-karleksbrev-till-goran-lambertz-i-haktet

I kvinnans ställe skulle jag nog tänkt mej för innan jag gjorde en anmälan med tanke på vilka konsekvenser det kan få med personer i Lambertz ställning. Det är ju inte vem som helst. Tyvärr tror jag att han går fri. Och det är han medveten om eftersom han går ut offentligt med sitt namn. Att vi är lika inför lagen kan man glömma. När ord står mot ord i våldtäktsfall dömer domstolen ofta till mannens fördel. Inte så konstigt när huvdelen av nämndemän är just "män".
Citera
2021-03-17, 17:26
Medlem
Mickeavensiss avatar
Göran låg brevid fyllot som tydligen var snygg och ung och drog en handtralla.
Vem klandrar honom, hon såg honom och han blev automatiskt numer 3 som våldtagit henne.
Hehe lite komiskt faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in