Snälla Gud, Adim eller någon rädda oss från detta.
Binninge Binninge Binninge.
Varje inlägg sida upp och sida ner.
Binninge Binninge Binninge.
Kan inte alla som är fixerade vid Binninge skriva o denna tråd.
(FB) Vem är Johann Binninge?
För han kan ju knappast vara aktuell i denna längre. Jag förstår om man blir ledsen över att att ha ett så uppenbart hat objekt försvinner från Esbjörn- hatarnas argumentations ordning. Men inse Binninge är borta från fallet, därav borde man låta honom vila i frid även i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alwaysright
I den inledande fasen fick vi ju en bild av vad objektet Esbjörn själv tyckte. Nu får vi ju bara sekundär information.
Huvudfrågan: Var står Esbjörn själv i frågan och hur informerad är han om alla turer? Har man bildat en mur runt honom? Läser han Flashback? Mötet med advokat i helg kanske var en ögonöppnare?
Helt ofattbart. Hur kan ni fortsätta hävda att Esbjörn står under påverkan av sitt försvar. Men i andetaget efter med en dåres envishet fullständigt utesluta att han var påverkad av Ebba.
Välj! Antingen är han en påverkbar person och då är det lika sannolikt att Ebba påverkade honom som att han påverkad nu. Eller är han en glasklar men lite egen tjurgubbe och då har ingen möjlighet att påverka honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Jag tror att advokaten försökte öppna Esbjörns ögon men misslyckades.
Och jag Tror att det inte hände, jag tror inte att en advokat satt sig in hela denna historia på en pisskvart och sedan sagt nej. Om det fanns någon ny advokat skulle vi veta det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nisse Gandhi
Att det kan vara svårt att hitta en jurist som tar över efter sakföraren Binninge kan bero på att ärendet är högprofilerat.
Detta innebär att även Esbjörns nya ombud kommer att bli lika skärskådad som Binninge,både i nyhetsmedia och på internet.
Så det gäller att ha ett fläckfritt förflutet både som privatperson och jurist.
Med tanke på det juridiska läget kan ett nytt ombud knappast räkna med några större juridiska framgångar. Han eller hon får nog koncentrera sig på att begränsa de ekonomiska förluster som Esbjörn riskerar.
Det har ju inte stått jättemycket i media om juristens förflutna. Däremot här. Och på Ebbas facebook sida. Så tänker du att Rsbjörn-hatarna ska gräva efter skit igen och göra samma misstag en gång till? Kanske Ebba inte lärt sig något och vill bli anmäld för förtal igen?
Vidare, ditt sista stycke. Vad menar du?
Vad vet du om det juridiska läget egentligen? Och tycker du att det är lite bra om Ebba vinner stort, tycker du hon ska pungslå en stackars gammal man på ännu mera pengar då? Att det alltid kommer att finnas dom som tvivlar på om denna affär skötes snyggt eller inte från Ebbas sida kan vi väll enas om. Vad tror du händer med den skaran om Ebba dessutom går in i en skadestånds process mot Esbjörn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Hur ska jag veta det? Hur ska någon veta det? 90 procent av det som skrivs i tråden är spekulationer, oavsett ståndpunkt i själva affären. Jag konstaterar bara att priset baserades på en värdering på 4,2 miljoner. Senare bad Ebba att få den skriftligen. Då den skriftliga värderingen stämmer överens med den som Ebba påstås fått via SMS och som ligger till grund för priset på fastigheten så utgår jag från att värderingen gjordes tidigare, precis som Ebba säger. Alternativet är att Notar ställt upp på en i efterhand fejkad värdering vilket jag håller för osannolikt. Om Esbjörn däremot sett värderingen eller bara fått den redogjord för sig av Ebba har jag som sagt ingen aning om. Jag föredrar att inte spekulera i det heller, men utgår från att Esbjörn tagit del av summan i vart fall.
Vi har ingen summa på vad Ebba påstod att värderingen var på. Antagandet att de utgick från 4,2 har egentligen inga grunder. Siffran 4,2 kan ha uppkommet efter det att Notar gjorde sin värdering 2 månader efter affären.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Så om jag mördar en, till dig närstående, person, sitter av straffet, betalar ev skadestånd och sköter mig under den villkorliga delen och ytterligare femton är. Är jag då inte en mördare i dina ögon längre? Låter som du är mer storsint än jag.
Jo du kan tycka det. Självklar känns det så om man har personlig koppling till ett tragiskt mordfall. Men personliga vendettor kan inte vara det som styr ett lands lagar och normer. Så det är helt okey om du ägnar till liv att hata någon som gjort dig illa. Men på samhällsnivå så måste människor få lov att få en chans när de avtjänat sitt straff.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Bättre Esbjörn ger upp.
Han har förlorat, ebba vart för smart från första början.
Smart? Det tvivlar jag på att media och rådgivnings avdelningen på KD håller med dig om. Hade hon varit smart så hade hon bott i sitt hus och ingen hade vetat mycket om det. Jag tvivlar på att någon partiledare skulle tycka att den var speciellt smart att pågå i en tvist med en 80- årig farbror.
Asså Ebba kan ju inte gå segrande ur det här, för även om hon vinner så krossar hon ju en gammal man, och det är ju svårt att dansa segerdans runt det.
Faktumet att Ebba använt sin Facebook både på ett sätt som gjort att hon misstänks för förtal och fått ändra texter för att de inte var sanna tyder ju knappast på smarthet.