2021-03-17, 11:05
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har ingen analytisk förmåga om saken, som nu endast handlar om trovärdighet och Ebba Busch förlorade heder, där trovärdigheten pulveriseras av henne själv. Juridiskt hade detta varit svårt fall, i det fall Ebba Busch var en sanningssägare av det slag man förväntar sig när en partiledare för KD köper hus.

Om du noterar Lambertz har han som en reptil nu angripit tjejen som anmält honom, för att visa att hon serie anmäler män för våldtäkt. Hon är också anmäld för grovt förtal. Antagligen kommer Lambertz chanser att komma undan öka avsevärt, och det visste advokaten Ola S. Det handlar i skarpt läge om ord mot ord och bedömning av trovärdighet, och vilka som är rådmän som hör vad parter och vittnen framför i rätten, och vad de själva tror på.

Binninge har varit det bästa ombud Esbjörn kunde få, när råttor ska rökas ut. Underskattad och föraktad är Binnige, trots att ha gjort det han kan och ska göra. Der är Ebba Busch som förlorat omdömet och gett sig på honom, likt en ledare i en flock av mobbare. Sin vana trogen ger hon sig på de människor som redan är utsatta och kämpar på i ett liv som har övrigt att önska.

Att krossa någon annan människa bara för att man kan, och att tycka det är rimligt i proportion till skadan mar orsakar är gränslöst elakt. När Binninge är ombud för motparten är det en hämndlystnad och avhumanisering som får mig illa berörd. Där gränser, suddas ut mellan det privata och det offentliga.

Det jag vet om Binninge har förmedlats till mig på detta forum, så sanningshalten är svår att avgöra. Men utifrån dessa pusselbitar landar jag igen på trovärdighet och min kunskap om hur det kan gå i svenska domstolar när den fria bevisföringen löper amok. Oftast beror det på avsaknad av skicklig advokat.

När Binninge åtalades och dömdes, var det i samband en infekterad skilsmässa som han anklagades för brott. Ganska vanligt att tokiga käringar har den metoden är de vill segra över en man. Likt kvinnan som serie anmäler män för våldtäkt, och till allas förtjusning var det Lambertz som nu drabbades och sitter häktad.

Jag får intrycket att Binninge inte tog saken på allvar, när han blev åtalad för brott, då han hade samma infantila tilltro till rättsväsendet, som folk flest har, innan de själva drabbats av att en domstol dömer fel. Det som talar för min slutsats är att han inte tog sitt försvar på allvar och såg på anklagelserna som befängda.

I vilket fall som helst är man inte skyldig livet ut, likt Lambertz skandalöst framfört om folk som är dömda eller får resningar eller avtjänat straff. 15 år efter avtjänat straff, och inga nya brott välkomnar jag dömda tillbaka till samhällsgemenskapen. Vem jag ungås med privat är en annan sak. Men ute bland folk ska en partiledare för KD kunna uppföra sig som folk och inte smutskasta och förtala alla människor som motparten har beröring med, för att segra i en sketen rättsprocess om ett hus som ägs av en annan medborgare som inte vill lyda henne.

Så om jag mördar en, till dig närstående, person, sitter av straffet, betalar ev skadestånd och sköter mig under den villkorliga delen och ytterligare femton är. Är jag då inte en mördare i dina ögon längre? Låter som du är mer storsint än jag.
2021-03-17, 11:07
Medlem
Citat:
Uppenbart kan Binninge vara ombud, eftersom han är det. Jag har länkat till RB, flera gånger.

Tycker Ebba Busch att han är olämplig som ombud, är Facebook fel forum att påtala det.
Håller med dig!
2021-03-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Jag är tvärtom övertygad över att ett nytt fräscht ombud utan kopplingar till Binninge/Hurtigs nersmetade sörja kan ingenting gå annat än framåt till en konstruktiv lösning och avslut.
Skadan är redan skedd det har Binninge och tantmaffian sett till det bör Esbjörn noga underrättas om . Ett nytt objektivt ombud kan sy ihop detta till bästa sätt för Esbjörn och Ebba.

Du har nu i ofantligt många inlägg informerat oss alla om Binninge.

Vad är relevansen för den tvist som nu pågår med avtalslagen 31§ i fokus?

Kan du redogöra för hur Ebba Busch klarat sig hittills i sin väg till seger över Esbjörn?
2021-03-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Håller med dig!

Det var trevligt. Vi kanske kan bli eniga om fler saker i framtiden.
2021-03-17, 11:11
Medlem
Citat:
Jag reserverade mig om de uppgifter jag baserade mina slutsatser på, eftersom detta forum inte alltid är en tillförlitlig källa.

Jag har fel. Binninge var inte gift. Det borde stå sambo och separation i min text. I övrigt står jag för det jag skrev, då det kan vara lika jobbigt med separationer som med skilsmässa.

Det finns bevisligen spår efter misshandel; blåmärken, blåtiror och ett brännmärke. Menar du att den minderåriga dottern förtjänade dessa på grund av separationen, eller att våldtäktsförsöket på henne kanske var ett rop på hjälp från Binninges sida?

Menar du att allt är påhittat av dotterns som hämnd för att Binninge ville separera från mamman?

Du får gärna utveckla dina tankar lite mer runt detta.
2021-03-17, 11:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Utmärkt inlägg !
Sen finns det faktiskt foton på Facebook från 14 april 2017 där Monica finns med i lunch med Binninge, sen kan fotot efter vara Majkgård vid samma bord....

Monica/Binninge:
https://www.facebook.com/photo?fbid=10214439508567314&set=a.1531445411875

Maggan ?/ Binninge
https://www.facebook.com/photo?fbid=10214439508607315&set=a.1531445411875

Om det detta stämmer lär fotona ryka ganska snart från Facebook.....

Majkgård är väl 80 år. Ser inte ut som en så gammal individ...
2021-03-17, 11:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Vi får hoppas att Esbjörn godkänner att Binninge fortsätter vara hans advokat trots att Binninge själv är delaktig i ett mål med Ebba.

Vad dom skall tänka på är att tillsammans är dom starka! Dom har båda två drabbats av Ebba.

Binninge har gjort ett utmärkt jobb hittills och det är han som borde stå tillsammans med Esbjörn när DOM segrar.

Jag tycker vi borde starta en insamling till Binninge och hjälpa honom att betala av skulderna till kronofogden som uppkommit på grund av andras lögner!

Det är det minsta vi som bryr oss om sanningen kan göra. Jag bidrar lätt med iallafall 50 kr!

Om 10 st bidrar med samma belopp så är vi redan uppe i 5000:-. Om 100 st vill bidra så är vi uppe i 50.000kr! Om 600 st bidrar så kan vi betala av hela hans skuld på 300.000kr.

Pedofilvurmare och äckel är vad du är!
Ska du starta en insamling för att andra ska förmås betala hans skuld till samhället!
Skulden till ett misshandlat och våldtaget barn, han inte själv brytt sig om att betala?
Inte undra på din skeva syn på lag och rätt, med ointresse för fakta.
2021-03-17, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Sambon tog upp frågan om separation en gång i maj, då hotade han med att slå sönder deras kök.

(FB) Vem är Johann Binninge?

Snabbbläddrade nu, har brådis. Fick han två år och satt två år??
2021-03-17, 11:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Återigen ser du spöken och påstår saker helt utan belägg. Du låter som en gammal hackig skiva som bara upprepar övriga Ebba-hatares urgamla lögner som de, ni, försöker göra till trådsanningar. Av alla Ebba-hatare hade man ju trott att om det fanns någon som skulle kunna lista ut den andra värderingen så var det du, men nej, inte det heller så klart. Lika förblindad av hat som dina gelikar är du.

Har verkligen ännu ingen annan på FB kommit på vilken andra värdering?
Ja Jösses, det stod ju klart redan från början vilken det var.
2021-03-17, 11:30
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Att det kan vara svårt att hitta en jurist som tar över efter sakföraren Binninge kan bero på att ärendet är högprofilerat.

Detta innebär att även Esbjörns nya ombud kommer att bli lika skärskådad som Binninge,både i nyhetsmedia och på internet.

Så det gäller att ha ett fläckfritt förflutet både som privatperson och jurist.

Med tanke på det juridiska läget kan ett nytt ombud knappast räkna med några större juridiska framgångar. Han eller hon får nog koncentrera sig på att begränsa de ekonomiska förluster som Esbjörn riskerar.

Man kan belysa detta:

Någon som är advokat har att följa advokatförbundets regler. Önskar svaranden att en omöjlig (=hopplös) eller orättfärdig process skall drivas är det ett högriskprojekt att ta ett sådant uppdrag. Man KAN få kicken som advokat, nämnligen. Så vi kan anta att Esbjörn (med entourage) inte tänker ge med sig och söka en förlikning, vilket är den naturliga fortsättningen (och avslutningen) på eländet.

Däremot står det fritt för sk "rättshaverister" (ensamma eller i flock) att driva processen ända in i kaklet. Det här handlar om en sk "fullgörelsetalan" (framgår av Ebbas stämning), och så lär detta sluta, om inte Esbjörn med entourage sansar sig. Tyvärr kan det nog vara så illa att de ser en avsevärd tidsutdräkt (till dom i oktober) som en delseger i detta spektakel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Snabbbläddrade nu, har brådis. Fick han två år och satt två år??
Ingen aning.
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Jag citerade och svarade LawNumberSix. Jag håller helt med om att Inblick är fullt ut seriös med många intressanta grävande reportage.Nu har Inblick verkligen placerat sig på mediakartan.
Sorry, jag menade att svara LWN6 inte dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in