2021-03-17, 12:58
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Om Lambertz läst det här inlägget före julafton kanske saker hade blivit annorlunda?
https://lennartmsjoberg.blogg.se/2017/september/
Borderline! Så läskigt...svårt att upptäcka innan det är för sent.
Citera
2021-03-17, 12:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Om Lambertz läst det här inlägget före julafton kanske saker hade blivit annorlunda?
https://lennartmsjoberg.blogg.se/2017/september/
Verkligen skrämmande läsning.
jag har inte längre en känsla av att jag ska bli dödad i ett av hennes utbrott (eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv)...
Hoppas för allas skull att hon finner frid i sin själ - själv har jag fått tillbaka min frid...
Tack Gud för en andra chans i livet!
Citera
2021-03-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Med tanke på GL:s track record t ex varit JK och utpekat poliser som lögnare plus inte kollat FUP, utan bara läst domsluten när det gällde "Tomas Quick"/Sture Bergwall plus fortsatt envist utpekande av Sture Bergwall som mördare trots att denne friats plus supa ned en student med en märklig juridisk anamnes (fall av våldtäktsanmälningar och förtal) plus ligga med vederbörande student -ja, med ett sånt track record bör GL absolut kunna kvala in som 2021 års Johnny Bode-stipendiat. Priset utdelas till den som kvalificerat sig genom offentliga klavertramp.
Min uppfattning är att GL är en klavertrampare av rang.
Håller med, och lockas av det pga, abstinens efter att njutit av uppmärksamhetens söta frukter med farsen med Quick. Givet hans proffession och personlighet känner mer juridisk fascination (vilket adv, gav uttryck för) än räds för att lagföras för våldtäckt. Att "förlora" målet finns inte på kartan med hans grandiositet -delvis befogad.
Citera
2021-03-17, 12:59
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Har nån tänkt på att genom att gå ut offentligt kan GL utnyttja BOs trovärdighet? Det är rätt känt att den som varit utsatt för övergrepp inte så sällan blir det igen.och inte för att den vill. Kan bero på sånt som ligger bakåt i tiden.
Dags att plugga på om ur trauman av det slaget får människor att hamna i en sån situation igen. Var trygghet det hon inom dej sökte ? Personer som varit utsatta har behov av trygghet och ser inte att den de sökte trygghet hos är tvärtom. Rent allmänt kan det vara så.

Absolut, så kan det vara. Genom att gå ut offentligt kan GL och hans advokat snacka om henne i media.

Det finns självskadebeteenden som gör att samma person går på samma nit om och om igen. Kvinnor som ger ett bräckligt intryck drar ofta till sig psykopater, t.ex. Så nej, att hon uppger sig ha blivit våldtagen tidigare tyder inte på att hon ljuger.
Citera
2021-03-17, 13:00
Medlem
Jag tycker att v inte ha det klart hur hon ser ut... någon som kan lägga upp en bild.
Citera
2021-03-17, 13:00
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Möjligen har hon betalat rättsutlåtandet GL författade i natura. Förekommer i tråden uppgifter om att hon varit/är eskort.

Ja, fröken EA verkar inte ha gott om pengar. Hon hade en hyresskuld på 25 000 kronor som gått till indrivning. Det är kanske orsaken till att hon är inneboende hos jugoslaven i en etta.

Det verkar som kvinnan som ligger i fejd med restaurang-profilen och EA är samma person. Har hon bara sysslat med eskort-verksamhet fram tills nu? Det verkar inte finnas mycket spår av annan yrkesverksamhet på internet, märkligt tomt. Har hon bytt namn?

Hon verkar inte heller kommit så långt i sina juridikstudier, inga uppsatser dök upp vid en sökning. Så hon kan inte hållit på länge, gissar något år bara.

Den bild som tonar fram är en ung, mycket vacker kvinna med modellambitioner som tydligen försörjt sig med eskortverksamhet. Det man undrar är vem tjänade pengar på henne, vem var hallick? Restaurang-profilen?

Hon verkar ha haft "daddy-issues", någon nämnde att hennes förra partner var bra mycket äldre än henne.

Skulle gissa att de flesta av oss förstår att denna kvinna mår säkert inte speciellt bra. Det är som sagt förvånande att GL inte reagerat och dragit öronen till sig.

Men han kanske charmades av hennes skönhet och eskorttricks. Skulle inte heller förvåna mig om hon släppte till lite för att ge honom några tjänster för hans juridiska råd. Men till sist måste det troligen blivit ett missförstånd eller att GL inte ville betala hennes ordinarie taxa.

Vi får se vad som står i FUPn och inte är svartmålat.
Citera
2021-03-17, 13:02
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Verkligen skrämmande läsning.
jag har inte längre en känsla av att jag ska bli dödad i ett av hennes utbrott (eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv)...
Hoppas för allas skull att hon finner frid i sin själ - själv har jag fått tillbaka min frid...
Tack Gud för en andra chans i livet!

Det här låter som lögner, tycker jag. Svårt att veta givetvis, men det låter som en mytomanbloggare.

Varför tror herrarna rakt av på det här?
Citera
2021-03-17, 13:04
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Varje år? Du tycker att det är rimligt att ljuga i den här tråden?

4 unika fall under 4 år. sluta svamla och svara istället på om det är vanligt, en statistisk avvikelse, eller resultatet av lögner.
Citera
2021-03-17, 13:05
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Bloggen:
https://lennartmsjoberg.blogg.se/2020/april/
Var denne gift med vår MÄ 2017, eller fattar jag fel?

I så fall började hon råka ut för våldtäktsmän direkt efter att de gjorde slut, om jag fattat årtalen rätt.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-17 kl. 13:10.
Citera
2021-03-17, 13:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det här låter som lögner, tycker jag. Svårt att veta givetvis, men det låter som en mytomanbloggare.

Varför tror herrarna rakt av på det här?
För alla som har träffat en borderlinehäxa så känns det inte speciellt anmärkningsvärt.

Lambertz skulle nog ha kollat på den instruktionsvideon.
https://www.youtube.com/watch?v=pInk1rV2VEg
Citera
2021-03-17, 13:07
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Men om man anmält tre tidigare våldtäkter, som alla blivit nedlagda, så lär man inte få en spänn av sitt försäkringsbolag.

Sluta gissa när du har noll koll. Vi vet inte ens om hon har fått försäkringsersättning men det är ju ytterst sannolikt.

Visst kan det vara så att man vägrade betala den här gången om hon söker

Att det har blivit nedlagt kan inte åberopas av försäkringsbolaget eftersom det inte finns något som helst krav på att det skall finnas en fällande dom. Det kan t.o.m. vara en friande dom.

Många får dessutom betalt ganska omgående efter anmälan om försäkringsfallet när det gäller våldtäkt.

Vad är det du inte fattar?

Citat:
Jag tror dom slutar att erbjuda försäkring efter ett tag, eller skriver in ett undantag. Ungefär som om du har butik & får fönstren krossade för många gånger. Till slut vill dom inte försäkra dig längre.

Det här handlar om konsumentförsäkring som försäkringsbolaget enligt lag är skyldiga att tillhandahålla och du kan alltså tvinga dom att försäkra dig. När det gäller konsumenter är det inte heller lika lätt att höja premie, ändra eller ta bort villkor.
Citera
2021-03-17, 13:09
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Är inte det ett solklart fall av beroendeställning? Hon är beroende av att han står fast vid sitt rättsutlåtande och kanske fortsätter stödja henne.

OK oavsett vad som hänt, verkar det vara två personer med dåligt omdöme. Lambertz är ju en tokfan, hur skulle ett rättsutlåtande från honom vara något eftertraktansvärt?
Vilken soppa alltså.
i juridisk mening kan det inte handla om en beroendeställning. Hon är inte anställd av honom, han är god man till henne eller liknande. Han hade redan skrivit sitt utlåtande, hon måste inte umgås med honom. Kvinnans advokat har beskrivit att Lambertz var som en mentor för kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in