2021-03-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Detta i domen mot U.H, det är med största sannolikhet samma kvinna som nu anklagar GL.

Det hon har ljugit om är bland annat: Hon har lämnat in en manipulerad ljudinspelning ifrån kvällen när den påstådda våldtäkt ska ha skett. Sedan precis innan hon lämnat in sin mobiltelefon till förundersökningen ska hon ha fabriksåterställt den, hon ska sedan redogjort ett tidsförlopp som teoretiskt inte går ihop, hon säger sig också blivit drogad med en drink i taxin men hennes blodprov visar motsatsen, hon säger sig vara medvetslös i perioder under övergreppet men hörs prata klart och tydligt på hennes egen inspelning och hela hennes redogörelse är inte i kronologisk ordning.

Jag kan domen. Hade läst den några dagar innan den kom upp här. Flera gånger faktiskt då jag hade anledning därtill. Men jag ser inte samma som du. Och hur man läser beror såklart på vilka glasögon man har på sig.
En del av dina påståenden ovan är rent felaktiga jämfört med vad som faktiskt står i domen. Annat finns det tolkningsutrymme för. Jag har inga problem med att mannen blev friad utifrån bevisläge. Men det är något helt annat än att göra henne till en lögnerska.
Senast redigerad av Right-humanist 2021-03-18 kl. 00:13. Anledning: Korrektur
Citera
2021-03-18, 00:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Denna lenn4rt sj0berg verkar vara en riktigt lustig filur. Läs bloggen. Påstår sig ha varit gift med EA. Påstår sig ha träffat jimmie Åkesson. Ter sig som en tvättäkta narcissist. Vet någon mer om honom? Kan han påverka EA fortfarande?

Det finns en uppgift i tråden om att EA skulle ha vittnat för honom i ett upphovsrättsmål som han förlorade. Men om det är sant eller inte, vet ej. Men den domen borde ju gå att få fram....
Citera
2021-03-18, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Jag tror det stämmer, han skriver en hel del om henne under årens lopp och har en jävla massa bilder på henne.

Att han har en mängd bilder är väl i och för sig inte konstigt eftersom han fotograf. Både professionell sådan, försörjer sig på det, och av intresse.
Citera
2021-03-18, 00:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Vem på bilderna är EA då? Fan tiotals nakna brudar på hans blogg.

Dom kommer i slutet, ca år 2016.

Lyssna samtidigt till denna, jag tycker den verkar passa honom utomordentligt.

https://www.youtube.com/watch?v=PnAD7QkxA_c

Och en del julbilder är med....
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-03-18 kl. 00:24. Anledning: Tillägg
Citera
2021-03-18, 00:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Kan du citera det stycke i domen där det konstateras att ljudfilen är manipulerad?
Skulle inte tro det.

EA redigerar inspelningen innan hon skickar den till polisen
Det har skrivits om flera gånger i tråden.

EA hade bl.a. klippt bort avsnittet där hon sa "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är" innan hon skickade ljudklippet till polisen.

När hovrätten fick veta att hon klippt bort delar av inspelningen där det framgick att hon samtyckt till sex så friades Dil*n Uh*n (*=a).

Allt framgår här.
Svea Hovrätt 2018-09-06, B 5915-18
https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

Citera
2021-03-18, 00:21
Medlem
Yinool0401s avatar
Aaaa,,, nu börjar jag fatta.

Lambertz skriver i sin blogg hur våldtagna ex Cissi Wallin bör får namnge sina bannemän.
Samtidigt är han involverade med 29-åringskan. Hon vill ha hjälp i sitt förtalsmål för att hon namngivit "våldtäktaren".

Då blir Lambertz helt plötsligt "liberal" till hela idén att gå ut med namn på våldtäktare och skriver om det hela i sin blogg. Studentskan vill då dricka alkohol med Lambertz och spendera Julen.
Citera
2021-03-18, 00:24
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Beträffande manipulation eller inte, vardagligt tal och juridiskt: det är inte korrekt att hänvisa till Tingsrättens dom och hävda att hon blivit överbevisad som lögnerska.

Stämmer. Det är i och för sig inte heller något som domstolen haft för avsikt att göra eftersom hon inte stod åtalad för något sådant. Det skulle oavsett i sådant fall bli ett separat rättsfall om man fann tillräckliga grunder för ett sådant åtal.

Citat:
Inte heller att det bevisats att hon manipulerat ljudfilerna.

Stämmer också (i tingsrättens användande av ordet "manipulera"). Det har tvärtom t o m slagits fast att hon inte påverkat innehållet på annat sätt än selektivt valt ut 19 min. Vilka 19 min hon valde kan man sedan sannerligen ha synpunkter kring. Men det är iaf 19 originalminuter.

Citat:
Visst är det svårt med våldtäktsmål. Kvinnan kan ha givit sitt medgivande vid ett tillfälle och sedan kan det ha spårat ur och hon sagt nej och försökt få stopp på det. Och sen skäms hon för att hon var med på en del av det och försöker radera alltihop. Jag kan förstå det.

Jag brukar kalla det gråzonsvåldtäkter. Helt klart komplicerat att hantera. Är man någorlunda verklighetsförankrad inser man snabbt att såväl för låga som för höga beviskrav riskerar att utnyttjas av mindre trevliga typer av båda könen.

Citat:
Det behöver inte betyda att hon är en manipulativ lögnerska, som de värsta trollen här vill ha det till.

Nej, det är det faktiskt lite för tidigt att slå fast i min mening. Jag måste dock tillstå att det i nuläget osar lite katt kring henne. Jag får riktigt dåliga vibbar när jag läser domen och övrig rapportering kring henne. Förutsatt att det är samma person, såklart.
Citera
2021-03-18, 00:26
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kan likaväl vara så att hon berätta för polisen att hon "studerade juridik" i meningen att hon försökte sätta sig i sitt fall angående förtalsanmälan och därmed "studerade" juridik. Inte att hon de facto "pluggade juridik" på riktigt.

Kvällstidningarna brukar ju rubricera så att det säljer mest. Inte så att det stämmer med verkligheten bäst.

Det här inlägget förtjänar att uppmärksammas! Jag känner mig väldigt säker på att det är just så här det ligger till. De enda "juridikstudier" hon ägnar sig åt är "praktisk, empirisk juridik", i de mål hon själv förekommer.

Jag tror inte för en sekund på att hon går några kurser, och än mindre på något program - vare sig juridik eller något annat!
Senast redigerad av ua571c 2021-03-18 kl. 01:15.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Vem är lenn4rt sj0berg och vem är EA? Sen en Patrik? Förstår ingenting. Kan någon sammanfatta och förklara alla namn?
Citera
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Jag kan domen. Hade läst den några dagar innan den kom upp här. Flera gånger faktiskt då jag hade anledning därtill. Men jag ser inte samma som du. Och hur man läser beror såklart på vilka glasögon man har på sig.
En del av dina påståenden ovan är rent felaktiga jämfört med vad som faktiskt står i domen. Annat finns det tolkningsutrymme för. Jag har inga problem med att mannen blev friad utifrån bevisläge. Men det är något helt annat än att göra henne till en lögnerska.

Vadå "mina" påståenden? Och vad är det som är felaktigt?
Citera
2021-03-18, 00:27
Medlem
Stämmer det att kvinnan i fråga använt en ljudfil med selekterat material vid en tidigare anmälan om våldtäkt?
Och nu är den bärande bevisningen mot Lambertz en ljudfil, enligt dagens Expressen.

Man behöver ju inte vara jättekonspiratorisk för att ana sig till ett mönster här.
Att Lambertz sitter häktad framstår i så fall som underligt.

Och då avskyr jag ändå karln.
Citera
2021-03-18, 00:28
Medlem
Citat:
Tack, jag får av någon anledning bara upp Tingsrättens dom.

Det behöver inte vara så märkligt att hon bara sänder in den del där hon säger ifrån. Det är den som är relevant. Och att hon som många kvinnor skäms för att hon var med på en del. Så kan det nämligen vara.
Sexualbrottsmål är ofta svåra. Jag har ingen lust att diskutera med misogynerna här, de har enormt mycket fritid och hatar kvinnor lika enormt, kanske för att de varit ihop med behandlar deras kroppar som skräp. Men vill påpeka att det inte stämmer att kvinnan är överbevisad som lögnerska.

Nu är det ett domslut som anger att han frikänns och att hon medvetet klippt i ljudfilen underförstått av Hovrättens resonemang. Det framgår också på ljudfilen att det inte förekommer mer sex efter hon sagt ifrån. Däremot har hon innan påstått att det är skönt. Så det finns ingen våldtäkt i fallet vilket Hovrätten konstaterat. Nej, detta är inte så svårt om man läser hela domslutet från Hovrätten.

8 april skall hon upp för grovt förtal av en annan man den sk nöjesprofilen vars utredning lades ner.
Hon hängde ut honom på FB, så här lär hon ryka. Du vill ändå diskutera huruvida trovärdig hon är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in