2021-03-17, 13:09
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
I den här tråden förekommer nog alla möjliga "uppgifter", som t.ex att kvinnan är prostituerad.
Det är det gamla vanliga att kvinnan blir smutskastad i såna här fall.
Det är ytterst sällan kvinnan smutskastas om den misstänkte GM är arab, svart, ensamkommande eller socialdemokrat (eller någon kombination av ovanstående).

Det som är anmärkningsvärt är att oddsen för att kryptosossen och tiggarvännen Lambertz är skyldig har höjts, med tanke på Elviras mycket ovanliga historia inom rättsväsendet.

2015 anmäler hon en man för sextrakasserier och vill att han ska få kontaktförbud. Rätten köper det inte. Anklagelserna saknar grund.

2017 anmäler hon (tillsammans med tre andra) en "nöjesprofil". Polisen lägger ner detta. Elvira kontrar med ett "MeToo"-utspel på sociala medier där hon pekar ut profilen för att ha våldtagit henne under "tortyrliknande former". Profilen anmäler henne för förtal och hon är kallad till förhandling i april i år.

2018 anmäler hon ytterligare en man för våldtäkt. Han döms i TR, men frias i HovR, eftersom bevisningen inte håller.

2020 är rättsprocessen i gång med olika förhör i förtalsmålet, samtidigt som kvinnan ifråga är involverad i en hyrestvist med Svenska Bostäder eftersom hon inte har betalat hyra under tre månader. Hon tar kontakt med Lambertz som "har skrivit så fint om Cissi Wallin", med avseende på förtalsmålet. Lambertz blir en rådgivare och "extrapappa". Han skriver lite utlåtanden åt henne och bjuder in henne på julfest. Parterna är överens om att det äts och dricks, samt att könsumgänge äger rum, men därefter går meningarna isär.

Lambertz har en historia av att ta "adepter" under sina vingars skydd. Alla som jag har sett har varit yngre kvinnor som sett påfallande attraktiva ut, så även här. Detta är emellertid något som han har gemensamt med nära vänner såsom framlidne Claes Borgström och professorn i "minnespsykologi" Sven Å Christianson (alla f.ö. engagerade i korståget mot frikännandet av Thomas Quick).
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-03-17 kl. 13:35.
Citera
2021-03-17, 13:09
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För alla som har träffat en borderlinehäxa så känns det inte speciellt anmärkningsvärt.

Lambertz skulle nog ha kollat på den instruktionsvideon.
https://www.youtube.com/watch?v=pInk1rV2VEg
Jag tror också att det kan finnas sanning i det där, med borderline i bakgrunden. Men det är ändå lite intressant att folk köper detta blogginlägg med hull och hår, men ifrågasätter så mycket annat. Jaja, jag vet ju förklaringen till det så inte värt diskutera.

EA verkar gränslös och förvirrad dock
Citera
2021-03-17, 13:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sluta gissa när du har noll koll. Vi vet inte ens om hon har fått försäkringsersättning men det är ju ytterst sannolikt.

Visst kan det vara så att man vägrade betala den här gången om hon söker

Att det har blivit nedlagt kan inte åberopas av försäkringsbolaget eftersom det inte finns något som helst krav på att det skall finnas en fällande dom. Det kan t.o.m. vara en friande dom.

Många får dessutom betalt ganska omgående efter anmälan om försäkringsfallet när det gäller våldtäkt.

Vad är det du inte fattar?

Det här handlar om konsumentförsäkring som försäkringsbolaget enligt lag är skyldiga att tillhandahålla och du kan alltså tvinga dom att försäkra dig. När det gäller konsumenter är det inte heller lika lätt att höja premie, ändra eller ta bort villkor.
Så du tror på allvar att någon kontinuerligt kan anmäla våldtäkter, som alltid läggs ner & hela tiden kvittera ut 100000 varje gång i åratal & helt enkelt leva på detta & att försäkringsbolaget inte har något val?
Citera
2021-03-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Var denne gift med vår MÄ 2017, eller fattar jag fel?
Vet ej om de var gifta, men detta har postats:
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
EA var sambo med LS många år

Samt att bloggaren säger sig ha haft ett förhållande/gift med en EA.
Citera
2021-03-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Om Lambertz läst det här inlägget före julafton kanske saker hade blivit annorlunda?
https://lennartmsjoberg.blogg.se/2017/september/

Vilken soppa. Sätt de här två tillsammans i en villa en julafton, häll på lite sprit och luta dig tillbaka. Du kommer att få det värsta drama som du upplevt och material till en hel TV-serie.
Citera
2021-03-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Har nån tänkt på att genom att gå ut offentligt kan GL utnyttja BOs trovärdighet? Det är rätt känt att den som varit utsatt för övergrepp inte så sällan blir det igen.och inte för att den vill. Kan bero på sånt som ligger bakåt i tiden.
Dags att plugga på om ur trauman av det slaget får människor att hamna i en sån situation igen. Var trygghet det hon inom sej sökte ? Personer som varit utsatta har behov av trygghet och ser inte att den de sökte trygghet hos är tvärtom faran.
Rent allmänt kan det vara så.

Ja:

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
De fetstilta rubrikerna ropar ut ”Toppjuristen häktad”. Enl Leif GW är den häktade Mount Everest personifierad. Etc.
Frågan på allas läppar: vem är han?
GL väljer då att gå ut med namn o bild. ”Jag har inget att dölja”.
Frågan på allas läppar blir då: vem är hon?
Och, givetvis, vad har hon för bakgrund etc?
En snygg och välregisserad fokusförflyttning.

Försvar-Åklagare: 1-0.

Well played Gurra.
Citera
2021-03-17, 13:13
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är ytterst sällan kvinnan smutskastas om den misstänkte GM är arab, svart, ensamkommande eller socialdemokrat (eller någon kombination av ovanstående).

Det som är anmärkningsvärt är att oddsen för att kryptosossen och tiggarvännen Lambertz är skyldig har höjts, med tanke på Elviras mycket ovanliga historia inom rättsväsendet.

2015 anmäler hon en man för sextrakasserier och vill att han ska få kontaktförbud. Rätten köper det inte. Anklagelserna saknar grund.

2017 anmäler hon (tillsammans med tre andra) en "nöjesprofil". Polisen lägger ner detta. Elvira kontrar med ett "MeToo"-utspel på sociala medier där hon pekar ut profilen för att ha våldtagit henne under "tortyrliknande former". Profilen anmäler henne för förtal och hon är kallad till förhandling i april i år.

2018 anmäler hon ytterligare en man för våldtäkt. Han döms i TR, men frias i HovR, eftersom bevisningen inte håller.

2020 är rättsprocessen i gång med olika förhör i förtalsmålet, samtidigt som kvinnan ifråga är involverad i en hyrestvist med Svenska Bostäder eftersom hon inte har betalat hyra under tre månader. Hon tar kontakt med Lambertz som "har skrivit så fint om Cissi Wallin", med avseende på förtalsmålet. Lambertz blir en rådgivare och "extrapappa". Han skriver lite utlåtanden åt henne och bjuder in henne på julfest. Parterna är överens om att det är och dricks, samt att könsumgänge äger rum, men därefter går meningarna isär.

Lambertz har en historia av att ta "adepter" under sina vingars skydd. Alla som jag har sett har varit yngre kvinnor som sett påfallande attraktiva ut, så även här. Detta är emellertid något som han har gemensamt med nära vänner såsom framlidne Claes Borgström och professorn i "minnespsykologi" Sven Å Christianson (alla f.ö. engagerade i korståget mot frikännandet av Thomas Quick).

Känns väldigt korrekt sammanfattat
Citera
2021-03-17, 13:14
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Vet ej om de var gifta, men detta har postats:

Samt att bloggaren säger sig ha haft ett förhållande/gift med en EA.
EA vittnade i ett mål om upphovsrätt där LS (bloggaren) var målsägare. Det var för några år sedan
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Om Lambertz läst det här inlägget före julafton kanske saker hade blivit annorlunda?

Huga. Verkar vara en spännande kvinna. Tur man inte träffat en sådan. Diagnoser kan ställa till det i vardagslivet minst sagt.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
För alla som har träffat en borderlinehäxa så känns det inte speciellt anmärkningsvärt.

Lambertz skulle nog ha kollat på den instruktionsvideon.
https://www.youtube.com/watch?v=pInk1rV2VEg
Så vår MÄ hamnar väl på kanske (8,9) i matrisen? Kanske fallit från en 8:a de senaste åren iofs. Definitivt inte under 4 på y-axeln, oavsett!

Bitarna börjar falla på plats.

Edit: jag har inte skrattat så här mycket på veckor! Se upp för enhörningar och därunder.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-17 kl. 13:28.
Citera
2021-03-17, 13:18
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Mitt synsätt är det mer juridiskt korrekta. Din okunskap är total och det verkar helt meningslöst att diskutera detta mer med dig.

Nej, särskilt inte med hänsyn till det exemplet du lade fram. I Sverige har vi inget som kallas karaktärsvittnen och tidigare historik skall normalt inte vägas in.

Enligt ditt exempel hade det inte haft någon skall betydelse om en kvinnan tidigare hade ljugit om 5 våldtäkter. Den här omständigheten hade givetvis i det här fallet fått åberopas och hade naturligtvis vägt in tungt i bedömningen.

Kom inte och snacka om vem som är okunnig och ditt synsätt var inte juridiskt korrekt. Tydligen måste man mansplaina allt för dig och ändå fattar du inte.

Citat:
Verkligen skrämmande läsning.
jag har inte längre en känsla av att jag ska bli dödad i ett av hennes utbrott (eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv)...
Hoppas för allas skull att hon finner frid i sin själ - själv har jag fått tillbaka min frid...
Tack Gud för en andra chans i livet!

Handlar det här om MÄ så förstår man lite bättre vad det handlar för person. Har diagnoser, beter sig irrationellt, på gott humör ena stunden för att bli helgalen i nästa, gör sönder saker, har oreda över allt och lever ett parasiterande liv. Låter hyfsat trovärdigt med tanke på obetalda hyror och massor av våldtäktsanmälningar.
Citera
2021-03-17, 13:18
Bannlyst
Citat:

Precis vad jag sa utan att ha settt mer än stillbilderna. Ögonen säger allt. Borderline, manipulation, narcissism, sociopati och en skev världsbild. Kroknäsan har nu vind i seglen och ziggisen kommer få det tufft. Låt korknäsan vinna detta för att markera för kvinnorna att deras svaga psyke inte är någon ursäkt för att få bekräftelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in