2021-03-17, 12:32
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Fast hur många blir fällda? De flesta blir ju inte det? Alltså tror jag att detta kan vara helt inom statistiskt rimliga gränsvärden. Att vissa kvinnor utsätts mer tror jag mer beror på männen än på kvinnorna.

du tycker det är statistiskt rimligt att en juriststudent i mogen ålder blir våldtagen varje år av olika män?

de flesta kvinnor blir inte våldtagna. hon påstår att hon blir det en gång per år. det är nog ingen statistisk anomali.
Citera
2021-03-17, 12:33
Medlem
sillynamnams avatar
Vilken misär.
På själva julafton också.
Nåt slags "missbruk av ställning" borde det väl vara. Det finns väl regler för hur jurister får bete sig med folk som anlitar dem.
Man super sig inte full med en mycket yngre kvinna som är i beroendeställning och har bett om hjälp, och inbillar sig sen att sexet med den berusade kvinnan är "frivilligt".
Har jag fattat det rätt, bad hon Lambertz om hjälp med förtalsåtalet på julafton? En ganska skör tjej, antagligen. Lambertz borde vara tillräckligt gammal och ansvarsfull för att säga, flicka lilla du kan få lite sillsallad och kanske en nubbe, och sen får du kontakta mig under arbetstid, jag är nåbar vardagar mellan 11 och 16 på zoom, i mellandagarna klockan 14-17.
I stället sätter han sig och super med henne tills hon däckar?
Ska advokaten försöka visa att det var hon som tog initiativet till sex?
Citera
2021-03-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Nu ser jag att du får en massa påhopp av alla de slag i tråden, och den kören vill jag inte ställa mig till, bara så det är sagt.

Jag håller däremot inte med dig helt. Jag tvivlar starkt på trovärdigheten, i det fall hon anmält för våldtäkt vid upprepade tillfällen, och det inte lett till fällande dom. Och trovärdigheten måste ju vägas in mycket i de fall där ord står mot ord.
Det kan vägas in. Och kommer nog att vägas in om det enda som finns är att ord står mot ord (så är det inte här).

Men för vissa i tråden verkar saken helt avgjord nu då det finns anledning att ifrågasätta trovärdigheten. Det är ett helt felaktigt och även vidrigt synsätt. Det var detta jag tyckte var viktigt att poängtera.
Citera
2021-03-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
du tycker det är statistiskt rimligt att en juriststudent i mogen ålder blir våldtagen varje år av olika män?

de flesta kvinnor blir inte våldtagna. hon påstår att hon blir det en gång per år. det är nog ingen statistisk anomali.
Varje år? Du tycker att det är rimligt att ljuga i den här tråden?
Citera
2021-03-17, 12:37
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att rätten ska lägga stor vikt vid trovärdighet pga tidigare händelser. Utan man ska titta helt sakligt på varje fall separat.

Det är ju t.ex. fullt möjligt att det kan finnas en kvinna som har ljugit om våldtäkt fem gånger, men den sjätte gången blev hon faktiskt våldtagen. Anser du då att rätten snabbt bör avskriva hela fallet med motiveringen "ni har väl hört sagan om pojken och vargen"?

Ja har man ljugit om 5 våldtäkter så är de med all rätt att man blir våldtagen på riktigt
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Brottskadeersättning kan man få. Det är väl det hon hämtar ut
Ja och försäkringspengar.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Varje år? Du tycker att det är rimligt att ljuga i den här tråden?
Fyra fall på fyra år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feminista
Extremt kul att läsa alla "Kalle Blomkvist-wannabes" i den här tråden. Speciellt med tanke på att BO är tämligen öppen med vem hon är.
Är hon öppen som en bok eller vad menar du med det, var någonstans är hon öppen med det?
Citera
2021-03-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Menar du under lupp kanske? (En lupp är en mindre variant av ett förstoringsglas)

Absolut. Det är precis vad jag menar ;-)
Citera
2021-03-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Vilken misär.
På själva julafton också.
Nåt slags "missbruk av ställning" borde det väl vara. Det finns väl regler för hur jurister får bete sig med folk som anlitar dem.
Man super sig inte full med en mycket yngre kvinna som är i beroendeställning och har bett om hjälp, och inbillar sig sen att sexet med den berusade kvinnan är "frivilligt".
Har jag fattat det rätt, bad hon Lambertz om hjälp med förtalsåtalet på julafton? En ganska skör tjej, antagligen. Lambertz borde vara tillräckligt gammal och ansvarsfull för att säga, flicka lilla du kan få lite sillsallad och kanske en nubbe, och sen får du kontakta mig under arbetstid, jag är nåbar vardagar mellan 11 och 16 på zoom, i mellandagarna klockan 14-17.
I stället sätter han sig och super med henne tills hon däckar?
Ska advokaten försöka visa att det var hon som tog initiativet till sex?

Möjligen har hon betalat rättsutlåtandet GL författade i natura. Förekommer i tråden uppgifter om att hon varit/är eskort.
Citera
2021-03-17, 12:41
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Möjligen har hon betalat rättsutlåtandet GL författade i natura. Förekommer i tråden uppgifter om att hon varit/är eskort.

I den här tråden förekommer nog alla möjliga "uppgifter", som t.ex att kvinnan är prostituerad.
Det är det gamla vanliga att kvinnan blir smutskastad i såna här fall.
Citera
2021-03-17, 12:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Om man googlar EA så kommer det upp en blogg som innehas av en man som har varit gift med en EA.
Mannen verkar vara fotograf av något slag.

Jag har inte läst hela bloggen men september 2017 var ju lite intressant.

Kan det vara den nu aktuella EA det handlar om?
Hittade inte bloggen du talar om, men om detta är EA (från 2012) så kan vi konstatera att GL nog inte träffar sådana kvinnor så ofta. I alla fall inte på tu man hand.
http://www.vegasus.se/2012/06/elvira-och-ryggtatueringen/

29 år, kan det stämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in