Vad bra!!! Jag lyckades reta upp Flashbackkillar/gubbar. Oavsett vad ni skriver om henne så är det ju ofta så att om en kvinna anmäler en man blir hon ifrågasatt. Vi får väl se vad som händer? Men en känd toppjurist har ju en fördel oavsett om han är skyldig eller inter.
UNT och Expressen kan inte båda ha rätt. Soran-spåret kanske lever ändå.
Men jag är mer intresserad av fallet med den i TR dömde och sedan i HR friade. Om detta verkligen är ’mongolen’ tillika fadern till hennes barn så är hela julgransplundringen än mer bisarr med en ensamstående 30-årig mamma och juridikstuderande som åker hem till en 71-åring och krökar ner sig. Ja, den senare delen är ju smått galen även om hon inte är mamma.
Knappast det ”perfekta brottet” att ha samlag med en kvinna som anmält 2 tidigare ”partners” för våldtäkt. Såvida man inte gillar att se häktet inifrån och få sitt rykte nedsolkat för resten av livet.
GL måste rimligen fundera över hur han gått från att vara denna kvinnas hjälp i ett förtalsmål om anklagelse för våldtäkt samt Cissi Wallin-supporter till att bli åtalad själv för exakt samma brott. ...
Om jag fattat rätt har kvinnan en kvinnlig advokat i ärendet, bra. Manliga advokater kan tänkas hålla sig undan denna frekvent våldtagna kvinna.
Oaktsam våldtäkt blev olaglig juli 2018 - om mongolvåldtäkten var tidigare - kan hon mycket
väl ha blivit våldtagen enligt nya lagstiftningen - då är frågan om den ytterligare våldtäkten.
Men Göran Lambertz är incestuös - han är ju (bonus)pappa till den våldtagna och i vart fall
av kuk eller fingrar utnyttjade
Man anar nu vad som komma skall: Mycket talar för att GL råkat ut för en tjej som av oklara anledningar anser sig bli våldtagen ofta. Att GL interneras i detta läge kommer att väcka ett samtal om rimligheten i liggande sexuallagstiftning. Ska det gå att ta ära och heder av en män och utsätta dem för smärtsamma rättsprocesser om och om igen? Var finns mannens skydd här?
Att en tidigare JK hamnar i detta personligen borgar för en mycket engagerad debatt. Dock trixigt att det är just GL, eftersom han nyligen förbrukat sisådär 96 procent av sitt förtroendekapital genom sitt handlande i Quickskandalen. Men frågan är verkligen berättigad: ska vi döma män för sexualbrott på sämre bevis än vad som krävs i andra typer av mål? Hur stort är det brottspreventiva värdet av att döma fler män? Hur stor är skadan för männens rättssäkerhet? Mycket talar för att det finns ett brett folkligt stöd för en förskjutning till männens fördel, trots feminismens framgångsrika lobbyarbete i frågan. Nu kommer saken att komma upp till ytan.
För Lambertz del ser det ändå ganska mörkt ut. Han var ”låtsaspappa” och mentor till en förment våldtagen tjej som var 40 bast yngre och bad honom om hjälp i sitt ärende. Och så hade sex med henne? Det är ett mycket osympatiskt beteende. Kanske döms han inte i domstol, men bland de kulturkvinnor och i de korridorer där han ännu har förtroendeuppdrag, bör han nu bli paria.
Kan väl säga såhär, att om målsäganden kan bevisa att hon var redlöst berusad kan det nog komma att bedömas som våldtäkt. Särskilt som svensk lagstiftning väger in det här också:
Citat:
gärningspersonen allvarligt missbrukar att offret står i beroendeställning till gärningspersonen.
Det vill säga, om en mentor utnyttjar en allvarligt berusad person som står i beroendeställning till honom, kan det nog komma att klassas som ett sexuellt övergrepp.
I vilket fall som helst är det korkat. Och omoraliskt. 40 år äldre jurist. På uttalandena verkar det som om han inte ens fattar att det var fel.
Det behöver inte vara misstänkt att hon uppgivit att hon blivit våldtagen förut. En del tjejer råkar ut för mer, helt oförskyllt. Enda "brottet" kan vara att de är ovanligt attraktiva. Ren spekulation från min sida givetvis. Men man kan inte avfärda det bara för den anledningen.
Helt absurt att en notorisk serielögnare kan placera en man i häkte under förnedrande omständigheter om inte bevisningen är extraordinärt bra.
Vilket jag anar att den inte alls är.
Sverige har i princip kriminaliserat samlag, eller åtminstone gett ena parten möjligheten att retroaktivt sabotera folks liv utan att egentligen ha mer än ett påstående att föra fram.
Det här är rätt bekymmersamt.
Hur lagstiftarna kunnat släppa iväg detta så extremt långt är faktiskt sjukt. Och ytterst blir ju problemet också volymen brott som ska utredas som våldtäkt.
Riktiga våldtäktsoffer, för våld, tvång och hot skett, inte kan prioriteras nog högt.
En av de hon anklagade för våldtäkt är en mongol.
Här är målnummer om någon kan få fram domen.
SOLNA TINGSRÄTT Avdelning 4
INKOM: 2018-11-16
MÅLNR: B 8505-18
Tilltalad: Gansukh, Mungunshagai
Personnr: 1996-07-01
Medborgare i Mongoliet
Tolkbehov: Mongoliska
Ansvarsyrkanden m.m.
VÅLDTÄKT (5000-K1286752-18)
Målsägande Sekretess, som företräds av målsägandebiträde: advokat Anna Carlén
Gärning
Gansukh Mungunshagai har genomfört ett vaginalt samlag med målsäganden som inte deltog frivilligt. Målsäganden tvingades till samlaget genom våld. Våldet har bestått i att Gansukh Mungunshagai greppat kring målsägandens armar och kropp samt tagit av henne byxor och trosor. Gansukh Mungunshagai har hållit fast målsägandens armar och med sin kroppstyngd betvingat hennes motstånd trots att målsäganden skrikit, rivit och bitit honom på kroppen. Det hände den 13 oktober 2018 i en lägenhet på Skäftingebacken 34, Spånga
Gansukh Mungunshagai begick gärningen med uppsåt
Lagrum 6 kap 1 § 1 st 1 men brottsbalken
Är detta hennes man som hon har barn ihop med?
Denne man tycks nu bo i Danmark. Han doktorerade i teknisk fysik vid Danmarks tekniske universitet, 2020 på hur man optimerar solceller med hjälp av pulslasrar. Han har också skrivit en rad artiklar i vetenskapliga tidskrifter om solcellsteknik. Kanske bor sonen med honom? Han verkar hur som helst extremt skärpt och välartad. Han har kommit en lång väg från Ulan Bator och Tensta.
Jag försöker få fram namnet på modern till hans son, som jag tror är den kvinna som hamnade i säng med Lambertz på julafton (en högtid som mongoler vanligtvis inte firar). Det går inget vidare.
Helt absurt att en notorisk serielögnare kan placera en man i häkte under förnedrande omständigheter om inte bevisningen är extraordinärt bra.
Vilket jag anar att den inte alls är.
Sverige har i princip kriminaliserat samlag, eller åtminstone gett ena parten möjligheten att retroaktivt sabotera folks liv utan att egentligen ha mer än ett påstående att föra fram.
Det här är rätt bekymmersamt.
Hur lagstiftarna kunnat släppa iväg detta så extremt långt är faktiskt sjukt. Och ytterst blir ju problemet också volymen brott som ska utredas som våldtäkt.
Riktiga våldtäktsoffer, för våld, tvång och hot skett, inte kan prioriteras nog högt.
Jag får en otroligt oskön känsla av detta.
Göran Lambertz har själv varit med att skapa denna lag direkt eller indirekt med sin sossefeministiska agenda så han får ju skylla sig själv.
Denne man tycks nu bo i Danmark. Han doktorerade i teknisk fysik vid Danmarks tekniske universitet, 2020 på hur man optimerar solceller med hjälp av pulslasrar. Han har också skrivit en rad artiklar i vetenskapliga tidskrifter om solcellsteknik. Kanske bor sonen med honom? Han verkar hur som helst extremt skärpt och välartad. Han har kommit en lång väg från Ulan Bator och Tensta.
Jag försöker få fram namnet på modern till hans son, som jag tror är den kvinna som hamnade i säng med Lambertz på julafton (en högtid som mongoler vanligtvis inte firar). Det går inget vidare.
Om han är svensk medborgare så kan du enkelt ringa Skatteverket och få upplysning om han har några barn och i sådana fall vad de har för personnummer. Därefter kan du fråga om det barnet har någon till förälder/vårdnadshavare. Så har du svaret på din fråga.