Citat:
Ursprungligen postat av
K.Blomkvist
Var det den som kraschade i Orremossen.
Jag hörde den vid Stentjärn i dimman, såg inget.
Hittade en halv rotor 12 år senare. Have kommissionen brydde sig inte. Case Closed sade de.
De sade i rapporten att man hittade inte alla delar.
Polisen har hittat något via en svampplockare vid Gårstensberget.
Jag har nog 20 bilder på det och GPS om någon vill se rotorn.
Jag tittar gärna om jag får. Av många skäl var jag inte i så bra psykiskt skick efter olyckan så jag följde aldrig nyhetsrapporteringen när det hände. Försökte "läsa ikapp" efteråt men missade säkert en del.
Jag var på plats på olycksplatsen ett par dagar efter olyckan och insåg då att det skulle vara en omöjlig uppgift att hitta precis allt med tanke på platsens utseende och omfång. Det saknas därtill bland annat en mobiltelefon en av de avlidna hade i sin ficka normalt sett men som inte hittades på honom på plats. Plånbok mm fanns där det skulle men inte just telefonen.
Har ofta tänkt under åren att jag skulle försöka hitta tillbaka till platsen men aldrig riktigt orkat.
Det svampplockaren hittade kan jag dock med största sannolikhet säga är helt orelaterat till Orremossen. De omkomna var alla mycket svårt skadade men ingen saknade en hel skalle. Andra anhöriga hittade dock bitar av skallben som lämnats kvar efter att kropparna hade flyttats och platsen "städats".