2021-03-15, 13:15
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är naturligtvis totalt hjärndött att uppfatta det som att familjen skulle dra någon slutsats från flashback, snarare än att det som skrevs tidigt här faktiskt stämmer.

Gissningsvis är det tusentals som sitter på förstahands eller åtminstone väldigt pålitlig info i saken, förstår inte varför vissa upplever det osannolikt att korrekt info hittar hit?

GW är ute och cyklar, även sannolikhetsmässigt, i det här fallet. Vanligaste dödsorsaken för män under 35 är suicid. Om man skulle bena ut det än mer, för t.ex. soldater som varit i strid, så är det nog ännu vanligare med just suicid.

Fallskärmskärmsjägare och kustjägare som däremot snubblar och dör på en löprunda lär vara nästintill obefintligt, rent statistiskt.

Personligen tror jag dock GW vet precis vad som hänt, men väljer att inte diskutera det. Han skruvar på sig och svamlar ovanligt mkt. Det är osannolikt att han inte fått förstahandsinfo, men det är en diskussion för en annan tråd.

Att information härifrån skulle nått familjen är inte långsökt på något vis, fallet har fått stor uppmärksamhet i sociala medier. Det är snarare rätt självklart att någon i familjen eller bekanta till dem varit här inne och läst. Elitsoldater brukar träna ganska hårt och ofta ganska extremt, och går inte att jämföra med den normala motionären. Det finns en ganska diger lista med avlidna i drukningsolyckor, fall/klättringsolyckor etc. Ja veteraner har en förhöjd självmordsfrekvens, men även ossnnolika dödsfall genom drukning eller klätterolyckor sker.

Vad vet vi? Jo, polisen utesluter brott, vilket man snabbt var ute med. Då vet de sannolikt vad som har hänt. Är det en fallolycka kan man antagligen konstatera detta rätt fort(andra medicinska orsaker tar antagligen längre tid, om de ens går att fastställa med tanke på kroppens skick). Om DA inte på något sätt lämnat ett meddelande eller självmordsbrev(vilket inte verkar skett då familjen frågar sig vad som hänt) bör det vara svårt att så snabbt konstatera att det är ett självmord. Hittar man någon som tex. hängt sig i skogen kan man dra vissa slutsatser, men om man hittar någon som är ”spräng” enligt vissa här i tråden borde man vara mer försiktig med sina uttalanden.
Citera
2021-03-15, 13:18
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Utveckla gärna
Inget behöver utvecklas som inte redan gjorts i tråden dessutom springer ingen en jungfrulöpning på fem mil i den terrängen.
Citera
2021-03-15, 13:24
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Att information härifrån skulle nått familjen är inte långsökt på något vis, fallet har fått stor uppmärksamhet i sociala medier. Det är snarare rätt självklart att någon i familjen eller bekanta till dem varit här inne och läst. Elitsoldater brukar träna ganska hårt och ofta ganska extremt, och går inte att jämföra med den normala motionären. Det finns en ganska diger lista med avlidna i drukningsolyckor, fall/klättringsolyckor etc. Ja veteraner har en förhöjd självmordsfrekvens, men även ossnnolika dödsfall genom drukning eller klätterolyckor sker.

Vad vet vi? Jo, polisen utesluter brott, vilket man snabbt var ute med. Då vet de sannolikt vad som har hänt. Är det en fallolycka kan man antagligen konstatera detta rätt fort(andra medicinska orsaker tar antagligen längre tid, om de ens går att fastställa med tanke på kroppens skick). Om DA inte på något sätt lämnat ett meddelande eller självmordsbrev(vilket inte verkar skett då familjen frågar sig vad som hänt) bör det vara svårt att så snabbt konstatera att det är ett självmord. Hittar man någon som tex. hängt sig i skogen kan man dra vissa slutsatser, men om man hittar någon som är ”spräng” enligt vissa här i tråden borde man vara mer försiktig med sina uttalanden.

Men det är en tankevurpa att familjen på något sätt skulle bry sig om vad som står här. De har fått info av polisen.

Ja, och vad fan vet du om ev. digitala spår eller ev. bevis som polisen sitter på? Polisen har utrett saken i 3.5 månader och har onekligen samlat viss info.

Ingenting tyder på olycka, förutom din fantasi och uppenbarligen värdelösa slutledningsförmåga.
Citera
2021-03-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Inget behöver utvecklas som inte redan gjorts i tråden dessutom springer ingen en jungfrulöpning på fem mil i den terrängen.

Men det är en elitsoldat ärta.

Och han brukade göra det, det är normalt för vissa personer som håller viss nivå vilket verkar helt osannolikt för dig i din värld och umgängeskrets.

Vissa av oss har du sett platsen? Bilderna från platsen? Har du sett polisens riktmärke och inledande förundersökning ?

Det är glasklart en fallolycka el plötslig sjukdom som föranlett till fallolycka.
Citera
2021-03-15, 13:29
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:

Och han brukade göra det, det är normalt för vissa personer som håller viss nivå vilket verkar helt osannolikt för dig i din värld och umgängeskrets.

Vissa av oss har du sett platsen? Bilderna från platsen? Har du sett polisens riktmärke och inledande förundersökning ?

Det är glasklart en fallolycka el plötslig sjukdom som föranlett till fallolycka.
Nej, han brukade inte göra det. Det var tvärtom väldigt ovanligt och olikt honom och något som förvånade när han meddelade att han planerade en så pass lång löprunda
Citera
2021-03-15, 13:29
Medlem
Spekulationer i all ära, men när det kommer till i vilket skick kroppen skulle kunna tänkas vara i efter dessa antal månader utomhus så kan man ju lyssna på proffsen

Gå in på instagramkontot liket_efter_doden, där kan man få lära sig rätt mycket...
https://instagram.com/liket_efter_doden?igshid=1uaexr6rca2px
Citera
2021-03-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Jag vet inte om du några psykiska besvär eller bara är korkad.. pappans uttalanden om sonens roll i försvarsmakten till exempel. De har även kritiserat polisen på ett ganska märkligt vis.

Leif GW säger i TV4 att ”Magkänslan säger att det var en olyckshändelse”:

https://www.tv4.se/klipp/va/13326486/gw-om-elitsoldatens-dod-magkanslan-sager-att-det-var-en-olyckshandelse

Om du inte förstår detta, eller hur människor får information och uppträder vid sorg/chock så tycker jag du ska sluta tramsa här i tråden.

De anhöriga har troligtvis bara svårt att förstår och acceptera att DA inte längre ville leva. Därför söker de istället andra förklaringar.

GWs magkänsla säger olycka men han har inte haft tillgång till utredningen så han vet inte. Jag håller inte med GW i det här fallet så jag skulle inte ta hans ord på största allvar.
Citera
2021-03-15, 13:32
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Du verkar inte ens tagit del av info om något. Så varför skriver du?

0% sannolikhet med sjukdom eller fallolycka av info som kommit ut.
Citera
2021-03-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Kunde säga detsamma. Jag har jobbat inom vården i många år, och en stor del av de åren med människor med psykisk ohälsa. Nu forskar jag inom humanistisk disciplin och dessutom har jag genom åren haft tre personer i min direkta närhet som tagit sitt liv. Jag sitter knappast på någon tron, men jag anser att hur en tjej som dejtat DA, bevisligen för en bra tid tillbaka sen, upplevde sin relation till honom då samt hur de träffades inte är någons business annat än henne egen.

Vill hon dela med sig av det så får hon göra det. Det är upp till henne.
Citera
2021-03-15, 13:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Jag har sprungit i Tyresta när jag var yngre, på senare år bara promenerat. Man ger sig inte in i den terrängen på en jungfrulöpning på fem mil. Ja, jag har sett alla bilder och varit däromkring.

Jag fattar inte om ni är troll, förnekare eller drömmar. Det är tusen gånger större sannolikhet att DA begått självmord än olycka.

Vad vet du om min värld och min umgängeskrets?
Citera
2021-03-15, 13:39
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Vill hon dela med sig av det så får hon göra det. Det är upp till henne.
Absolut, det bryr jag mig inte om. Det jag har ifrågasatt är varför man bombar henne med frågor som ”hur träffades ni?, hur var er relation? Berätta mer om hur ni umgicks!” osv med motivationen att det skulle vara i preventivt syfte och hjälpa till att upptäcka suicidala tendenser.
Citera
2021-03-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du verkar inte ens tagit del av info om något. Så varför skriver du?

0% sannolikhet med sjukdom eller fallolycka av info som kommit ut.

Källa på denna info tack ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in