2021-03-12, 08:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Ja, det är sant. Hennes kommentar låg under ett inlägg i ”hitta Deniz gruppen” på facebook men kommentaren verkar vara borttagen då jag inte kan se den längre.

Det enda som nu kvarstår är brott och självmord och jag tror fortfarande på självmord.

Om det nu är självmord så är det ju rätt svårt att säga varför han valde att ta livet av sig, så länge inget brev har hittats eller liknande, för så vitt jag vet så hade han inte uppvisat några tecken på depression/psykisk ohälsa så det blir ju rätt svårt att veta exakt varför han tog livet av sig men någon form av psykisk ohälsa måste han ju i sådana fall ha lidit av. Det är inte heller lätt att säga varför man drabbas av psykisk ohälsa.

Alternativt att det har hänt något i hans liv som hans anhöriga inte vet om, något som orsakade honom mycket smärta och drev honom till självmord. Jag tänker då direkt relationer, kärleksrelationer, men några sådana vet vi inte om.

OK, då har hon läst om sprängning här. Inte ens anhöriga har fått svar från polisen.

Ponera att sprängning skett så behöver ju inte DA gjort det själv.
En polack sätter ut sprängfällor i skogen. En sprängd gris hittas i en skreva och när polacken ska vittja den andra fällan hittar han DA där.

Skulle ju kunna besvara varför en polack smyger omkring på ett sånt ställe och att bombpolisen var där.
Senast redigerad av PeterNoster 2021-03-12 kl. 09:02.
Citera
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Hon skrev det under ett Facebookinlägg i ”hitta Deniz gruppen”. Kommentaren är dock borttagen nu, därför kan du inte längre se den.
Eftersom kommentaren är borttagen kanske det trots allt var fejk/hackat konto?
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
En gris som haft kläder på sig? Ej troligt.

Det är svårt att avgöra om det är tygrester man ser på bilden. Men om det är det behöver det inte vara kläder. Tygpåse? Om man nu är så rubbad att man vill spränga ett djur lägger man det kanske i en säck? Så den inte springer iväg, eller ännu värre mot dig själv?

Jag vill inte spä på med galna teorier, det finns tillräckligt. Men nog sjutton undrar man hur det gick till.
Citera
2021-03-12, 08:58
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
OK, då har hon läst om sprängning här. Inte ens anhöriga har fått svar från polisen.

En polack sätter ut sprängfällor i skogen. En sprängd gris hittas i en skreva och när polacken ska vittja den andra fällan hittar han DA där.

Skulle ju kunna besvara varför en polack smyger omkring på ett sånt ställe.
Haha! Hoppas du skämtar nu. Alternativt är typ 12 år gammal, för det där är så dumt att det inte är klokt.
Citera
2021-03-12, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej hon fick för många frågor efter inlägget och ångrade sig, samt att hon inte får skriva om några detaljer öppet.
Citera
2021-03-12, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Skulle ju kunna besvara varför en polack smyger omkring på ett sånt ställe.

Är du säker på att de inte fått veta att det handlar om sprängning? Jag tror att anhöriga redan vet det, eller? Därav hennes kommentar.

Det enda som i sådana fall återstår är brott och självmord. Jag tror fortfarande på självmord, som sagt. Det finns en del saker som tyder på det.
Citera
2021-03-12, 09:01
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Nej hon fick för många frågor efter inlägget och ångrade sig, samt att hon inte får skriva om några detaljer öppet.
Jo så kan det ju vara:-/
Citera
2021-03-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter

Nej, det var ej ett fakekonto. Det var DAs mamma. Annars hade hon knappast haft en sju år gammal bild föreställandes henne och DAs pappa, med kommentarer som också är sju år gamla. Jag tror inte att kontot var hackat, hon tänkte nog inte rationellt. Hon är väl förtvivlad just nu. Hon blev säkert ombedd att ta bort kommentaren eller så insåg hon själv sitt misstag.
Citera
2021-03-12, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är svårt att avgöra om det är tygrester man ser på bilden. Men om det är det behöver det inte vara kläder. Tygpåse? Om man nu är så rubbad att man vill spränga ett djur lägger man det kanske i en säck? Så den inte springer iväg, eller ännu värre mot dig själv?

Jag vill inte spä på med galna teorier, det finns tillräckligt. Men nog sjutton undrar man hur det gick till.
Skulle någon gått dit efter polisen varit på plats och sprängt en gris i skrevan bredvid? Var det därför polacken smög omkring där, har var ju också soldat, sprängde han grisar i skogen?? Allt om just gris låter enormt långsökt.
Senast redigerad av Suntoucher76 2021-03-12 kl. 09:06. Anledning: felstavat
Citera
2021-03-12, 09:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ja, det är sant. Hennes kommentar låg under ett inlägg i ”hitta Deniz gruppen” på facebook men kommentaren verkar vara borttagen då jag inte kan se den längre.

Det enda som nu kvarstår är brott och självmord och jag tror fortfarande på självmord.

Om det nu är självmord så är det ju rätt svårt att säga varför han valde att ta livet av sig, så länge inget brev har hittats eller liknande, för så vitt jag vet så hade han inte uppvisat några tecken på depression/psykisk ohälsa så det blir ju rätt svårt att veta exakt varför han tog livet av sig men någon form av psykisk ohälsa måste han ju i sådana fall ha lidit av. Det är inte heller lätt att säga varför man drabbas av psykisk ohälsa.

Alternativt att det har hänt något i hans liv som hans anhöriga inte vet om, något som orsakade honom mycket smärta och drev honom till självmord. Jag tänker då direkt relationer, kärleksrelationer, men några sådana vet vi inte om.

Det är så många som mår dåligt dessa tider. Stressen hos människor ökar lavinartat. Pandemier, miljön, överbefolkningen, krig, naturkatastrofer..listan kan göras lång.
Vi vet så lite om Deniz. Men han är inte första och heller inte den sista som lämnar ett tillsynes väl fungerande tillvaro. Även om Deniz såg ut att vara på topp så vet man inte vad som rörde sig i hans huvud. Är man högpresterande, har höga krav på sig själv och från omgivningen kan vad som helst få en att rasa.
Citera
2021-03-12, 09:04
Medlem
Citat:
Håller inte alls med GW här men han har väl alltid varit en sådan som babblar på? Kanske han pratar så mycket att han inte hör när andra ska prata.

Att han direkt avfärdade självmord tänker jag kan ha att göra med att han inte vågar prata om det i tv på grund av att det är ett känslig ämne för de anhöriga och att de skulle ta illa upp. Jag vet inte, bara en tanke.

Varför försvara GW i detta fall. Om han får sitta i TV och medvetet ljuger så är han ju inte frisk. Att förklara det med att han är hänsynstagande håller inte.

Men ditt inlägg följer helt mönstret i trådarna kring DA.
Det verkar stört omöjligt att se sanningen.

Det enklaste Case var 5-mils löpningen. Den var helt omöjlig att DA skulle ens tänka sig att genomföra. Ett solklart villospår inför självmord eller försvinnande.
Ändå har tusentals skribenter försökt få ihop rimliga förklaringar till varför och hur han skulle genomföra detta. MP och polisen inräknade.
När det enkla och rimliga hade varit att fundera på vad han tänkte göra i istället.

Om jag skulle säga till mina kompisar att jag skulle gå till kyrkan. Då skulle de garanterat inte leta efter mig i kyrkan. Haha. Men de skulle bli oroliga.
Citera
2021-03-12, 09:04
Medlem
astmaanfalls avatar
Självmord bland utlandsveteraner är väldigt vanligt tyvärr. I USA har man ett projekt som heter mission22. Där tar i snitt 22 veteraner livet av sig varje dag. En stor del av problematiken är att veteraner inte söker hjälp när de väl mår dåligt, stoltheten sätter stopp för det. De tänker att de ska lösa sin uppgift på egen hand men har man inte verktygen för att hantera tankarna så går det snabbt åt helvete.

Anledningen till varför Arda valde att begå suicid kan man bara spekulera i av den anledning att han inte lämnat en förklaring. Varför han inte lämnade en förklaring kan bero på att han inte ville bli hittad och i samma veva ville han straffa någon med att leva i ovisshet för resten av livet.
Senast redigerad av astmaanfall 2021-03-12 kl. 09:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in