2021-03-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag kan förtydliga och jag skriver inte om AnSt.

Jag inleder med en frågeställning aka hypotes och jag utgår från det JS säger och även SD:

Går det att sammanföra uppgifterna?

Jag undrade även om SD var i sommarstugan (restid vs klockslag till JO).

Det går bra att flytta gubben Axelsson vart man har lust. 😂

LW hittas 14.41.
Förhör avslutas 14.49.

Varav jag tog fasta på orden "precis efter sitt förhör", och att hon ringer när hon är vid stationen. Dvs att hon typ säger att hon precis kommit ut fr förhörsrum el station.

▪️Ett klockslag hade varit värdefullt ang inkommande samtal fr HD.

Jag nämnde även frågeställningen om ev telefonsamtal från nån som är polis ( SDs kommentar).

"Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen."

Hanna ringde till J, som då var hos sin exfru och firade ditt barns födelsedag. Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret."

"Hon hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död".

Finns ju nån lista i fupen där man ser att HD ”tokringer” JS hela dan 15/5. Kanske i den listan som jag inte hittar nåt finns nåt mer samtal 19/5?

Annars så finns ju aktbilagan 154 där HÖK-listor är med men där är inte JS med utan den ska mer relatera till samtal till LW:s mobil osv. Sidan 77 ff.

Att få fram HD:s samtal och evtl trafik i SOA:s mobil 19/5 är högintressant här ja.
Citera
2021-03-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag skulle precis lägga till ur förhöret med JS 2020-06-18

Ur förhör 2020-06-18
J*nas dotter fyller år 19 maj. 2018 är de hemma hos hans exfru J*nnifer tillsammans med bådas föräldrar och firar dottern. De har fikat och sitter utomhus när H*nna ringer J*nas. H*nna har just kommit ut från ett förhör hos polisen, hennes pappa ska hämta henne. J*nas känsla är att hon är kvar i anslutning till polishuset när hon ringer. Han har för sig att Sv*n *lof inte är precis i närheten av H*nna. H*nna säger till J*nas "L*na är hittad, hon är död".

Antingen har H*nna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda på det medan han väntar på H*nna. J*nas känsla just då är att H*nnas pappa fått reda på det medan han väntat på H*nna. När J*nas fått veta att L*na är död avviker han från kalaset, han kände L*na och tyckte att det var jobbigt. Han tror att klockan var i 15-tiden då han avviker. Det hade först ätit lunch och senare fikat. Han avviker troligen efter eftermiddagsfikat, runt kl 15. Även J*nnifer minns att J*nas lämnade kalaset, de har pratat om det efteråt.

Det finns inget som tyder på att J*nas var eller varit intresserad av LW. JS trodde att LW flirtade med honom (innan han och HD inledde en relation), men han var inte intresserad och tydliggjorde det för LW. Om jag minns rätt så nämner SD för LW vid något tillfälle till LW att JS påstår att LW har stött på honom vilket LW tar illa upp för. Hon menar att hon inte alls har stött på honom. Så det är nog ganska klarlagt att de inte har haft någon intimare relation. Sen om LW har stött eller inte, känns inte särskilt intressant tycker jag, men det finns säkert andra som har annan åsikt om det.

Ja frågan är om han var på stan eller hemma när han fick veta att förhöret var klart? Tar 18-19 min från hemadressen i Lundby till polishuset kan man ha med i tankarna här.
Man kan tolka det som att SOA väntar nån annanstans än vid polishuset, hemma eller på stan, och då sprungit på nån skulle ju lämna minst digitala spår.
Men som sagt hans version är ju att han hört på nyheterna men förvisso sett polisbussen vid brottsplatsen på väg till Elgiganten.

Snart kommer vi till det gamla vanliga vägs ände precis som med det digitala, att bara polisen kan forska vidare. Vilket de borde ha gjort tidigare och snappat upp att det finns en ”naturlig” väg för detta skvaller.
Citera
2021-03-15, 11:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det enda som gör mig lite fundersam är att rösten som grannfrun hörde ner mot bullerplanket var mörk .
Den var även ilsk och mansrösten talade högt .
Ändå kunde grannfrun inte höra vad han sa ?

Talade han ett annat språk ?

(Spekulation)

Grannfrun var väl inte säker på vilken natt hon hörde rösterna? Jag har svårt att tänka mig att någon skulle kunna uppfatta SDs röst som mörk.
Citera
2021-03-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Enligt Avel blev HD fråntagen sin mobil i samband med detta förhör. (Förklarar också att de åkte förbi Lundby och hämtade upp en mobil till HD... förklarar också det konstiga vägvalet ut mot (Elgiganten/sommarstugan). Polishuset - Lundby - motorvägen förbi fyndplats där blåljus befinner sig.

Isf måste hon ha lånat SOA:s telefon när hon kom ut till parkeringen för att per omg ringa JS (efter att ev fått uppgifter via SOA?).

Lite spekulationer...
Djungeltelegrafen var snabb här, inte konstigt då samtal ang LW:s försvinnande nog var prio ett på allas läppar dessa dagar (i Lundbymaffian) och nu var en lösning nära.
Ingen i SD/HD:s närhet trodde att SD kunde vara inblandad så snacket gick.
Man kan bara hoppas att snacket stoppades efter detta avslöjande så det inte blev etter värre saker som kommit fram till misstänkt under tids gång!

Det måste finnas ett samtal. Alltså måste det finns i lista från operatören. Detta samtal måste gå att bekräfta alltså.
Citera
2021-03-15, 11:27
Medlem
Nedanstående inlägg från Moralensväktare lades upp 2018-05-20 kl 00:31, dvs bara några få timmar efter att Lena, som då ännu inte var identifierad, hade hittats av privatpersoner. Fetningen är min.
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är detta sant?

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej! Informationen ändrades snabbt till att detta inte stämde alls.
[..]
Vad som kan betecknas som "snabbt" får ju sägas vara högst subjektivt men det skedde inte med ljusets hastighet och faktum är ju att inlägget finns kvar att läsa.

Synd (1) att Moralensväktare valde att medvetet(?) sprida osanning i denna tråd. När lögnen redan fått vingar och spridning, så är det som när katten kommit ur säcken. Den är svår att återföra och en lögn är svår att dränka..

Synd (2) att Moralensväktare har dragit sig tillbaka från debatten här i tråden. Hade varit intressant att läsa hur vederbörande ser på den kommande HR-förhandlingen och vem h*n tror vinner [boxnings-]matchen.
Citera
2021-03-15, 11:31
Medlem
Citat:
Hade HD en stor kris även 2019?

Syns det i samtalsloggen vilken telefon HD ringde SJ ifrån efter förhöret? (Om hon blev av med sin telefon borde det ha varit SOA:s).

Minns inte om det var i förhör med nån kollega C*ecilia eller om det var med HD:s syrra det framkom. Men där nånstans.
Hon kollegan har en väldigt bra bild av hur HD hade det i denna konflikt.
HD verkar ha haft ett stort behov av att prata. Måste varit lite ambivalent i det här med tystnadskulturen för barnens skull.
Känns som att de pratat mycket mer än de vill erkänna. Och varför inte prata när barnen inte är närvarande om det nu var så känsligt.
Prata är bra. Både SD:s och HD:s bakomliggande skit är väl just brist på kommunikation i familjerna kanske. Men det får relationsexperterna i tråden reda ut vidare här.

Får se om det finns spår av det samtalet.
Om inte polisen plockat fram det så vill de ju inte lösa den saken heller. De måste ha redovisat samtalet nånstans med tanke på hur stor grej de gör i fupen av denna händelse.
Citera
2021-03-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nedanstående inlägg från Moralensväktare lades upp 2018-05-20 kl 00:31, dvs bara några få timmar efter att Lena, som då ännu inte var identifierad, hade hittats av privatpersoner. Fetningen är min.

Vad som kan betecknas som "snabbt" får ju sägas vara högst subjektivt men det skedde inte med ljusets hastighet och faktum är ju att inlägget finns kvar att läsa.

Synd (1) att Moralensväktare valde att medvetet(?) sprida osanning i denna tråd. När lögnen redan fått vingar och spridning, så är det som när katten kommit ur säcken. Den är svår att återföra och en lögn är svår att dränka..

Synd (2) att Moralensväktare har dragit sig tillbaka från debatten här i tråden. Hade varit intressant att läsa hur vederbörande ser på den kommande HR-förhandlingen och vem h*n tror vinner [boxnings-]matchen.
Ja, det vore intressant att veta.
Jag är ledsen om jag drog igång någonting nu, var bara tvungen att fråga, då det låg kvar, som sagt.
Citera
2021-03-15, 11:46
Medlem
Citat:
Hade HD en stor kris även 2019?

Syns det i samtalsloggen vilken telefon HD ringde SJ ifrån efter förhöret? (Om hon blev av med sin telefon borde det ha varit SOA:s).
Ja, det var under förhöret hon fråntogs mobilen, så hur ringde hon JS?
Kan hon ha fått info, lyckats radera, innan de tog luren under förhöret?
Man kan ju ha inställt att förhandsvisa inkommande sms, kanske SOA messat att det händer någonting, upprörda syskonen som väntade in polisen eller någonting? Han kan ju ha varit hem till HD eller SD, varit i området medan HD förhördes?
Citera
2021-03-15, 11:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Minns inte om det var i förhör med nån kollega C*ecilia eller om det var med HD:s syrra det framkom. Men där nånstans.
Hon kollegan har en väldigt bra bild av hur HD hade det i denna konflikt.
HD verkar ha haft ett stort behov av att prata. Måste varit lite ambivalent i det här med tystnadskulturen för barnens skull.
Känns som att de pratat mycket mer än de vill erkänna. Och varför inte prata när barnen inte är närvarande om det nu var så känsligt.
Prata är bra. Både SD:s och HD:s bakomliggande skit är väl just brist på kommunikation i familjerna kanske. Men det får relationsexperterna i tråden reda ut vidare här.

Får se om det finns spår av det samtalet.
Om inte polisen plockat fram det så vill de ju inte lösa den saken heller. De måste ha redovisat samtalet nånstans med tanke på hur stor grej de gör i fupen av denna händelse.

Det känns som om de bestämde sig direkt för vem som är GM och sedan försöker få bevisen att passa in i den teorin. Istället för att göra tvärtom; att låta bevisen leda till rätt GM. Som huvmannen t.ex. Han var väldigt intressant så länge de trodde att det var SD men när SD hade alibi för den tiden så var huvmannen plötsligt inte intressant längre.
Citera
2021-03-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det känns som om de bestämde sig direkt för vem som är GM och sedan försöker få bevisen att passa in i den teorin. Istället för att göra tvärtom; att låta bevisen leda till rätt GM. Som huvmannen t.ex. Han var väldigt intressant så länge de trodde att det var SD men när SD hade alibi för den tiden så var huvmannen plötsligt inte intressant längre.

Känner du att det är så eller är det verkligen så ?
Vad är det för teori du nu lägger fram, finns det något som stöder din
nuvarande teori och vart leder den ?
Har du funderat länge på denna teori ?
Jag tror du inser själv.. ingen vill gå in i din labyrinth
Citera
2021-03-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, det vore intressant att veta.
Jag är ledsen om jag drog igång någonting nu, var bara tvungen att fråga, då det låg kvar, som sagt.
Tycker inte du behöver vara det minsta ledsen, tvärtom:
Det här visar hur viktigt det är att inte sprida ogrundade uppgifter i trådar. Ev efterföljande dementier har en tendens att drunkna i mängden, då dementier ju inte är lika "spännande" att ta del av som mer sensationella, saftiga påståenden.

Moralensväktare gled med hög svansföring in i den här tråden, fast det viktiga är ju att det som postas är korrekt.
Citera
2021-03-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

De är fel ute vad gäller hur/att han planerat detta. Genrepat och lagt ut ”villospår”.
Men rätt GM är jag övertygad om att de har.
Sen är de fel ute med att någon annan, typ HD då, skulle ha varit inblandad i själva mordet.

SD menar att de vill sätta dit honom trots oskyldig. Han menar att han blivit lurad i förhör att prata om hur han cyklat hyfsat nära brottsplatsen. Det ska åklagaren reda ut i hovrätten med utdrag från det förhöret.

SD är på många sätt en osannolik mördare. Men han har temperament när han är stressad och trängd. Han har haft svårt att behärska sig när det blir bråk. Väggslag, bilhändelse, trampa på tår när LW ringer polisen osv.

Att man inte riktigt vet vad som är samt i denna soppan bidrar SD, HD och deras familj med i högsta grad.

Det är liksom andra som får försöka berätta vad de sysslat med. Och fhl går liksom lirka ur dem saker.

Det är inte konstigt att SD är misstänkt. Det fattar han ju t o m själv. Men det är samtidigt lika konstigt att polisen inte har ett enda vettigt spår kring en alternativ GM. Eller är det?

Det var turbulent den här våren. I centrum stod SD och viftade runt i soppan efter sina livsval.
Lite överhettad både av vädrets värmebölja och damernas framfart så slog det slint den natten när han ”smög” för att möta LW.
Båda två var nog inte särskilt stabilo med tanke på resor osv.

Så de tog till sin favoritsysselsättning - gräl. Vilket ledde till att han slog ihjäl henne. Helt oplanerat. Inga dimridåer. Inga mållgor. Inget rekande av polisens utryckningstid eller vem som rastar hundar när och heller ingen medveten radioskugga med ”glömd” mobil.

MEN dagen efter då. Då är det sperma, blod, raderingar, mörkande om relation i förhör, smyga inför HD/SOA ang anhållan, 1000 bilder burst mode kameramobil, sår på benet, DNA på hennes ring, stressad på jobbet, tvättat tröja, vattnat, meckat, cyklat eller inte cyklat, somnat, grannen har stängt av vattnet osv osv. Damage control m a o.

Han har nog rättfärdigat detta inför sig själv att det var hon som började bråka så hon ”förtjänade” detta och därför kan han ”leva” med detta dåd. Även om han verkar ha mått skit efteråt minst sagt.

Timingen på ett planerat mord skulle ju vara sämsta tänkbara. Precis när han äntligen har HD:s uppmärksamhet några veckor på tu man hand.

Men har han planerat att gå ”all in” mord då är han bra mycket mer sjuk än vad vi någonsin kan förstå här.
Konsekvenstänket är noll då m a o.

Så jag tror polis och åklagare är på fel linje vad gäller den biten. Rätt GM har de.
Senast redigerad av Avel 2021-03-15 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in