Run, Hanna, Run. Men inte från sanningen på bekostnad av dig själv.
--------------------------------------
Till JG på messenger i mars:
" Helt ärligt så tycker jag att det är lite läskigt med henne just för att hon hennes sätt är så sjukligt. Vet aldrig vad hon tar sig till."
Till JS på viber april månad:
"kommer att prata om L, hon är sjuk, bortom all räddning".
"kan hon bara försvinna från alla jag har kontakt med."
"tankar som kom ikväll om S trots allt gått till L".
Förhör 7 juni 2018:
"Fl: Va är det för trygghet du inte har med Stefan just då?
HD: Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."
Förhör 28 augusti 2019:
" FL: Men hur skulle det kännas då, för dig att veta att Stefan går vidare med Lena?
H: Ja, hur det ska kännas. Det går väl inte förens man har själv upplevt det i så fall. Eeh, men jag är inte långsint och jag försöker oftast se, bra. Och jag tror att jag hade accepterat det och förlika mig med det. Så länge barnen hade mått bra utav det så hade jag inte, aah så hade det få varit så då. Eeh mmh."
Det enda som gör mig lite fundersam är att rösten som grannfrun hörde ner mot bullerplanket var mörk .
Den var även ilsk och mansrösten talade högt .
Ändå kunde grannfrun inte höra vad han sa ?
Talade han ett annat språk ?
(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-03-15 kl. 05:39.
Just i det här fallet tycker jag att det mest anmärkningsvärda är att HD ringer JS när hon väntar på sin far och berättar att de har hittat LW och att hon är död.
JS berättar vidare att eftersom han kände LW så tyckte han att det var jobbigt att höra och åkte hem från sin dotters födelsdagskalas efter beskedet. Alla som kände LW blir starkt berörda av beskedet, utom SD/HD och HDs föräldrar. De tycker inte ens det är något att prata om.
Har JS och Lena haft ett intimare kärleksförhållande?
Det skulle kunna förklara ytterligare hat från HD mot LW.
Faktum att HD är ett andrahandsval?
Jag skulle precis lägga till ur förhöret med JS 2020-06-18
Ur förhör 2020-06-18 J*nas dotter fyller år 19 maj. 2018 är de hemma hos hans exfru J*nnifer tillsammans med bådas föräldrar och firar dottern. De har fikat och sitter utomhus när H*nna ringer J*nas. H*nna har just kommit ut från ett förhör hos polisen, hennes pappa ska hämta henne. J*nas känsla är att hon är kvar i anslutning till polishuset när hon ringer. Han har för sig att Sv*n *lof inte är precis i närheten av H*nna. H*nna säger till J*nas "L*na är hittad, hon är död".
Antingen har H*nna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda på det medan han väntar på H*nna. J*nas känsla just då är att H*nnas pappa fått reda på det medan han väntat på H*nna. När J*nas fått veta att L*na är död avviker han från kalaset, han kände L*na och tyckte att det var jobbigt. Han tror att klockan var i 15-tiden då han avviker. Det hade först ätit lunch och senare fikat. Han avviker troligen efter eftermiddagsfikat, runt kl 15. Även J*nnifer minns att J*nas lämnade kalaset, de har pratat om det efteråt.
Det finns inget som tyder på att J*nas var eller varit intresserad av LW. JS trodde att LW flirtade med honom (innan han och HD inledde en relation), men han var inte intresserad och tydliggjorde det för LW. Om jag minns rätt så nämner SD för LW vid något tillfälle till LW att JS påstår att LW har stött på honom vilket LW tar illa upp för. Hon menar att hon inte alls har stött på honom. Så det är nog ganska klarlagt att de inte har haft någon intimare relation. Sen om LW har stött eller inte, känns inte särskilt intressant tycker jag, men det finns säkert andra som har annan åsikt om det.
Ur förhör 2020-06-18 J*nas dotter fyller år 19 maj. 2018 är de hemma hos hans exfru J*nnifer tillsammans med bådas föräldrar och firar dottern. De har fikat och sitter utomhus när H*nna ringer J*nas. H*nna har just kommit ut från ett förhör hos polisen, hennes pappa ska hämta henne. J*nas känsla är att hon är kvar i anslutning till polishuset när hon ringer. Han har för sig att Sv*n *lof inte är precis i närheten av H*nna. H*nna säger till J*nas "L*na är hittad, hon är död".
Antingen har H*nna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda på det medan han väntar på H*nna. J*nas känsla just då är att H*nnas pappa fått reda på det medan han väntat på H*nna. När J*nas fått veta att L*na är död avviker han från kalaset, han kände L*na och tyckte att det var jobbigt. Han tror att klockan var i 15-tiden då han avviker. Det hade först ätit lunch och senare fikat. Han avviker troligen efter eftermiddagsfikat, runt kl 15. Även J*nnifer minns att J*nas lämnade kalaset, de har pratat om det efteråt.
Det finns inget som tyder på att J*nas var eller varit intresserad av LW. JS trodde att LW flirtade med honom (innan han och HD inledde en relation), men han var inte intresserad och tydliggjorde det för LW. Om jag minns rätt så nämner SD för LW vid något tillfälle till LW att JS påstår att LW har stött på honom vilket LW tar illa upp för. Hon menar att hon inte alls har stött på honom. Så det är nog ganska klarlagt att de inte har haft någon intimare relation. Sen om LW har stött eller inte, känns inte särskilt intressant tycker jag, men det finns säkert andra som har annan åsikt om det.
Enligt Avel blev HD fråntagen sin mobil i samband med detta förhör. (Förklarar också att de åkte förbi Lundby och hämtade upp en mobil till HD... förklarar också det konstiga vägvalet ut mot (Elgiganten/sommarstugan). Polishuset - Lundby - motorvägen förbi fyndplats där blåljus befinner sig.
Isf måste hon ha lånat SOA:s telefon när hon kom ut till parkeringen för att per omg ringa JS (efter att ev fått uppgifter via SOA?).
Lite spekulationer...
Djungeltelegrafen var snabb här, inte konstigt då samtal ang LW:s försvinnande nog var prio ett på allas läppar dessa dagar (i Lundbymaffian) och nu var en lösning nära.
Ingen i SD/HD:s närhet trodde att SD kunde vara inblandad så snacket gick.
Man kan bara hoppas att snacket stoppades efter detta avslöjande så det inte blev etter värre saker som kommit fram till misstänkt under tids gång!
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-03-15 kl. 07:35.
Det är väl det att dottern till HD som ville sova med sin mamma innan HD skulle iväg till USA , antagligen inte ville sova med LW på samma sätt ; ej heller bli kallad ”sin” utav LW för mor/dotterrelationer brukar vara starka så antar att OM LW skulle ha lyckats flytta ihop med SD så kanske döttrarna hade flyttat hem till sin mamma HD ??
Och då hade antagligen SD tröttnat på att fostra Est*r och börjat sakna sina döttrar ...
Och sen hade allt fallit sönder just utifrån att LW tänkte på sitt alldeles egna sätt och inte tog redig notis om vad varje barn kände inför den konstellation som LW försökte skapa .
Inte alls säkert att hennes fulla kärlek till SD hade räckt till för att lösa alla kontroverser som blivit.
I ett sexuellt förhållande är det enbart två som samsas , men eftersom LW ville ha sina barn och ” sina barn” som hel familj hos SD så var det väsentligt mycket mer som behövde klaffa .
Ett exempel är att OM då HD blivit väldigt ledsen i den situationen så skulle döttrarna hennes känna för henne , försvara henne och antagligen förbanna LW för den förändring hon då lyckats genomföra .
Så vissa saker är och förblir sådana att de inte kan ”huggas i sten ”.
LW borde ha sett värdet utav HD som mor till sina döttrar och låtit det vara vid det , så i min värld så anser jag att LW följde denna vers :
-Den som gapar efter mycket , mister ofta hela stycket ....
Det hade varit bra om LW kunde ha satt värde på alla människors olika roller i ett liv , och inte trampat över HD , så kan jag känna ibland ...
Ödmjukhet hade passat LW ..
Du sitter ju bara och spekulerar.
Jag har erfarenhet av två systrar i 10-årsåldern vars mamma fick postpartumdepression (och under utredning för bipolär sjukdom) efter den äldstas födsel. Det ledde till anknytningsproblem från mammans sida och en viss distans till dottern och på andra sätt en distanslöshet (kunde säga elaka saker till dottern).
Dottern knöt an väldigt hårt till sin pappas nya tjej och var förtvivlad när det tog slut när hon var 5. Även pappans nästkommande kvinna knöt hon an till när hon var 10, ville sova med henne i sängen med som en dotter med en mamma osv.
Som att hon tog igen något hon saknat med sin egen mamma.
Verkade glad att det kom in en glad och stabil kvinna i sitt liv.
HDs mammaroll har säkert påverkats av sjukdomens svängningar. Dottern tog säkert chansen när den kom till en stund av normalt mammamys med HD. Deprimerade och/eller bipolära föräldrar får ju dippar när de drar sig undan från barnen.
Mycket möjligt att döttrarna tyckte om LW för hon hade en glad och energisk personlighet och mer ork att hitta på skoj och lyssna på dem än HD.
Det skulle kunna förklara ytterligare hat från HD mot LW.
Faktum att HD är ett andrahandsval?
Nej, inget intimt men jag har själv funderat på HDs val och om hon "gör en JG".
De (LW och JS) får mer kontakt sommaren/hösten och 4 november inleder HD sin otrohetsaffär med JS.
"Lena och J fick kontakt via geocaching, de lärde känna varandra för ca 3 år sedan. De hade till en början mailkontakt via geocachingsidan.
Under sommaren/hösten 2017 fick Lena och J mer kontakt, de träffades i samband med geocachingevent i Uppsala tillsammans med ML."
" J upplevde Lena som lite "för på" och att hon gjorde någon slags invit. Han påtalade för Lena att han inte var intresserad av att vara mer än kompis och det fick till följd att deras kontakt förändrades. Efter det hade de fortsatt respektfull kontakt med djupa samtal."
Om han tolkade henne rätt ska vara osagt för LW är likaväl beskriven av många andra att vara flörtig, kramig, glad och spontan.
Oavsett olika sexpartners. JS verkar iaf hantera situationen på rätt sätt oavsett.
Med JG menar jag att han vänder sig fr LW och allierar sig med HD i skitsnack.
JS tycks nämligen ha en snarlik terapeutisk roll men är mer mogen och anser inte att hon kan projicera all skuld på LW.
Hon har ett förunderligt beteende när cachekriget börjar och säger att JS fick nåt mycket bättre än LW - nämligen henne.
Sen är det en svängom med Beholder där hon också stoltserar över hans kontakt som i sig är helt banal och nämner ånyo LW.
JG:
"Jerry berättar att han och Lena kom varandra extremt nära som vänner. Det har aldrig varit något annat än vänskap men väldig intensiv vänskap."
" Jerry och Lena blev väldigt tighta och "delade allt mellan himmel och jord", såväl geocaching så som barn och arbetsrelaterade problem."
"Jerry berättar att han var den tredje personen, efter Hannas föräldrar, som fick veta om* relationen."
" Han fick reda på det av Hanna Davidsson i mars -17 som berättade att hon kommit på dem."
"När Jerry fick veta detta så tog han totalt avstånd från Lena."
" För honom var det viktigt att inte såra Hanna genom att fortsätta umgås med Lena, vilket istället sårade Lena."
"Jerry ville inte att det skulle kännas obehaglig för Hanna."
(..) han tyckte väldigt mycket om henne och relationen var varm."
I och med otroheten blev relationen mellan Jerry och Hanna mycket starkare." [via messenger]
"De började chatta och träffas som goda vänner."
" Jerry har valt att ta ställning för Hanna och han ville att Stefan och Hanna skulle fortsätta vara ett par."
JG står närmre HD nu för tiden än SD:
SD: Och, och jag är den typ av människa som han blev sviken av tidigare.
FL: Okey.
SD:Mm.
FL: Ja jo men det, så kan det ju vara.
SD: Nej så han, och han, han står ju närmare Hanna än mej i vänskapsband nu för tiden ...
FL: Okey.
SD: Så, måste han välja på oss, så väljer han Hanna.
FL: Ja.
SD: Då skickar han sina lojaliteter dit."
Senast redigerad av develi 2021-03-15 kl. 08:12.
Visst är det så att de flesta gissade att den funna kroppen sannolikt var Lenas.
Oavsett är det bara en som uttrycker det som bekräftat Lena, innan det är det. SD.
GM var den som allra först visste vad som hänt LW. Jag tror att han helt enkelt, som vanligt, inte kunde hålla helt tyst och än en gång gjort bort sig. Galningen.
Det är väl det att dottern till HD som ville sova med sin mamma innan HD skulle iväg till USA , antagligen inte ville sova med LW på samma sätt ; ej heller bli kallad ”sin” utav LW för mor/dotterrelationer brukar vara starka så antar att OM LW skulle ha lyckats flytta ihop med SD så kanske döttrarna hade flyttat hem till sin mamma HD ??
Och då hade antagligen SD tröttnat på att fostra Est*r och börjat sakna sina döttrar ...
Och sen hade allt fallit sönder just utifrån att LW tänkte på sitt alldeles egna sätt och inte tog redig notis om vad varje barn kände inför den konstellation som LW försökte skapa .
Inte alls säkert att hennes fulla kärlek till SD hade räckt till för att lösa alla kontroverser som blivit.
I ett sexuellt förhållande är det enbart två som samsas , men eftersom LW ville ha sina barn och ” sina barn” som hel familj hos SD så var det väsentligt mycket mer som behövde klaffa .
Ett exempel är att OM då HD blivit väldigt ledsen i den situationen så skulle döttrarna hennes känna för henne , försvara henne och antagligen förbanna LW för den förändring hon då lyckats genomföra .
Så vissa saker är och förblir sådana att de inte kan ”huggas i sten ”.
LW borde ha sett värdet utav HD som mor till sina döttrar och låtit det vara vid det , så i min värld så anser jag att LW följde denna vers :
-Den som gapar efter mycket , mister ofta hela stycket ....
Det hade varit bra om LW kunde ha satt värde på alla människors olika roller i ett liv , och inte trampat över HD , så kan jag känna ibland ...
Ödmjukhet hade passat LW ..
Jag ifrågasätter starkt att du var vän till LW. Bekant, möjligen, men ingen vän.