2021-03-13, 21:37
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag hittade det, det var andra inlägget. Hon fick det i början på september. Brevet är daterat 3 september och det står att handpenningen ska återbetalas 4 september. Avtalet skrevs under 10 augusti och Esbjörn var till huset med Ebba 20 augusti. Han ångrade sig mellan 20 augusti och 3 september. Flera veckor efter undertecknandet. Vad hände mellan 20/8 och 3/9. Han ångrade sig definitivt inte dagen efter och minnet var det heller inget fel på.

Det enda vi kan vara helt säkra på är att han ångrade sig. Om vi utgår från att han är vid sina sinnens fulla bruk så är det också han som själv ångrar sig. Vad ångern beror på kan vi spekulera i.

Min spekulation är denna. Troligen (obs gissning) beror det på att han kommit i kläm mellan å ena sidan Ebba och det i och för sig giltiga avtalet och å andra sidan sina vänner och släktingar. Han känner (gissning från mig) att det är viktigare för honom att hålla sig väl med "de sina" än att stå fast vid avtalet.
2021-03-13, 21:39
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Han var ej inne, detta ståt klart i värderingen
Ja sa ju att han inte varit inne i ett par av uthusen och ett sådant citat har du klippt ut nu. Känns inte det som en länge att göra så?
2021-03-13, 21:39
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan man rent juridiskt inte ångra något man skrivit på Facebook?
Nu skrev jag ju om köpeavtalet, måste ha uttryckt mig oklart.
2021-03-13, 21:40
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nu var det ju Esbjörn som påstods ha skickat ett rekat brev. Det finns inget sådant brev.
Esbjörn har alltså inte heller brevledes uttryckt att han ångrat sig - att någon helt anna person påstår att Esbjörn ångra sig betyder faktist ingeting.

Dessutom - är inte Esbjörn dement? Han kan ju omöjligt ha vetat vad han skrev på. Kanske trodde han att det var ett gratulationskort till sin pappa? Minns ens att han skriva på något?

Men Ebba skriver ju att hon fått ett brev som Esbjörn skrivit under.
2021-03-13, 21:43
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Varför undviker du dessa frågor, som du själv tog upp?

Berätta vilka frågor jag inte svarat på eller berört i tidigare inlägg? Menar du att det förhållande att personer i Esbjörns omgivning betett sig illa ska påverka hur Ebba ser på Esbjörns ånger?
2021-03-13, 21:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Nu skrev jag ju om köpeavtalet, måste ha uttryckt mig oklart.
Det är inte heller lätt när det tas till alla till buds stående medel för att missförstå.
2021-03-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har aldrig hånat att hennes barn blir hotade. Jag sa att resonemanget haltade.
Jag bryr mig inte om att kommentera de flesta feltolkningar som gör här. Skrattar lite åt dom och skakar på huvudet. Men när du säger att jag hånar hennes barn. Då blir jag förbannad. Så sluta upp att hitta på vad jag skriver.

Du påstår till och med att hon ljuger om det!

Citat:
Jag ryser. Vilket obehagligt och vinklat inlägg. Dock tror jag att hon tror på det själv. Hon ser heller inte att hon hela tiden haltar i sitt resonemang. Min lilla familj lever under hot säger hon, men sen nämner hon sina barn ett upprepat antal gånger i inlägget.
2021-03-13, 21:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Din magkänsla har fel
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=2
Min magkänsla säger att "ledsagaren" var Binninge.
Nej jag skojar, det är inte magkänslan, det är fakta.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-13 kl. 21:52.
2021-03-13, 21:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ja sa ju att han inte varit inne i ett par av uthusen och ett sådant citat har du klippt ut nu. Känns inte det som en länge att göra så?

Sorry felpost
ska man se till värderingen så är det konstigt att det inte finns något kort alls från insidan ej heller ett enda slag i snön in till huset.
men dom skrev att balkongen var i renoveringsmoget skick, det var milt uttryck
Senast redigerad av braattha 2021-03-13 kl. 22:00.
2021-03-13, 21:48
Medlem
trngws avatar
Grotius, att försöka debattera med dig är som att försöka debattera med en glömsk 5-åring. Du är patetisk och har börjat framställa dig själv lika uppenbart korkad som övriga Ebba-hatare.

De frågor jag efterlyser svar på är klart och tydligt formulerade i tråden, i något fall upprepade gånger. Att du inte förmår dig svara på dem och nu påstår dig inte ens förmå förstå vilka de är, säger allt om dig.

Dina påståenden och åsikter tappar allt värde när du inte klarar att resonera kring dem och förklara dig.
2021-03-13, 21:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja jag antar att det är Magnus på Densia som varit inne, det står iallafall att han varit det. Däremot har han inte varit inne i ett par uthus. Det står oxå. Läs den annars fixa fram bevis på att han inte var inne.

Tänker du att alla ska tro att jag ljuger för att du skriver det? Jag ljuger faktiskt aldrig, ibland har jag fel och då brukar jag erkänna det.

Jaja, du antar det. Så det är Densias värdering du hänvisar till.

Nu är det ju så att Densias rapport står i flera delar i direkt strid med vad Binninge och Esbjörn informerat domstolen om.

Vem anser du ljuger, Densia eller Binninge och Esbjörn?
2021-03-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det enda vi kan vara helt säkra på är att han ångrade sig. Om vi utgår från att han är vid sina sinnens fulla bruk så är det också han som själv ångrar sig. Vad ångern beror på kan vi spekulera i.

Min spekulation är denna. Troligen (obs gissning) beror det på att han kommit i kläm mellan å ena sidan Ebba och det i och för sig giltiga avtalet och å andra sidan sina vänner och släktingar. Han känner (gissning från mig) att det är viktigare för honom att hålla sig väl med "de sina" än att stå fast vid avtalet.
Det är en gissning som jag också delar. Vi kan i alla fall enas om något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in