2021-03-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Dessa citat är hämtade från hennes facebookinlägg den 9 oktober och den 19 februari. Jag har kopierat ned dem så jag har lydelsen innan hon ändrade.

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Japp måste vara där jag läste det.

Vilket datum skrev hon om brevet och raderade detta senare?
2021-03-13, 20:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det är faktiskt Ebba som kommer dragandes med de pyttesmå baaarnen hela tiden, som om de spelar någon roll i en fastighetsaffär.

De spelar roll i den bemärkelsen att den visar på varför hon vill köpa hus just där. Utan barn, så hade nog hon skaffat lägenhet i Stockholm.

Det finns ju de i tråden som hävdar att hon gör ett klipp och kommer tjäna stora stålar när hon säljer. Som om det var ett investeringsobjekt och ingen bostad

Men rent juridiskt har det ingen betydelse varför hon köper fastigheten.
2021-03-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Då tycker jag du ska kolla om det finns någon tråd om det. Annars kan du starta en. För här här det till sak.

Jag tror att han bara var en gammal man som helt enkelt inte villa släppa sitt hus. Han verkar lite allmänt ha svårt att göra sig av med saker, äger många bilar, har inte gjort sig av med den ärvda lägenheten i Uppsala. Så tyvärr tror jag inte att det finns ett ädlare skäl än att han helt enkelt ångrade sig.
Ha ha ha, fan vad jag garvade när jag läste. Så sant man behöver sin dagliga dos kränkningar.

Det visste jag inte. Fan vad många ljusskygga det finns i denna härva. Esbjörns medföljare, Ebbas Vännina som var med vid avtalsskrivningen och den ena värderingen som Ebba hänvisar till.
Du kanske har. Själv biter jag mig fast vid den kognitiva funktionsnedsättning Esbjörn blev diagnostiserad med för 10 år sedan. Ibland ger jag mig även på att lägga fram tecken på hur jag tycker den förvärrats. Hade du missat det?

shit pomfritt, är det sant? Satt sossarna troll bara och väntade på att Ebba skulle göra en tvivelaktig bostadsaffärer så de kunde sjösätta sin plan sänk Ebba.
Vilket jubel det måste utlöst i somras när hon äntligen satte igång. I’t goo time!!!!!! Synd att man inte var där.
Ta inte för mycket årgångsvin ikväll du snubblar på både bokstäver och sanning..
Det är nog sista flaskorna på ett bra tag snart knackar kronkalle på..

Här är det du bad om..

https://www.ratsit.se/19350930-Siv_Ulla_Britt_Binninge_Orebro/DrscZezD_tlk4eB6vbtYOX55GJSLYxL_LN4LkOBzWoA

Det lär inte bli mer löjrömsfester för fyllkärringen när hon ryker på skyddande av brottsling och kronkalle och skatteverket knackar på hos pedofilen Binninge

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10225465788657425&set=a.15314454118 75&type=3
2021-03-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag hittade det själv. Det var inte raderat.

https://www.facebook.com/buschebba/posts/4005849249434460

Jag tror att en bild av brevet visas på filmen i det här reportaget.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
2021-03-13, 20:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
För att Ebbas första värdering inte finns. Hennes andra är ett sms och en från Notar daterar två månader för sent.
Jag tror att den tredje värderingen oxå är för låg. Men jag kan verkligen se 4,6 som ett utgångspris om huset lagts ut på marknaden. Bolli tror att det skulle sluta på 5,7, jag tror det skulle sluta på över 6 miljoner.

Beror på vad Anticimex protokoll visar. Det kanske ligger och lurar en dyr sanering, eller dyr städning av alla uthus osv.

Men men. Jag har en allmän fundering på varför Densias värdering säger två skotbilar på tomten. Stod det inte sju bilar på tomten i höstas?
2021-03-13, 20:56
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror mig minnas att det var i det senare som jag läste detta, men jag har tyvärr inga vidare upplysningar.
Men om vi säger så här.
Ebba får två samtal ett hotfullt från Matz och ett från Majkgård, där de hävdar att Esbjörn är oförmögen att ingå avtal och att de är de som har rätt till fastigheten.
Hon får också ett brev, som är skrivet av någon annan är Esbjörn, men underskrivet av honom, skall hon då nöja sig med det?
2021-03-13, 21:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Finns inga kakelugnar?

Inte enligt Bränström i alla fall

Det framgår enligt artikeln som görs i huset att det fins .
endast en öppen spis
https://www.expressen.se/dinapengar/...sig-for-busch/
Citat:
Den enda riktiga värmekällan i stora rummet är en öppen spis.

En öppen spis är i princip värdelös som värmekälla då den ger 5-10% verkningsgrad.

Enligt Binninge finns det fyra kakelugnar en vedspis samt en öppen spis och han har inte varit inne enligt värderingen som Densia gjorde
värderingsdatum 01-25 och utskriftsdatum 02-22 desutom ska dessa vara både vara inspekterade och godkända av sotare
Konstigt att det finns 6 elstäder men endast en kanal i skorstenen.
Den kan iofs rasat men då borde det ej vara godkänt att elda.

https://imgur.com/a/yAX7hcY
2021-03-13, 21:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Beror på vad Anticimex protokoll visar. Det kanske ligger och lurar en dyr sanering, eller dyr städning av alla uthus osv.

Men men. Jag har en allmän fundering på varför Densias värdering säger två skotbilar på tomten. Stod det inte sju bilar på tomten i höstas?

Jo det var det
2021-03-13, 21:03
Medlem
Citat:
Så här skriver Ebba: I början av september får jag ett brev med information om att säljaren Esbjörn har ändrat sig. Brevet är inte skrivet av Esbjörn men undertecknat av honom

Brevet finns alltså.

Hon skriver också följande: Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
Nu var det ju Esbjörn som påstods ha skickat ett rekat brev. Det finns inget sådant brev.
Esbjörn har alltså inte heller brevledes uttryckt att han ångrat sig - att någon helt anna person påstår att Esbjörn ångra sig betyder faktist ingeting.

Dessutom - är inte Esbjörn dement? Han kan ju omöjligt ha vetat vad han skrev på. Kanske trodde han att det var ett gratulationskort till sin pappa? Minns ens att han skriva på något?
Senast redigerad av martinator 2021-03-13 kl. 21:05.
2021-03-13, 21:05
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ett rekommenderat brev, som aldrig kommit fram och som inte har ett inlämningskvitto - har det ens funnits.
Eftersom ytterst få människor kan läsa imaginära brev som bara skrivits i fantasin så förstår jag att Ebba inte insett vad han menade. Kanske borde Ebba tagit kontakt med TV4:as Det Okända och fått dem att reda ut vad som stod i brevet som aldrig skrevs och som bara fanns i fantasin.

När Ebba trots allt på omvägar (media) fått har att någon gett uttryck för att gubben ångrat sig (aldrig direkt från Esbjörn) så försökte hon kontakta honom - men han hade ju redan försvunnit från jordens yta.
Tja nu är det ju bevisat att Ebba fick brevet och det är bekräftat att hon tog till sig innehållet. Men annars är ju inte imaginära handlingar speciellt ovanliga. Ebba har ju tillexempel hänvisat till inte mindre än två imaginära värderingar. Jag vet att Notars finns, men inte när den är gjord.

Någon som sett Anticimex protokollet? Eller är det imaginärt oxå?
Citat:
Ja, det stämmer men jag tycker ändå att han borde mött henne.

Nej, vi kommer inte få klarhet i alla detaljer, där kan vi onekligen enas.
Tror också att han ångrar sig och att han känner sig klämd mellan kontrakt och "de sina".
Det är väl främst vår uppfattning om hur han borde ångrat sig, som skiljer sig åt.

Edit; skulle nog vilja lägga de märkliga och oroväckande samtal som Ebba fick från Matz och Majkgård i potten, där de hävdade att han var oförmögen att ingå avtal och att de hade rätt till fastigheten.
Ingen har lyckats förklara för mig rimligheten i att det är omöjligt att Ebba kan ha påverkat honom. Men högst troligt att Teamet gör det.

Att Matz var förbannad vid deras samtal är ju inte så konstigt. Han hade ju ett avtal med Esbjörn om att få ärva stugan. Dessutom kanske han tycker som många andra att hon fick huset oförskämt billigt. Titta bara hur förbannade folk blir här på grund av olik tyckande. Man kan bli kallade alla möjliga okvädes ord. Tänk dig hur hetluft förbannad Marx måste ha varit.
Men menar du att Ebba fick till sig direkt efter avtalet skrevs att Esbjörn var oförmögen att ingå avtal? Var det efter det hon sa att han var glasklar men lite egen.

Jag kan inte förstå att hon inte backade så fort hon fick reda på det. Hon måste ju förstå att det skulle väcka frågan om hon lurat in en gamling i ett avtal han inte förstod.

Citat:
Så här skriver Ebba: I början av september får jag ett brev med information om att säljaren Esbjörn har ändrat sig. Brevet är inte skrivet av Esbjörn men undertecknat av honom

Brevet finns alltså.

Hon skriver också följande: Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
I början av september. Det betyder ju att det stämmer att han ångrade sig tidigt.

Ebba tror ju tyvärr inte på att Esbjörn har ångrat sig. Hon måste var en av ett fåtal so
inte förstått det.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Finns inga kakelugnar?
Du menar att vi ska lita mer på dig än på värderingsmannen som varit inne i huset?
2021-03-13, 21:07
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Har Ebba uttryckligt sagt att brevet inte kommit fram? I så fall har jag missat det. Berätta gärna var man kan finna en sådan uppgift.

Jag tror det var Esbjörn som hävdade att det inte löstes ut.
2021-03-13, 21:08
Medlem
Citat:
Tror mig minnas att det var i det senare som jag läste detta, men jag har tyvärr inga vidare upplysningar.
Men om vi säger så här.
Ebba får två samtal ett hotfullt från Matz och ett från Majkgård, där de hävdar att Esbjörn är oförmögen att ingå avtal och att de är de som har rätt till fastigheten.
Hon får också ett brev, som är skrivet av någon annan är Esbjörn, men underskrivet av honom, skall hon då nöja sig med det?
Jag hittade inlägget, det var i det senare inlägget. Avtalet skrevs 10 augusti. Hon fick brevet i början på september, det stämmer för det är daterat 3 september. Det står även att handpenningen ska återbetalas 4 september. Det stärker bilden att det tog tre veckor innan Esbjörn meddelade att han ångrade affären.

Det skulle vara intressant att veta vad som hände mellan den 20 augusti då Esbjörn och Ebba var vid huset tillsammans, han sa inget om att han ångrat sig vid det tillfället, och 3 september.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-13 kl. 21:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in