Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Ett rekommenderat brev, som aldrig kommit fram och som inte har ett inlämningskvitto - har det ens funnits.
Eftersom ytterst få människor kan läsa imaginära brev som bara skrivits i fantasin så förstår jag att Ebba inte insett vad han menade. Kanske borde Ebba tagit kontakt med TV4:as Det Okända och fått dem att reda ut vad som stod i brevet som aldrig skrevs och som bara fanns i fantasin.
När Ebba trots allt på omvägar (media) fått har att någon gett uttryck för att gubben ångrat sig (aldrig direkt från Esbjörn) så försökte hon kontakta honom - men han hade ju redan försvunnit från jordens yta.
Tja nu är det ju bevisat att Ebba fick brevet och det är bekräftat att hon tog till sig innehållet. Men annars är ju inte imaginära handlingar speciellt ovanliga. Ebba har ju tillexempel hänvisat till inte mindre än två imaginära värderingar. Jag vet att Notars finns, men inte när den är gjord.
Någon som sett Anticimex protokollet? Eller är det imaginärt oxå?
Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Ja, det stämmer men jag tycker ändå att han borde mött henne.
Nej, vi kommer inte få klarhet i alla detaljer, där kan vi onekligen enas.
Tror också att han ångrar sig och att han känner sig klämd mellan kontrakt och "de sina".
Det är väl främst vår uppfattning om hur han borde ångrat sig, som skiljer sig åt.
Edit; skulle nog vilja lägga de märkliga och oroväckande samtal som Ebba fick från Matz och Majkgård i potten, där de hävdade att han var oförmögen att ingå avtal och att de hade rätt till fastigheten.
Ingen har lyckats förklara för mig rimligheten i att det är omöjligt att Ebba kan ha påverkat honom. Men högst troligt att Teamet gör det.
Att Matz var förbannad vid deras samtal är ju inte så konstigt. Han hade ju ett avtal med Esbjörn om att få ärva stugan. Dessutom kanske han tycker som många andra att hon fick huset oförskämt billigt. Titta bara hur förbannade folk blir här på grund av olik tyckande. Man kan bli kallade alla möjliga okvädes ord. Tänk dig hur hetluft förbannad Marx måste ha varit.
Men menar du att Ebba fick till sig direkt efter avtalet skrevs att Esbjörn var oförmögen att ingå avtal? Var det efter det hon sa att han var glasklar men lite egen.
Jag kan inte förstå att hon inte backade så fort hon fick reda på det. Hon måste ju förstå att det skulle väcka frågan om hon lurat in en gamling i ett avtal han inte förstod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grotius
Så här skriver Ebba: I början av september får jag ett brev med information om att säljaren Esbjörn har ändrat sig. Brevet är inte skrivet av Esbjörn men undertecknat av honom
Brevet finns alltså.
Hon skriver också följande: Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
I början av september. Det betyder ju att det stämmer att han ångrade sig tidigt.
Ebba tror ju tyvärr inte på att Esbjörn har ångrat sig. Hon måste var en av ett fåtal so
inte förstått det.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Finns inga kakelugnar?
Du menar att vi ska lita mer på dig än på värderingsmannen som varit inne i huset?