2021-03-13, 21:22
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag tror det var Esbjörn som hävdade att det inte löstes ut.
Det har jag inte någon kännedom om men Ebba har ju som sagt skrivit att hon fått brevet: I början av september får jag ett brev med information om att säljaren Esbjörn har ändrat sig. Brevet är inte skrivet av Esbjörn men undertecknat av honom
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja funderar på om dom nu har fått dessa besiktigade och godkända i närtid? skulle det skett i höst
då? efter köpet
Magkänslan säger att besiktat, enbart är svammel från Binninge.
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Rent juridiskt kan ingen ångra sig i nuläget, ångern måste vara gemensam.

Kan man rent juridiskt inte ångra något man skrivit på Facebook?
2021-03-13, 21:25
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
[...]Men rent juridiskt har det ingen betydelse varför hon köper fastigheten.

Det håller jag med om. På samma sätt som det ur juridisk synvinkel saknar betydelse att han ångrat sig.
2021-03-13, 21:26
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag hittade det själv. Det var inte raderat.

https://www.facebook.com/buschebba/posts/4005849249434460

Jag tror att en bild av brevet visas på filmen i det här reportaget.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
Jag ryser. Vilket obehagligt och vinklat inlägg. Dock tror jag att hon tror på det själv. Hon ser heller inte att hon hela tiden haltar i sitt resonemang. Min lilla familj lever under hot säger hon, men sen nämner hon sina barn ett upprepat antal gånger i inlägget.

Citat:
Beror på vad Anticimex protokoll visar. Det kanske ligger och lurar en dyr sanering, eller dyr städning av alla uthus osv.

Men men. Jag har en allmän fundering på varför Densias värdering säger två skotbilar på tomten. Stod det inte sju bilar på tomten i höstas?
Fast ligger det en sådan sak och lurar så är det ju köparens problem. Huset och gården är värderat i befintligt skick. Är Anticimex protokollet daterat före avtalet skrevs så var det oxå känt vid avtalsskrivning och tillfaller där med på nya ägaren.
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vilken värderingsman som varit inne i huset och var finns hans dokumentation?

Eller ljuger du nu igen?
Ja jag antar att det är Magnus på Densia som varit inne, det står iallafall att han varit det. Däremot har han inte varit inne i ett par uthus. Det står oxå. Läs den annars fixa fram bevis på att han inte var inne.

Tänker du att alla ska tro att jag ljuger för att du skriver det? Jag ljuger faktiskt aldrig, ibland har jag fel och då brukar jag erkänna det.
2021-03-13, 21:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tror mig minnas att det var i det senare som jag läste detta, men jag har tyvärr inga vidare upplysningar.
Men om vi säger så här.
Ebba får två samtal ett hotfullt från Matz och ett från Majkgård, där de hävdar att Esbjörn är oförmögen att ingå avtal och att de är de som har rätt till fastigheten.
Hon får också ett brev, som är skrivet av någon annan är Esbjörn, men underskrivet av honom, skall hon då nöja sig med det?

Från hennes fb
Citat:
Men i samband med att tillträdet skulle ske, framkom det en rad oklarheter hos säljaren. Helt plötsligt fick jag reda på att det finns två andra personer i Esbjörns närhet som har starka synpunkter på försäljningen. Två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten och som har egna ekonomiska intressen i saken. Jag har nu via Esbjörns ombud fått höra att den ena påstår sig ha fått fastigheten som en gåva.

Dessa två hävdar att säljaren inte är kapabel att fatta beslut och att de för hans talan.
2021-03-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag vet inte om det jag citerade är ändrat, det tror jag inte. Men annat är ändrat/raderat, i alla fall i det senare inlägget.
Jag hittade det, det var andra inlägget. Hon fick det i början på september. Brevet är daterat 3 september och det står att handpenningen ska återbetalas 4 september. Avtalet skrevs under 10 augusti och Esbjörn var till huset med Ebba 20 augusti. Han ångrade sig mellan 20 augusti och 3 september. Flera veckor efter undertecknandet. Vad hände mellan 20/8 och 3/9. Han ångrade sig definitivt inte dagen efter och minnet var det heller inget fel på.
2021-03-13, 21:29
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Beror på vad Anticimex protokoll visar. Det kanske ligger och lurar en dyr sanering, eller dyr städning av alla uthus osv.

Men men. Jag har en allmän fundering på varför Densias värdering säger två skotbilar på tomten. Stod det inte sju bilar på tomten i höstas?
Står det det i den? Det hade jag missat. Jag påstod här häromdagen att det borde stå sju bilar där, men blev i vanlig ordning idiotförklarad och fick med väldig tydlighet reda på att det var två bilar.
2021-03-13, 21:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag ryser. Vilket obehagligt och vinklat inlägg. Dock tror jag att hon tror på det själv. Hon ser heller inte att hon hela tiden haltar i sitt resonemang. Min lilla familj lever under hot säger hon, men sen nämner hon sina barn ett upprepat antal gånger i inlägget.

Fast ligger det en sådan sak och lurar så är det ju köparens problem. Huset och gården är värderat i befintligt skick. Är Anticimex protokollet daterat före avtalet skrevs så var det oxå känt vid avtalsskrivning och tillfaller där med på nya ägaren.
Ja jag antar att det är Magnus på Densia som varit inne, det står iallafall att han varit det. Däremot har han inte varit inne i ett par uthus. Det står oxå. Läs den annars fixa fram bevis på att han inte var inne.

Tänker du att alla ska tro att jag ljuger för att du skriver det? Jag ljuger faktiskt aldrig, ibland har jag fel och då brukar jag erkänna det.

felpost
Senast redigerad av braattha 2021-03-13 kl. 21:46.
2021-03-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Du som hävdar att du håller god ton hånar att hon och hennes barn har blivit hotade? Har du ingen skam i kroppen!
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-13 kl. 21:37.
2021-03-13, 21:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Magkänslan säger att besiktat, enbart är svammel från Binninge.
Din magkänsla har fel
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=2
2021-03-13, 21:37
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du som hävdar att du håller god ton hånar att hon hennes barn har blivit hotade? Har du ingen skam i kroppen!
Jag har aldrig hånat att hennes barn blir hotade. Jag sa att resonemanget haltade.
Jag bryr mig inte om att kommentera de flesta feltolkningar som gör här. Skrattar lite åt dom och skakar på huvudet. Men när du säger att jag hånar hennes barn. Då blir jag förbannad. Så sluta upp att hitta på vad jag skriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in