2021-03-13, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Tack. Så morgonen dagen efter han träffat brodern så ger han slag i sak och åker och tar livet av sig. Så jävla skumt.

Han kan ju ha lidit av psykisk ohälsa och planerat detta länge.
Citera
2021-03-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Jag tänker såhär. De flesta sitter väl o surfar runt på sin telefon om de tittar på tv i reklampauserna. Om han gör det hemma så används inte någon datatrafik, det går på wifi, så operatören kan inte se att han varit aktiv. Om de inte lyckats ta sig in i telefonen, så skulle han lika gärna kunna suttit framför TVn och tittat på film och slöslurfat på telefonen fram till tidig kväll. Om han skulle ge sig ut på en 5 mils runda så är det väl troligt att han inte satt uppe allt för sent. Så då skackar vi om kanske 10-12 timmar där han inte skulle ha ringt eller skickat sms och bara använt sin telefon för komma åt internet. I min värld är det inte helt orimligt.

Nej, det är inte orimligt.
Att han däremot ska ha gått så pass länge utan att använda sociala medier, tinder osv finner jag högst osannolikt. Vi vet ju dock inte om de har tagit sig in i mobilen eller inte.
Citera
2021-03-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Han var i alla fall populär,bara det bästa om honom har man hört.Och ofta man får 300 soldater från alla håll i landet att ansluta sig och söka efter honom..friviligt

Absolut. Att vara populär innebär dock inte att han hade ett toppjobb.
Citera
2021-03-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Jag antyder inte att Deniz var deprimerad mer åt att han och brodern grälat och han dödat honom, sen kört honom till Tyresta och sprängt kroppen. Man vet ju inte säkert hur Deniz hamnade där han hittades.

Förlåt, det var inte direkt riktat mot dig utan mer åt alla som har så många synpunkter på hans mående trots att de inte kände honom.
Nej, man vet absolut inte hur han hamnade där! Jag tror dock inte att brodern dödat honom men jag är inte helt övertygad om att han har tagit livet av sig heller. Trodde länge på att han flytt landet, sen olycka och nu vet jag inte alls.
Citera
2021-03-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Nej, det är inte orimligt.
Att han däremot ska ha gått så pass länge utan att använda sociala medier, tinder osv finner jag högst osannolikt. Vi vet ju dock inte om de har tagit sig in i mobilen eller inte.
Har de haft tillgång till hans dator så har de nog kommit åt hans facebook och hans aktivitetslogg där, har inte tänkt så långt innan. Jag kan inte på rak arm hur detaljerad facebooks aktivitetslogg är, men jag har för mig att man får väldigt detaljerad information om vad man haft för sig. Vet inte hur det ser ut med instagram o tinder, har aldrig använt.
Citera
2021-03-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Oj, det är ganska magstarkt att påstå att brodern kan ha dödat honom.
Varför tror du det?
Påstår det inte och tror det inte (kan lika väl vara kollega eller vän isåfall) men jag bollar olika scenarier nu och jag tycker att man ska vara öppen för det eftersom inget är logiskt, varken självmord, olycka eller mord. Men om föräldrarna tror att han blivit mördad så kanske man ska börja nysta lite i det. Dom flesta som blir mördade är av någon närstående. Många här inne jämför med Aviici men hans föräldrar och fans blev inte jätte chockade av självmordet för dom anade ju hur han mådde och dom började inte heller skriva att han blivit mördad i Saudi. Att Deniz familj och vän er är helt oförstående för ett självmord får en att undra om det verkligen var det. Googlingar kan ju vara ett sätt att vilseleda. Brodern hade nyckel till lägenhet. Mobilen blev kanske kvar i Liljeholmen den kvällen. Sen låg den plötsligt på köksbordet bredvid SL-kortet uppradat fint.
Citera
2021-03-13, 16:37
Medlem
K.Blomkvists avatar
Lite fler bilder.

Kan Deniz tagit denna stigen?
I så fall, hur kunde han "ramla" ner i det där lilla hålet där han hittades?

https://imgur.com/a/OO02dpg

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B010'17.8%22N+18%C2%B017'36.3%22E/@59.1716155,18.2930164,36m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.171602!4d 18.293407
Citera
2021-03-13, 16:40
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Lite fler bilder.

Kan Deniz tagit denna stigen?
I så fall, hur kunde han "ramla" ner i det där lilla hålet där han hittades?

https://imgur.com/a/OO02dpg

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B010'17.8%22N+18%C2%B017'36.3%22E/@59.1716155,18.2930164,36m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.171602!4d 18.293407

Varför är det här ens en diskussion? Mamman har bekräftat att han är sprängd. Bombtekniker var på plats.

Finns ingen anledning att fortsätta tramsa.
Citera
2021-03-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Varför är det här ens en diskussion? Mamman har bekräftat att han är sprängd. Bombtekniker var på plats.

Exakt. Med den bakgrundsinformationen är det ändå så många kommentatorer som hellre vill spåna vidare på teorier om olycka *suck*

Utöver det finns även konkreta bilder som iallafall liknar en människas utspridda kroppsdelar
Citera
2021-03-13, 16:55
Medlem
Ja nu återstår bara att spekulera om han var död eller levande när han sprängdes, och var, jo och varför...
Citera
2021-03-13, 16:58
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad

Detta är inte ens en diskussion. Detta är upptäcka fakta.

Sedan är det upp till dig om det är relevant eller inte.

Don't kill the messenger... PLEASE!
Citera
2021-03-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znholo08
Jag har fått bekräftat från pålitliga källor att det rör sig om ett genomtänkt och planerat självmord. Han sprängde sig själv i luften. Extremt tragiskt. Må han vila i frid. Alla tankar till hans familj, vänner och arbetskollegor.
Hans turkiska familj verkar inte riktigt vara övertygade om självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in