2021-03-13, 17:03
  #4261
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Exakt. Med den bakgrundsinformationen är det ändå så många kommentatorer som hellre vill spåna vidare på teorier om olycka *suck*

Utöver det finns även konkreta bilder som iallafall liknar en människas utspridda kroppsdelar

Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Ja nu återstår bara att spekulera om han var död eller levande när han sprängdes, och var, jo och varför...

Jag är enig. Med informationen som finns just nu så lutar det givetvis åt självmord. Men ja, visst finns det (ytterst) lite utrymme åt någon absurd mordhistoria, som än så länge även lurat polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Detta är inte ens en diskussion. Detta är upptäcka fakta.

Sedan är det upp till dig om det är relevant eller inte.

Don't kill the messenger... PLEASE!

Du har faktiskt rätt. Jag läste lite snabbt. Missade t.ex. citationstecken vid ramla.

Det är dock många som fortsatt är inne på olycka-spåret, trots att ingenting tyder på det.
Citera
2021-03-13, 17:07
  #4262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
ok bara om en annan soldat med samma utbildningar våldtagit honom, vilket inte är troligt...för vilken vanlig fjolla skulle lyckas våldta honom? :S

Denna tråd har spårat totalt! Skämtar du? Nu tror jag ju inte att nån våldtagit han dock! Men En Gun mot huvudet oavsett hur vältränad och utbildad en person är så lyder den eller blir skjuten.
Citera
2021-03-13, 17:28
  #4263
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Varför är det här ens en diskussion? Mamman har bekräftat att han är sprängd. Bombtekniker var på plats.

Finns ingen anledning att fortsätta tramsa.
Det har jag missat totalt, var har hon bekräftat det?
Citera
2021-03-13, 17:30
  #4264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Lite fler bilder.

Kan Deniz tagit denna stigen?
I så fall, hur kunde han "ramla" ner i det där lilla hålet där han hittades?

https://imgur.com/a/OO02dpg

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B010'17.8%22N+18%C2%B017'36.3%22E/@59.1716155,18.2930164,36m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.171602!4d 18.293407

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B010'17.8%22N+18%C2%B017'36.3%22E/@59.1733648,18.2943784,1300m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.1716111!4 d18.2934167

Här går stigen från Åvavägen norrut, delar sig sedan till två. Den högre stigen går runt berget till höger och den vänstra stigen går runt berget till vänster och slutar sedan till höger i ravinen. Ravinen syns tydligt framför den röda markeringen. Han skulle alltså i så fall fallit ner från den norra bergknallen bakom röda markeringen.

https://naturkartan.se/sv/tyresta/tyresta-naturreservat

Här ser man hur stigen följer becken och sen delar sig. Den vänstra delen av stigen går runt berget och svänger in i ravinen. Där i ravinen finns fyndplatsen.
Citera
2021-03-13, 17:34
  #4265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
https://www.google.com/maps/place/59%C2%B010'17.8%22N+18%C2%B017'36.3%22E/@59.1733648,18.2943784,1300m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.1716111!4 d18.2934167

Här går stigen från Åvavägen norrut, delar sig sedan till två. Den högre stigen går runt berget till höger och den vänstra stigen går runt berget till vänster och slutar sedan till höger i ravinen. Ravinen syns tydligt framför den röda markeringen. Han skulle alltså i så fall fallit ner från den norra bergknallen bakom röda markeringen.

https://naturkartan.se/sv/tyresta/tyresta-naturreservat

Här ser man hur stigen följer becken och sen delar sig. Den vänstra delen av stigen går runt berget och svänger in i ravinen. Där i ravinen finns fyndplatsen.
Googles zoom är inte lika bra som hittas. Här är den exakta platsen hos hitta. https://www.hitta.se/kartan!~59.17167,18.29363,20z/tr!i=7PbgHTK3/tileLayer!l=1/GPS!l=59.17165:18.29375?usergeo=1
Citera
2021-03-13, 17:36
  #4266
Medlem
Jag har idag varit på den plats DA återfanns död.
Jag kan konstatera att rykten om sprängning är sanna, det syns spår på bergets/stenarnas sidor inne i skrevan.
Det finns även spår av DA kvar på samma sidor inne i skrevan. Jag har en viss erfarenhet av människor som gått i bitar så jag anser mig kunna stå för det påståendet.
Det finns även några mindre håligheter som är i direkt anslutning till den större och i en av dessa hittade jag mänskliga kvarlevor i form av ben och hud.
Jag antar att det var för besvärligt för polisen att nå dessa..
Att någon skulle släpa ut en kropp i den terrängen och spränga den är helt orimligt, det är långt att gå dit och väldigt bökig terräng.
För mig är saken solklar, han har tagit sig själv av daga på ett väldigt makabert sätt.
Om han nu önskat att aldrig återfinnas borde han tagit av sig kläderna och bränt upp dom innan han sprängde sönder kroppen, då skulle man kanske aldrig hittat kvarlevorna.
Även om det är ett väldigt otillgängligt ställe så var det bara en tidsfråga innan någon hittade kroppen då det rör sig en del människor även i den terrängen, ser man då färgglada skor nere i ett skreva så tittar man ju lite mer.
Kanske trodde han att stenarna skulle kollapsa över honom av smällen och begrava honom där, vad vet jag..
Vad som fått honom att ta det här beslutet kanske vi aldrig får reda på, tragiskt är det iallafall.
Jag funderade en stund på om jag skulle skriva om mina upptäckter och först tänkte jag behålla dom för mig själv, men det verkar vara många som funderar kring detta och dom nära anhöriga vet ju såklart redan vad som hänt så jag tänkte försöka bidra till att försöka få ett avslut på alla spekulationer.
Citera
2021-03-13, 17:37
  #4267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Precis.



Jag är enig. Med informationen som finns just nu så lutar det givetvis åt självmord. Men ja, visst finns det (ytterst) lite utrymme åt någon absurd mordhistoria, som än så länge även lurat polisen.



Du har faktiskt rätt. Jag läste lite snabbt. Missade t.ex. citationstecken vid ramla.

Det är dock många som fortsatt är inne på olycka-spåret, trots att ingenting tyder på det.

Om man blockar bort alla vilda spekulationer och fantasier, så blir det bara kvar ett olycksfall, den särklass mest logiska förklarningen, ett olycksfall.
Citera
2021-03-13, 17:37
  #4268
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Det har jag missat totalt, var har hon bekräftat det?

Här: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10160638283166978&id=82206697 7

Scrolla bland kommentarerna till S*kran Arda.

Översättning här: (FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Hon skrev även en kommentar på svenska i Hitta-deniz-gruppen, som hon eller admin tog bort efter ca 12h: https://ibb.co/4fZ6Rv4


Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Om man blockar bort alla vilda spekulationer och fantasier, så blir det bara kvar ett olycksfall, den särklass mest logiska förklarningen, ett olycksfall.

Men enligt t.ex. MegaTant så spekulerar och fantiserar alltså D.A's egen mamma. Spännande teori, tanten.
__________________
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-13 kl. 17:39.
Citera
2021-03-13, 17:41
  #4269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RovSvatt
Jag har idag varit på den plats DA återfanns död.
Jag kan konstatera att rykten om sprängning är sanna, det syns spår på bergets/stenarnas sidor inne i skrevan.
Det finns även spår av DA kvar på samma sidor inne i skrevan. Jag har en viss erfarenhet av människor som gått i bitar så jag anser mig kunna stå för det påståendet.
Det finns även några mindre håligheter som är i direkt anslutning till den större och i en av dessa hittade jag mänskliga kvarlevor i form av ben och hud.
Jag antar att det var för besvärligt för polisen att nå dessa..
Att någon skulle släpa ut en kropp i den terrängen och spränga den är helt orimligt, det är långt att gå dit och väldigt bökig terräng.
För mig är saken solklar, han har tagit sig själv av daga på ett väldigt makabert sätt.
Om han nu önskat att aldrig återfinnas borde han tagit av sig kläderna och bränt upp dom innan han sprängde sönder kroppen, då skulle man kanske aldrig hittat kvarlevorna.
Även om det är ett väldigt otillgängligt ställe så var det bara en tidsfråga innan någon hittade kroppen då det rör sig en del människor även i den terrängen, ser man då färgglada skor nere i ett skreva så tittar man ju lite mer.
Kanske trodde han att stenarna skulle kollapsa över honom av smällen och begrava honom där, vad vet jag..
Vad som fått honom att ta det här beslutet kanske vi aldrig får reda på, tragiskt är det iallafall.
Jag funderade en stund på om jag skulle skriva om mina upptäckter och först tänkte jag behålla dom för mig själv, men det verkar vara många som funderar kring detta och dom nära anhöriga vet ju såklart redan vad som hänt så jag tänkte försöka bidra till att försöka få ett avslut på alla spekulationer.
Har du något som stryker att du varit på platsen? Kan du beskriva spåren efter sprängning?
__________________
Senast redigerad av Airoi 2021-03-13 kl. 17:44.
Citera
2021-03-13, 17:45
  #4270
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Googles zoom är inte lika bra som hittas. Här är den exakta platsen hos hitta. https://www.hitta.se/kartan!~59.17167,18.29363,20z/tr!i=7PbgHTK3/tileLayer!l=1/GPS!l=59.17165:18.29375?usergeo=1

Deras karta är ganska bra. Google visar lite mer under träden.

Jag ska se om det finns några LIDAR bilder från området.

LIDAR = Light detection and ranging

https://en.wikipedia.org/wiki/Lidar
https://www.nyteknik.se/fordon/nya-lidar-tekniken-utklassar-dagens-sensorer-6933556
https://www.lidarfinder.com/
Citera
2021-03-13, 17:46
  #4271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RovSvatt
Jag har idag varit på den plats DA återfanns död.
Jag kan konstatera att rykten om sprängning är sanna, det syns spår på bergets/stenarnas sidor inne i skrevan.
Det finns även spår av DA kvar på samma sidor inne i skrevan. Jag har en viss erfarenhet av människor som gått i bitar så jag anser mig kunna stå för det påståendet.
Det finns även några mindre håligheter som är i direkt anslutning till den större och i en av dessa hittade jag mänskliga kvarlevor i form av ben och hud.
Jag antar att det var för besvärligt för polisen att nå dessa..
Att någon skulle släpa ut en kropp i den terrängen och spränga den är helt orimligt, det är långt att gå dit och väldigt bökig terräng.
För mig är saken solklar, han har tagit sig själv av daga på ett väldigt makabert sätt.
Om han nu önskat att aldrig återfinnas borde han tagit av sig kläderna och bränt upp dom innan han sprängde sönder kroppen, då skulle man kanske aldrig hittat kvarlevorna.
Även om det är ett väldigt otillgängligt ställe så var det bara en tidsfråga innan någon hittade kroppen då det rör sig en del människor även i den terrängen, ser man då färgglada skor nere i ett skreva så tittar man ju lite mer.
Kanske trodde han att stenarna skulle kollapsa över honom av smällen och begrava honom där, vad vet jag..
Vad som fått honom att ta det här beslutet kanske vi aldrig får reda på, tragiskt är det iallafall.
Jag funderade en stund på om jag skulle skriva om mina upptäckter och först tänkte jag behålla dom för mig själv, men det verkar vara många som funderar kring detta och dom nära anhöriga vet ju såklart redan vad som hänt så jag tänkte försöka bidra till att försöka få ett avslut på alla spekulationer.
Tack 🙏🏻 för att du informerar oss
Äntligen 💔🌹🌹🌹🌹
R. I.P Deniz
Citera
2021-03-13, 17:46
  #4272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Påstår det inte och tror det inte (kan lika väl vara kollega eller vän isåfall) men jag bollar olika scenarier nu och jag tycker att man ska vara öppen för det eftersom inget är logiskt, varken självmord, olycka eller mord. Men om föräldrarna tror att han blivit mördad så kanske man ska börja nysta lite i det. Dom flesta som blir mördade är av någon närstående. Många här inne jämför med Aviici men hans föräldrar och fans blev inte jätte chockade av självmordet för dom anade ju hur han mådde och dom började inte heller skriva att han blivit mördad i Saudi. Att Deniz familj och vän er är helt oförstående för ett självmord får en att undra om det verkligen var det. Googlingar kan ju vara ett sätt att vilseleda. Brodern hade nyckel till lägenhet. Mobilen blev kanske kvar i Liljeholmen den kvällen. Sen låg den plötsligt på köksbordet bredvid SL-kortet uppradat fint.

Jag tror att de anhöriga har svårt att acceptera att han mådde dåligt och inte ville leva längre. De har nog svårt att förstå att deras son ville dö och därför söker de andra förklaringar, som att det måste ha varit någon annan som orsakade hans död. Självmordet (om det är självmord) kom nog som en chock för dem, då det förmodligen inte fanns några tecken innan. Han höll nog allt inom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in