Citat:
Ursprungligen postat av
Suntoucher76
Jag får inte ihop det, den 12 november är alltså på torsdagen, tagna från Ica Liljeholmen där han ser ledsen ut (pga gräl ?), brodern bor just där så besöket på Ica måste ha varit i anslutning till besök hemma hos honom. Deniz gick till gymet på södermalm där han bor, när var det? På torsdagen med, men på morgonen? Liljeholmen på kvällen? Deniz skrev att han skulle springa 5 mil på lördagen men försvann (sprang) istället redan på fredagen. Många frågor, men kom han ens hem från Liljeholmen? När ringde egentligen mamman brodern och sökte Deniz?
Jag har inte hört något om att det skulle ha varit något gräl. Det är väl någon på flashback som påstår det, om det då är sant eller ej vet jag inte. Han ska ha varit på gymmet samma dag, klockan 15:20, enligt facebookgruppen. En och en halv timme efter gymmet ska han ha varit på Ica, enligt en artikel av Aftonbladet.
Vi vet inte när han försvann men jag skulle tro att han begav sig ut på fredagen istället för på lördagen, med tanke på att de sista digitala spåren är från fredagen runt 11 tiden. Jag finner det högst osannolikt att han ska ha gått ett dygn utan att använda mobilen. Jag tror dock inte att han begav sig till Tyresta för att springa utan för att ta livet av sig.
Han kom säkert hem från Ica Liljeholmen med tanke på att de har hittat digitala spår från fredagen då han ska ha tittat på en youtubevideo bland annat och jag skulle tro att han befann sig i sitt hem då.
Jag vet inte när mamman och brodern ska ha sökt efter honom men han anmäldes försvunnen onsdag den 18 november.