2021-03-13, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
ja absolut,kan ju också vara att det inte finns någon nytta att allmänheten ska veta att främmande makt har gjort något sådant..det skapar kaos osv.Man vill jobba i det hemliga vidare med detta

Jag är ledsen men dina "hemlig miltär" som dödats av främmande makt-teori spricker rätt rejält.
Deniz var Totalt offentlig. Förutom att han inte får prata om sitt yrke, men det får ingen militär göra, även om många gör det.
Det finns inget hemligt med honom, och på vilket sätt har främmande makt vunnit på att döda honom.?
Ingen har vunnit nåt på att Deniz har dött.

Men förklara gärna hur du tänker.
Citera
2021-03-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Stilig man, måste jag säga.
Skulle det kunna vara som så, att han utmanat sig själv lite för mycket.
Jag har i min bekantskapskrets under årens lopp hört talas om vältränade personer
som efter att ha varit ute och sprungit, sagt till kärestan, jag är lite trött och jag lägger mig för att vila lite. När kärestan har tittat till så har personen i fråga avlidit.
Skulle det inte vara på samma sätt här? Deniz har känt sig dålig och därefter lagt sig för att vila.
Sedan har livet flytt.
Skådespelaren Boman Oscarsson gjorde ju det.
Talar dock emot att han hittades i delar...
Citera
2021-03-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag är ledsen men dina "hemlig miltär" som dödats av främmande makt-teori spricker rätt rejält.
Deniz var Totalt offentlig. Förutom att han inte får prata om sitt yrke, men det får ingen militär göra, även om många gör det.
Det finns inget hemligt med honom, och på vilket sätt har främmande makt vunnit på att döda honom.?
Ingen har vunnit nåt på att Deniz har dött.

Men förklara gärna hur du tänker.

Ja och om han var öppen ? du tror de som håller på med topphemliga saker är-hemliga? det perfekta är ju att de är öppna så han/hon är den sista man misstänker

vad som de gjort kan jag ju inte veta,behöver ju inte vara något som gäller Sverige...vi vet ju att vi har både rysk underättelsetjänst och amerikansk och mossad o allt möjligt i landet..man är naiv om man inte tror det.Alla länder har det

detta är en orolig tid,han kanske fick veta nått han inte borde

finns många saker
Citera
2021-03-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det är redan ett ovanligt fall. De flesta dödsolyckor som inträffar i Sverige diskuteras inte på flashback.

Varför antar du att DA höll sig till leden? Har själv gjort tokiga saker i näraliggande områden med liknande terräng. Fagersjö tex. Det är först efteråt som jag tagit mig för pannan och tänkt att det var nog inte jättesmart gjort. Extremt kuperat på vissa ställen.

Ja, jag har varit i "brandområdet" i Tyresta. Extremt bedräglig terräng, även i fullt dagsljus.

Det är BS, trådsanning och rykten att DA skulle springa fem mil. Sluta sprid dyngan! Även om så vore fallet, varför skulle han välja Tyresta utan utrustning? De flesta skulle springa ett ultramaraton med utrustning på asfalt eller iaf. någorlunda hanterbar terräng (liknande lidingöloppet). Släpp den idén, han är elitsoldat FFS.

Fast det är ingen trådsanning att han skulle springa 5 mil - det är något som tydligt framgår i ”hitta Deniz gruppen” på facebook då han hade skrivit i en gruppchatt (som bestod av hans kollegor) att han skulle ut och springa fem mil.
Jag tror dock inte att han skulle springa fem mil så antingen ljög han eller så överdrev han och skulle springa men inte fem mil. Det är dock ingen trådsanning.
Citera
2021-03-13, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ja och om han var öppen ? du tror de som håller på med topphemliga saker är-hemliga? det perfekta är ju att de är öppna så han/hon är den sista man misstänker

vad som de gjort kan jag ju inte veta,behöver ju inte vara något som gäller Sverige...vi vet ju att vi har både rysk underättelsetjänst och amerikansk och mossad o allt möjligt i landet..man är naiv om man inte tror det.Alla länder har det

detta är en orolig tid,han kanske fick veta nått han inte borde

finns många saker

Nämn en sak.
Citera
2021-03-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Hur väljer du själv viloplatser? Letar du efter en trång skreva och lägger dig obekvämt som satan med magen o huvudet nedåt? För att vila? Svårt att acceptera att han tog livet av sig?, varför tvekar folk ens på det? Ser ni inte hans ögon? Ögonen säger allt

Jag tror också på självmord och jag håller med om att han på vissa bilder såg ledsen/olycklig ut i ögonen - dock så är detta inte något som man direkt kan koppla till självmord, däremot finns det andra saker som tyder på att det kan vara självmord.
Citera
2021-03-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Omständigheterna blir mer och mer märkliga...
Jag tycker det lutar mer åt mord ju mer som kommer fram.
Någon skrev att DA inte hade byxor på sig när han hittades, är det sant så kan man tro att någon/några våldtagit han innan de sprängde/dödade honom.
Vilka visste att DA skulle på löprunda ? Eller var det ett villospår ?

Hans kollegor visste att han skulle ut på en löprunda. Jag tror att detta var ett villospår, iscensatt av honom själv då jag tror på självmord, alternativt att han skulle springa men inte fem mil så därför överdrev han, av någon anledning.
Citera
2021-03-13, 11:40
Medlem
Citat:
tror inte det,,han har ej begått självmord,är inte logiskt alls

Varför är inte det logiskt? Förklara gärna varför han inte kan ha begått självmord.
Citera
2021-03-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
Jag har pratat med polis 2 ggr, senast igår. Har raderat bilder.
Polis har varit på platsen igen.
Detta blir mitt sista inlägg i tråden.
Kan man tolka detta som att polisen gjort ett misstag?
Tog du ner bilderna för att det är brott mot griftefriden eller för att polisen sagt att de inte är relevanta och de måste vara ditlagda? Besökte polisen platsen igen för att de missat saker eller för att de ville ta bort saker som blivigt ditlagda?
Citera
2021-03-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Punkt ett: jag håller delvis med dig. Det är mycket mer sannolikt att han har förolyckats i oländig terräng med begränsade möjligheter till kommunikation och räddningsinsats.

Punkt två: Självmord är inte logiskt. Det som är logiskt för dig är inte logiskt för någon som planerar att ta sig själv av daga.

Har du sett ”hålet” där han hittades? Jag förstår då inte hur man ramlar ner i den där hålan - det låter extremt osannolikt. Dessutom har mamman skrivit på facebook att han var sprängd och det talar ju inte för en olycka/plötslig sjukdom direkt.
Citera
2021-03-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Varför är inte det logiskt? Förklara gärna varför han inte kan ha begått självmord.

Hade ett toppjobb,såg bra ut,en välfungerande familj,många vänner,ljus framtid,tog hand om sig själv(de som vill dö -ofta de gymmar o tränar varje dag) ...
Citera
2021-03-13, 11:57
Medlem
Citat:
Hade ett toppjobb,såg bra ut,en välfungerande familj,många vänner,ljus framtid,tog hand om sig själv(de som vill dö -ofta de gymmar o tränar varje dag) ...
Avicii var även han väldigt populär och omtyckt samt var väldigt rik men ändå så valde han att avsluta sitt liv. Spelar ingen roll om man är fattig eller rik känd eller okänd, mår man dåligt och vill ta livet av sig så gör man detta.

Jag själv tror på att det var en olycka, lär ha trillat ner och skadat sig så pass att han inte kunde ta sig upp. Sen har väl diverse djur varit och gnagt på hans döda kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in