Citat:
Ursprungligen postat av
löktårta
Det är redan ett ovanligt fall. De flesta dödsolyckor som inträffar i Sverige diskuteras inte på flashback.
Varför antar du att DA höll sig till leden? Har själv gjort tokiga saker i näraliggande områden med liknande terräng. Fagersjö tex. Det är först efteråt som jag tagit mig för pannan och tänkt att det var nog inte jättesmart gjort. Extremt kuperat på vissa ställen.
Ja, jag har varit i "brandområdet" i Tyresta. Extremt bedräglig terräng, även i fullt dagsljus.
Det är BS, trådsanning och rykten att DA skulle springa fem mil. Sluta sprid dyngan! Även om så vore fallet, varför skulle han välja Tyresta utan utrustning? De flesta skulle springa ett ultramaraton med utrustning på asfalt eller iaf. någorlunda hanterbar terräng (liknande lidingöloppet). Släpp den idén, han är elitsoldat FFS.
Ja, precis. Du har själv varit i brandområdet så du vittnar likt jag om att terrängen är ganska djävlig. Inget man sticker av från leden för att "jogga" i eller gena via. Jag antar alltså inget, utan försöker hålla det logiskt. Jag tror att det är bra om vi som har viss kännedom kring terrängen och själva varit där försöker att konkludera info, så att det inte verkar som någon from skogsstig, eller elljusspår.
Att du jämför Fagersjö med Tyrestas naturreservat är dock lustigt. Skärp dig för fan.
Som sagt, den info jag har blivit presenterad med är att han skulle löpa 5 mil, vilket jag också anser är skitsnack. Jag sprider inte dyngan utan ifrågasätter den. Jag har svårt att se någon med Deniz fysik dra av 5 mil i form av löpning - men självklart var Deniz inte vem som helst utifrån hans meriter.