Citat:
Ursprungligen postat av
stockcock
Finner det dock svårt att någon fallolycka ska ske om man håller sig till leden. Om det nu vore "väldigt lätt" att göra sig illa, varför har inte fler olycksfall påvisats där? Jag har själv avverkat samtliga områden du tar upp tidigare, men skulle anse att brandområdet vid Tyresta Nationalpark är signifikant mer öde och hyser svårare terräng, inte något område man sticker utanför leden kring vid en löprunda, särskilt inte i november. Det hade varit helt annorlunda om man vandrade och hade rätt skor/kängor och ville gå "off road".
Har du själv vandrat eller sprungit genom brandområdet? Det är mycket snick och snack i tråden. Ta er ut till naturreservatet imorgon och ta en tur genom leden är mitt tips. Återkom sedan.
Att Deniz skulle springa 5 mil är info som tydligen säkrades från en chatt-konversation han haft med vänner/kollegor strax innan han försvann.
Det är redan ett ovanligt fall. De flesta dödsolyckor som inträffar i Sverige diskuteras inte på flashback.
Varför antar du att DA höll sig till leden? Har själv gjort tokiga saker i näraliggande områden med liknande terräng. Fagersjö tex. Det är först efteråt som jag tagit mig för pannan och tänkt att det var nog inte jättesmart gjort. Extremt kuperat på vissa ställen.
Ja, jag har varit i "brandområdet" i Tyresta. Extremt bedräglig terräng, även i fullt dagsljus.
Det är BS, trådsanning och rykten att DA skulle springa fem mil. Sluta sprid dyngan! Även om så vore fallet, varför skulle han välja Tyresta utan utrustning? De flesta skulle springa ett ultramaraton med utrustning på asfalt eller iaf. någorlunda hanterbar terräng (liknande lidingöloppet). Släpp den idén, han är elitsoldat FFS.