2021-03-13, 10:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Frustrerande att "facit" över vad som skett i cyberspace, inloggningar, platser, meddelanden, "måsten" osv lades åt sidan inledningsvist. UW beställde etn kopia av mobilkortet, för barnens skull att höra mammas röst. Han erbjöd polisen att logga in i Lenas mejl, men det sket de i pga dataintrångskitsnack. Vad hade inte varit bättre än att kunna fastställa att Lenas mördare åkt dit för mord pga dataintrång, det stämmer inte. UW gjorde vad han kunde, men av någon anledning blundade polisen.
UW bad SD om namn och kontakt till geovännerna, men hoppsan, SD hade inte kontakterna?! Så urbota dumt. Som taget ur en Kalle Anka utredning!
När det här nu kommer upp igen så funderar jag på om det var någon av SD:s poliskompisar som hävdade att det var dataintrång att läsa LW:s e-post.
Ville polis(kompis)en fördröja utredningen?
Vilken polis ville inte ha LW:s inloggningsuppgifter?
Varför gick det bra senare?
Finns det någon som helst substans i påståendet att det kan vara dataintrång att undersöka e-posten till ett mordoffer? Det låter som ett missförstånd men då är frågan hur det missförståndet uppstod.

Det finns mycket i det här fallet som borde leda till en internutredning inom polisen.
Varför är just Örebropolisen så ofta inblandad när fel har begåtts?

Vem hos Örebropolisen har loggat in för att olagligt läsa i polisens register? (på nyheterna igår/förrgår).
Är det någon som är inblandad i det här fallet?
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Måtte samtliga inblandade ha lärt sig av misstagen. T o m SD erbjöd dem sina inloggningsuppgifter rätt tidigt.
Citera
2021-03-13, 10:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du menar nåt i stil med psykot MH?
Superdiplomatisk och håller sig väl med omgivningen.
Som stöter sig med de flesta oavsett kön.
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad jag vet så har hon väl aldrig arbetat som pastor?
Tur är väl det.

Citat:
Nej. Jag diskuterar egenskaper för att vara inom kyrkan överhuvudtaget.
Hur störda vissa kristna kan vara. Låtsas värna om kärlek och är värre än de som inte är kristna. Såna som MH.
Tyvärr är det så. En del kristna behöver Gud för att de hela tiden vill få förlåtelse när de drabbas av sina demoner och är allmänt jävliga mot alla. För dem finns inget om godhet och kärlek inom religionen.

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Men hon har kanske vigt en och annan? 2021-03-10 står hon med på listan för vigselförrättare förordnade av Länsstyrelsen i Södermanlands län
2020 är hon vice ordförande i Trosalundskyrkan och ansvarig för "Ung gemenskap".
2013 var hon pastorskandidat (men blir aldrig pastor?)
MH klarade alltså inte av att bli pastor. Är det därför hon var så hatisk mot LW?
Hon lär ha slutat arbeta med barn. Tur för barnen.
Istället verkar hon arbeta med döda. Passar nog henne bättre.

Citat:
Var den bindgalna MH kompis med HD så de de kunde överträffa varandra i hat mot gemensam syndabock?
JG och MH kanske sjöng kristna litanior ihop.
Deras gemensamma hat mot LW kanske har skapat en stark samhörighet mellan dem.
Citera
2021-03-13, 10:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Den gifta damen bokar resa i samma veva hon inleder en romans med JS.

En resa för att fira halva livet ihop med SD och få reparera relationen med SD ifred utan LW.
[...]

.. Och hon fortsätter ljuga SD full om att JS bara är en vän ända fram till mordet.

Han får också ingå i en tystnadspakt med HD. Han lovar vara tyst för SD kan ju bli ledsen.
Hon hade givetvis kunnat spela med öppna kort efter skilsmässa i feb. Men hon mörklägger.
[...]

Hade JS nåt val om han är en bricka i ett spel är sensmoralen.
För det är absolut ingen annan än SD hon är ute efter.
Har JS och HD kontakt fortfarande?
Eller har han insett att han bara blev utnyttjad?
Citera
2021-03-13, 10:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Springare som hade hand om fallet från början åkte tidigt på en veckas semester. Har för mig att det var innan LW var hittad.
Fanns det någon inofficiell som hade lite ansvar för fallet under tiden hans semester varade?
innan han fick lämna över officiellt några veckor? senare?
Var inte problemen att han dels åkte på semester och dels inte tyckte att det behövdes fler utredningsåtgärder?
Om jag minns rätt så kanske han då inte tyckte att det behövdes någon ersättare?
Citera
2021-03-13, 10:36
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ett bra datum att ha koll på! Tack!

Nu vill man at NA ligger på åklagaren med blåslampa så att utredningen fattar att det finns vetskap om de här fina fynden där. De måste helt enkelt arbeta med detta!

Förhoppningsvis pågår det analyser vars resultat ska sammanfattas och kompletteras inom tid innan den 7 april (runt 18-23 mars). Om de inte hinner bli klara får åklagaren åberopa ny bevisning under förhandlingens gång, men det tror jag inte kommer ske.

Jag funderar på om de journalister som bevakade fallet tidigare borde uppdateras och få den information Avel serverat åklagaren m fl? Det är ingen självklarhet att de bevakar tråden efter så lång tid och jag kan förstå om de har resignerat efter att ha sett den outsinliga ström av inlägg där några skribenter i princip menar att offret är skyldig till att hon mördats.
Citera
2021-03-13, 10:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har JS och HD kontakt fortfarande?
Eller har han insett att han bara blev utnyttjad?
Jag hoppas han vaknat till och inte är lika lojal.
Han både kväver henne och så påstår hon att de inte ligger längre.
Såg det i nåt förhör.

Det är väl att förringa och ånyo mörklägga.

Han är nog betydligt mer trovärdig än henne.

Nu är det inget mer enligt HD.
Förhör HD 28 augusti 2019

FL: Hur ser det ut med relation till annan mansperson i nuläget?
HD: Har ingen relation med någon annan man.
FL: Nej. För det vet vi ju sen tidigare att du hade nån typ av relation med Jonas Sahlen.
HD:Mmh.
FL: Hur ser det ut idag?
HD: Eeh vi har en vänskapsrelation. Det är väl det.
FL: ingenting mer?
HD:Nej.

Förhör JS 17 december 2018:

"De har dock fortsatt att umgås mycket och Jonas kommer exempelvis åka till henne
efter dagens förhör.
De är inte bara vänner och de har emellanåt en intim relation."
Senast redigerad av develi 2021-03-13 kl. 10:55.
Citera
2021-03-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jotack, det är en riktig soppa..
Har du läst aktbilaga 166?
Många konstiga saker framkommer

Du tänker på förhören? Ska läsa.
Citera
2021-03-13, 10:55
Medlem
Citat:
Jag svarar på detta Ditt inlägg igen efter lite funderingar.

Det har skrivits/funderats en hel del i tråden ang omväg/resväg efter HD:s förhör (när hon drog slutsatsen att LW var funnen). Funderingar på varför de tog omvägen från polishuset och förbi fyndplatsen, när de skulle till (Elgiganten) sommarstugan.

Framkommer det i FUP att de åkte från polishuset till Lundby (för att hämta mormors mobil) innan de åkte mot Elgiganten/sommarstugan?

Ja enligt förhör med SOA och nån annan också om jag minns rätt.
Citera
2021-03-13, 10:59
Medlem
Citat:
Springare som hade hand om fallet från början åkte tidigt på en veckas semester. Har för mig att det var innan LW var hittad.
Fanns det någon inofficiell som hade lite ansvar för fallet under tiden hans semester varade?
innan han fick lämna över officiellt några veckor? senare?

Kilade i lite gamla rubriker igår i NA då jag inte har inlogg men såg bara att han anordnat nån sorts pokerkvällar med ”obehöriga” i polishuset om jag tolkar det rätt.

Han som tog över efter PS och JR får man ju kika närmare på här. Vad vet tråden hittills?
Citera
2021-03-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Förhoppningsvis pågår det analyser vars resultat ska sammanfattas och kompletteras inom tid innan den 7 april (runt 18-23 mars). Om de inte hinner bli klara får åklagaren åberopa ny bevisning under förhandlingens gång, men det tror jag inte kommer ske.

Jag funderar på om de journalister som bevakade fallet tidigare borde uppdateras och få den information Avel serverat åklagaren m fl? Det är ingen självklarhet att de bevakar tråden efter så lång tid och jag kan förstå om de har resignerat efter att ha sett den outsinliga ström av inlägg där några skribenter i princip menar att offret är skyldig till att hon mördats.

Jag har pratat med NA och de har nästan allt som åklagaren har. Det står dem fritt att använda det hur de vill. Jag har sagt att det inte är bråttom utan viktiga är att det används i ett bra sammanhang.

Men egentligen behövs det ingen publicitet tycker jag sålänge åklagaren och IT mfl gör sitt jobb.
Citera
2021-03-13, 11:16
Medlem
2018-05-18 skriver Aftonbladet och NA alltså att polisen har koll på i vilket område (mast) LW:s mobil använts sist.

I aktbilaga 166/11 står det i protokoll angående LW:s Google Maps att övrig info angående master finns i dokumentet:

Avstängning av Lena Wesströms telefon *9622" skapad av AS 2019-05-24 så kopplar L*ena W*esströms mobiltelefon ner 2018-05-15 klockan 01:41:37 enligt Telia.”

Dokumentet var inte skapat 18/5. Hur många visste om att man kollat mast med det resultatet redan 18/5? De i utredningen eller hela polishuset månntro?
Citera
2021-03-13, 11:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Read my lips:
HD är falsk och hon spelar dubbelt med två män samtidigt inom äktenskapet.
Att hon är ute efter SD är mer än uppenbart.

Hon kan absolut inte gnälla på varken otrohet inom äktenskapet eller brist på tillit när hon gör identiskt det samma.

Hon utnyttjar Sillen. Han ska lyssna på allt jävla tjat om SD, han duger att knulla med och sen kasseras han.

Men då tar man inte ut skilsmässa och utnyttjar en annan man.

Att ens överväga att lägga allt på SD när hon har djup och allvarlig depression är att trivalisera allvaret vid oberbetad postpartum depression och ett återinsjuknande.

Det är hon som är suicidal och inte han.
Det är henne han får gömma bilnycklarna från och omgivningen är fullt medveten om hur illa däran hon var.
Ett vittne nämner psykos efter förlossning.

Det är hon som sen har livslång behandling mot depression vilket är Quetiapin.
Du tror väl inte han åsamkat även bipolär sjd?

De här symtomen som beskrivs förringar man inte oavsett om SD är en skitstövel, det är oerhört allvarliga symtom som gäller HD och polisen skriver inte orosanmälan för intet.

Hon sitter sen år 2018 och tycker det är rätt ok att överväga döda familjen via att jämföra med förtvivlade anhöriga i vården.

Har du ett behov att göra HD till nåt fagrare än hon är?

Varför skulle jag ha ett behov av att göra HD fagrare än hon är?

Jag har bara andra teorier om orsakerna till HDs beteende än du har.

Är det ok?

Vi får väl alla spekulera här i tråden, och det är väl fritt fram att ha en egen teori?

För mig är det absolut viktigaste att så mycket som möjligt av sanningen kommer fram och att den skyldige fälls. Jag har ingen egen agenda att skönmåla någon för något ändamål alls.

Jag ser att HD är otrogen och ljuger till SD som du säger, men för mig är det inget konstigt. De har sedan otroheten har kommit fram fått en krackelering i sitt äktenskap. En djup spricka.
Ett äktenskap med SD som ljugit i sex år med otrohet mitt framför ögonen på HD, kan kännas som ett slag i ansiktet. För mig är det inte konstigt alls att hon vill lämna, skaffa eget, få tid att tänka och kanske bli öppen för en ny relation med annan.

Samtidigt vet vi att SD är inte att leka med, det vet HD säkerligen. Lena berättar inte heller om sin nya relation. Varför? Vi har sett vad som händer.

SD är också en mycket kontrollerande människa, som kan binda upp personer till sig på ett sätt som liknar hjärntvätt. Det blir som en sekt. SD är ledaren, de andra är följare.

HD är lika bunden till SD som Lena är. Lena försöker bryta sig loss, men klarar det inte. HD klarar det inte heller. Det är inte en frisk bindning, den är sjuklig.

SD lockar och pockar med HD, exakt som han gör med Lena. Han använder de tekniker som passar bäst för respektive. Men han släpper ingen av dom.

Om HD hade blivit mördad istället för Lena, hade vi då sagt att hon var "en djävla bitch" som du kallar henne?

Jag tycker att SD är ett svin, beter sig helt oempatiskt mot HD. Att hon vill lämna äktenskapet och träffar någon annan ser jag som ett sundhetstecken. Hon har blivit illa behandlad och osedd. SD har inte dragit sig för att jämföra henne med Lena på ett sätt som kan få vem som helst att känna sig oälskad, nertryckt och osedd. Nu fick hon känna av att hon ännu kunde få någon att de henne, vara åtrådd och älskad. Hon borde ha lämnat långt tidigare och aldrig gått tillbaka. SD är verkligen inte värd det. Att hon ljuger är begripligt. Hans mästrande metoder är direkt läskiga och nu vet vi ju ännu mer hur det kan gå. Det finns flera som känner obehag av SD.

Det är inte så att SD kommer fram till någon och säger sin mening. Han talar om på ett sätt som gör att man får mycket obehagliga vibbar. LJ berättar om hur SD skriver i loggar på ett sätt som visar att han försöker sätta honom på plats. Det undgår honom inte. Lena får brinnande ljus i säng av någon som tar sig in i hennes lägenhet när hon inte är hemma, med orden att inga fingeravtryck kommer att hittas. I andra fall fotograferar han Lena från hennes fönster vid ett flertal tillfällen och skriver att han inte visste att hon kunde ljuga så bra (fritt ur minnet). Det här är det fjärde av totalt sex besök.
Jag kan nog säga att många som känner SD på djupet, skulle ljuga i det här läget. Han förtjänar inte mer heller, men han är inte att leka med.

HD bör hålla sig ifrån honom, det är min åsikt. För att det är en farlig man. Vilken normal man skulle när frun är deprimerad och inte önska leva längre ta det till nästa nivå, vi utplånar familjen?

Jag är väldigt övertygad om att det är SD som är roten till det onda här.

Det är bra att att det finns lite lika åsikter och att det kan diskuteras fritt i tråden. Ju mer diskussioner och tankar, desto bättre.

Det finns inget exakt facit på varför människor gör som de gör. Ibland vet inte ens personen själv varför.

Jag tror inte att vi kommer längre i den här diskussionen, men jag lyssnar gärna på andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in