Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Read my lips:
HD är falsk och hon spelar dubbelt med två män samtidigt inom äktenskapet.
Att hon är ute efter SD är mer än uppenbart.
Hon kan absolut inte gnälla på varken otrohet inom äktenskapet eller brist på tillit när hon gör identiskt det samma.
Hon utnyttjar Sillen. Han ska lyssna på allt jävla tjat om SD, han duger att knulla med och sen kasseras han.
Men då tar man inte ut skilsmässa och utnyttjar en annan man.
Att ens överväga att lägga allt på SD när hon har djup och allvarlig depression är att trivalisera allvaret vid oberbetad postpartum depression och ett återinsjuknande.
Det är hon som är suicidal och inte han.
Det är henne han får gömma bilnycklarna från och omgivningen är fullt medveten om hur illa däran hon var.
Ett vittne nämner psykos efter förlossning.
Det är hon som sen har livslång behandling mot depression vilket är Quetiapin.
Du tror väl inte han åsamkat även bipolär sjd?
De här symtomen som beskrivs förringar man inte oavsett om SD är en skitstövel, det är oerhört allvarliga symtom som gäller HD och polisen skriver inte orosanmälan för intet.
Hon sitter sen år 2018 och tycker det är rätt ok att överväga döda familjen via att jämföra med förtvivlade anhöriga i vården.
Har du ett behov att göra HD till nåt fagrare än hon är?
Varför skulle jag ha ett behov av att göra HD fagrare än hon är?
Jag har bara andra teorier om
orsakerna till HDs beteende än du har.
Är det ok?
Vi får väl alla spekulera här i tråden, och det är väl fritt fram att ha en egen teori?
För mig är det absolut viktigaste att så mycket som möjligt av sanningen kommer fram och att den skyldige fälls. Jag har ingen egen agenda att skönmåla någon för något ändamål alls.
Jag ser att HD är otrogen och ljuger till SD som du säger, men för mig är det inget konstigt. De har sedan otroheten har kommit fram fått en krackelering i sitt äktenskap. En djup spricka.
Ett äktenskap med SD som ljugit i sex år med otrohet mitt framför ögonen på HD, kan kännas som ett slag i ansiktet. För mig är det inte konstigt alls att hon vill lämna, skaffa eget, få tid att tänka och kanske bli öppen för en ny relation med annan.
Samtidigt vet vi att SD är inte att leka med, det vet HD säkerligen. Lena berättar inte heller om sin nya relation. Varför? Vi har sett vad som händer.
SD är också en mycket kontrollerande människa, som kan binda upp personer till sig på ett sätt som liknar hjärntvätt. Det blir som en sekt. SD är ledaren, de andra är följare.
HD är lika bunden till SD som Lena är. Lena försöker bryta sig loss, men klarar det inte. HD klarar det inte heller. Det är inte en frisk bindning, den är sjuklig.
SD lockar och pockar med HD, exakt som han gör med Lena. Han använder de tekniker som passar bäst för respektive. Men han släpper ingen av dom.
Om HD hade blivit mördad istället för Lena, hade vi då sagt att hon var "en djävla bitch" som du kallar henne?
Jag tycker att SD är ett svin, beter sig helt oempatiskt mot HD. Att hon vill lämna äktenskapet och träffar någon annan ser jag som ett sundhetstecken. Hon har blivit illa behandlad och osedd. SD har inte dragit sig för att jämföra henne med Lena på ett sätt som kan få vem som helst att känna sig oälskad, nertryckt och osedd. Nu fick hon känna av att hon ännu kunde få någon att de henne, vara åtrådd och älskad. Hon borde ha lämnat långt tidigare och aldrig gått tillbaka. SD är verkligen inte värd det. Att hon ljuger är begripligt. Hans mästrande metoder är direkt läskiga och nu vet vi ju ännu mer hur det kan gå. Det finns flera som känner obehag av SD.
Det är inte så att SD kommer fram till någon och säger sin mening. Han talar om på ett sätt som gör att man får mycket obehagliga vibbar. LJ berättar om hur SD skriver i loggar på ett sätt som visar att han försöker sätta honom på plats. Det undgår honom inte. Lena får brinnande ljus i säng av
någon som tar sig in i hennes lägenhet när hon inte är hemma, med orden att inga fingeravtryck kommer att hittas. I andra fall fotograferar han Lena från hennes fönster vid ett flertal tillfällen och skriver att han inte visste att hon kunde ljuga så bra (fritt ur minnet). Det här är det fjärde av totalt sex besök.
Jag kan nog säga att många som känner SD på djupet, skulle ljuga i det här läget. Han förtjänar inte mer heller, men han är inte att leka med.
HD bör hålla sig ifrån honom, det är min åsikt. För att det är en farlig man. Vilken normal man skulle när frun är deprimerad och inte önska leva längre ta det till nästa nivå, vi utplånar familjen?
Jag är väldigt övertygad om att det är SD som är roten till det onda här.
Det är bra att att det finns lite lika åsikter och att det kan diskuteras fritt i tråden. Ju mer diskussioner och tankar, desto bättre.
Det finns inget exakt facit på varför människor gör som de gör. Ibland vet inte ens personen själv varför.
Jag tror inte att vi kommer längre i den här diskussionen, men jag lyssnar gärna på andra.