Citat:
Ursprungligen postat av
Dragonhuvud007
Kan du inte släppa saker? Måste du alltid ha rätt enligt din världsbild? Kan du inte bara slappna av? Med dina taggar utåt och angrepp på andra tappas ju bort när du skriver vettiga saker.
Relaxa och tolka inte allt bokstavligt och försök vara mindre spydig emot andra, då kommer du behandlas bättre.
Jag har inget behov av att "behandlas bättre". Det är därför jag
aldrig anmäler påhopp på mig.
Jag bedriver inte "angrepp på andra", jag söker däremot ganska ofta debatt, särskilt med dem som har fasta övertygelser. Eftersom det, enl mig, är viktigt med en helt fri och öppen debatt, inte bara här på Flashback, utan även ute "irl".
OnT: Det är klart att ju närmare HR-förhandlingen vi kommer, desto mer laddad blir ju tråden med känslor och alltmer fasta positioneringar. Jag ser gärna SD bli dömd i HR, men
det skall vara på solida bevis och inte för att mycket (kanske "allt"?) pekar på att han dödat Lena.
Jag vill
inte ha ett nytt Kaj Linna-fall! Att med skattemedel först förvara honom under typ ett decennium, för att sedan -när han friats- ge honom en stort antal miljoner i kompensation, det är INTE väl använda allmänna medel!