2021-03-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Varför?

Det är inte så bra att strössla med sitt IP-nummer lite här och där på nätet. Av många olika skäl.

Det här är en djungel att sätta sig in i men det är ingen större risk att SD avslöjar vem du är.

Som syntes i utredningen kunde inte ens polisen få ut användaren av ett vanligt Comhem-abonnemang när någon varit inne på LW:s konton. Men det berodde nog mest på skit bakom spakarna.

De som tillhandahåller VPN är inte så sugna heller på att lämna ut kunder. Se bara på han ryssen angående LW:s Instagram.

Men vara som ett generellt tips är det bra att ha VPN. Att ha mejlkonto hos Protonmail.com brukar vara populärt. De ha även VPN gratis. Eller som betaltjänst om man vill välja lite mer specifikt vilket land ens trafik ska synas från.

Går att skriva en uppsats om det men hoppas det gav lite svar.
Senast redigerad av Avel 2021-03-20 kl. 13:17.
Citera
2021-03-20, 13:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan bara hålla med i det du skriver. Att vissa i kretsen kring paret D fortsätter umgås med dem visar på stor naivitet - om de tror att paret är helt oskyldiga till allt. Eller så har de bundit ris åt egen rygg genom att D:s rotat fram hållhakar på dem. Samt mer eller mindre förtäckt hot

Sen finns väl också ett par stycken som tycker att Lena har sig själv att skylla för att hon blev mördad...

Sen då denne JG: han kan väl inte må bra i allt detta? Han verkar totalt bortkollrad och uppbunden till något han fortfarande verkar tro är en djup och sann vänskap, med tankefelet att man aldrig någonsin sviker en vän. Vad dessa än gör, hur de än bär sig åt..

Sen denna Ma**n H. Finns det något förhör med henne? Skulle gärna vilja läsa det, höra det. Så om du har en länk till något sådant så vore jag tacksam. Igår sökte jag efter hennes blogg, särskilt det hon skrev efter maj 2018 men har inte hittat något.

Tror fortfarande att JG är kär i SD. Båtvideon sa allt tycker jag.

Det övriga. Se PM.

#TeamÅsaHiding

JG blir tillrättavisad av domare BL:

Citat:
"JG: ”Då vill jag säga nått”.

Domare BL: ”Neej!

JG: ”Jo, jag vill...”

Domare BL: ”Vänta lite!

JG: ”Ja, okay..”

Domare BL: ”Det är så att ÅKLAGAREN LEDER FÖRHÖRET i den här delen och det är inte ditt fritt valt vad du ska säga i det här, utan HON STYR OCH DU SVARAR PÅ FRÅGOR!

JG: ”Hmm”

Domare BL: ”BRA!”"

JG blir tillrättavisad, berättar att LW skrev till HD för att hon var viktig del i Touren m m
https://vocaroo.com/1iirqeZUL0u?fbcl...ggt2d7vbG3IRco
Citera
2021-03-20, 13:17
Medlem
Citat:
Att han skulle vara deppad och ledsen tror jag inte ett dugg på. Av alla förhör och allt annat man kan avläsa hans personlighet ur ganska väl, så äger han knpppast det känsloregistret. Stressad och förbannad kan jag däremot tänka mig. Men det blir man ju inte sjukskriven för.

Han kan ju fejka känslor och därmed få förmåner vi normalt fungerande människor har.
Citera
2021-03-20, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Kan du inte släppa saker? Måste du alltid ha rätt enligt din världsbild? Kan du inte bara slappna av? Med dina taggar utåt och angrepp på andra tappas ju bort när du skriver vettiga saker.

Relaxa och tolka inte allt bokstavligt och försök vara mindre spydig emot andra, då kommer du behandlas bättre.
Jag har inget behov av att "behandlas bättre". Det är därför jag aldrig anmäler påhopp på mig.
Jag bedriver inte "angrepp på andra", jag söker däremot ganska ofta debatt, särskilt med dem som har fasta övertygelser. Eftersom det, enl mig, är viktigt med en helt fri och öppen debatt, inte bara här på Flashback, utan även ute "irl".

OnT: Det är klart att ju närmare HR-förhandlingen vi kommer, desto mer laddad blir ju tråden med känslor och alltmer fasta positioneringar. Jag ser gärna SD bli dömd i HR, men det skall vara på solida bevis och inte för att mycket (kanske "allt"?) pekar på att han dödat Lena.

Jag vill inte ha ett nytt Kaj Linna-fall! Att med skattemedel först förvara honom under typ ett decennium, för att sedan -när han friats- ge honom en stort antal miljoner i kompensation, det är INTE väl använda allmänna medel!
Citera
2021-03-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Bra gräv, nä vi kan konstatera att SD har det tufft, skönt, och att drt blir tuffare när han fälls.

2015 reggade han firman.
Enligt branschkod för verksamheten skulle han bl.a. syssla med ”generering av elektricitet”.

Han hade väl nån plan där med sina solceller på taket att spinna vidare på.

Finns även kod för ”byggande av bostadshus”.
Byggsvängen kan han ju och det är bra att falla tillbaka på om han nu inte har kvar sin tjänst.
Citera
2021-03-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag har inget behov av att "behandlas bättre". Det är därför jag aldrig anmäler påhopp på mig.
Jag bedriver inte "angrepp på andra", jag söker däremot ganska ofta debatt, särskilt med dem som har fasta övertygelser. Eftersom det, enl mig, är viktigt med en helt fri och öppen debatt, inte bara här på Flashback, utan även ute "irl".

OnT: Det är klart att ju närmare HR-förhandlingen vi kommer, desto mer laddad blir ju tråden med känslor och alltmer fasta positioneringar. Jag ser gärna SD bli dömd i HR, men det skall vara på solida bevis och inte för att mycket (kanske "allt"?) pekar på att han dödat Lena.

Jag vill inte ha ett nytt Kaj Linna-fall! Att med skattemedel först förvara honom under typ ett decennium, för att sedan -när han friats- ge honom en stort antal miljoner i kompensation, det är INTE väl använda allmänna medel!
Det finns inget "solida bevis" i vissa mål. Däremot kan det finnas en indiciekedja som är så stark att det övertygar rättens ledamöter att de har mördaren framför sig och skall dömas därefter. Under förutsättning att det är bortom rimliga tvivel.

Vi får se var vi hamnar här.
Citera
2021-03-20, 13:31
Medlem
Citat:
Kan bara hålla med i det du skriver. Att vissa i kretsen kring paret D fortsätter umgås med dem visar på stor naivitet - om de tror att paret är helt oskyldiga till allt. Eller så har de bundit ris åt egen rygg genom att D:s rotat fram hållhakar på dem. Samt mer eller mindre förtäckt hot

Sen finns väl också ett par stycken som tycker att Lena har sig själv att skylla för att hon blev mördad...

Sen då denne JG: han kan väl inte må bra i allt detta? Han verkar totalt bortkollrad och uppbunden till något han fortfarande verkar tro är en djup och sann vänskap, med tankefelet att man aldrig någonsin sviker en vän. Vad dessa än gör, hur de än bär sig åt..

Sen denna Ma**n H. Finns det något förhör med henne? Skulle gärna vilja läsa det, höra det. Så om du har en länk till något sådant så vore jag tacksam. Igår sökte jag efter hennes blogg, särskilt det hon skrev efter maj 2018 men har inte hittat något.

Har tyvärr ingen länk till förhör med Malin.

Helt otrolig med så många udda personer och deras psykiska ohälsa.
Kan bara hoppas att de alla får hjälp.
Citera
2021-03-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har funderat mycket på det där som SOA sa. Jag tror att iofs så kom de två bra överens, men jag tror SOA också är rädd för SD. Han vet att SD är mördaren och inte skulle dra sig för att gå på sin familj. Det har SD visat när hans egna barn var små och SOAs dotter var sjuk.

Det finns korkade människor, men SÅ korkad kan man inte vara om det verkligen är seriöst menat det som SOA sa.

Det kan faktiskt vara en förklaring, att SOA vill skona de sina.
Citera
2021-03-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Det kan faktiskt vara en förklaring, att SOA vill skona de sina.
Genom att säga i rätten att "ett misstag kan alla göra"? En replik som besvarar frågan om otrohet i sex år gentemot hans dotter. Personligen hade jag kastat fanskapet åt vargarna om nån svikit min dotter på det viset.
Citera
2021-03-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
2015 reggade han firman.
Enligt branschkod för verksamheten skulle han bl.a. syssla med ”generering av elektricitet”.

Byggsvängen kan han ju och det är bra att falla tillbaka på om han nu inte har kvar sin tjänst.
Kan det ligga skattefiffel bakom?
Är det inte så det brukar vara, täcker in många områden, i företagsbeskrivningen, för att kunna dra av så mycket som möjligt på företaget?
Han har ju flera företag, bla Företaget Familjen
Citera
2021-03-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Du får en bättre debatt om du för dig själv i debatten. Just nu är din sk debatt väldigt kontraproduktiv.

Nu svänger du dig med ett otroligt vagt uttryck, solidt eller solida bevis. Orkar inte ens börja förklara för dig att uttrycka sig så blir så fel. En dom bygger på många pelare, skulle enbart solida bevis vara vägen skulle du skapa en ny rättsordning.
Citera
2021-03-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
2015 reggade han firman.

Enskild firma sa du? Inget försäkringsbolag på hemsidan? Vid en snabb koll hittade jag inget org eller liknande nummer heller, kan ha missat det.

Sidan inte ens klar. Ja du mördare SD tror du på det där själv.

Byggkontroller.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in