Citat:
Ursprungligen postat av
Zymbal
Det är givetvis under all kritik med läckor, men jag tänker att det inte riktigt står ut, att läckor är allt för vanligt i allmänhet inom polisen (eller har jag fel?)
Det jag inte förstår är hur det hänger samman med SD/HD. Jag tänker att det är två olika frågor. Den ena handlar om att en person på polishuset läcker som ett såll i allmänhet, den andra att det läcks till just SD/HD. För min del så blir det tom en mindre grej att hen läckt till de misstänkta om hen läcker till höger och vänster i största allmänhet.
Men jag diskuterar naturligtvis på en helt annan nivå i detta då jag är långt ifrån lika insatt. Men det är väl just det, att du är så insatt och spetskunskapig att det alltid är extra intressant att hänga med i dina resonemang och tankar.
Är det en polisanställd som läckt angående att spåra hennes mobil är det under all kritik. Väldigt få hade kunskap om att så skett. Eller så pratar man vitt och brett om det i ”lunchrummet” för alla som vill höra. Vad vet jag.
Gärningsmannen jan med den kunskapen agera vidare på nåt sätt. Utifrån hur han hanterat mobilen så kan alltså ”polisens” läcka gynna gärningsmannen på nåt sätt kanske.
Oavsett är läckor inte bra. Men klart det läcker som ett såll. Kanske inte just till media men till nära och kära.
Det blir nån grogg på lördagkvällen om nån nu dricker sånt (SD:s poliskompisar mätte runt 1,8 promille på nån bild i soc medier. Hur går snacket då t.ex?
Jag försöker grunda det jag skriver rätt bra. Men ibland så måste jag testa gränsen lite när vi försöker förstå hur, om sant, HD och SD visste så tidigt att hon hittats.
Då måste man kanske ta avstamp i att det läcks generellt och sen identifiera om HD & Co, inkl SOA och BA, har någon kanal in i polishuset.
En kanal har vi då identifierat som då hypotetiskt kan kopplas till att SOA kände till att hon hittats väldigt kort tid efter att det skett.
Det tål att funderas på men mer än så konspiratorisk vill jag inte bli.
Men det handlar alltså om vänskap, grannskap, simning, facebookvänner/lajkande kors och tvärs. Släng på faktum att detta var väldigt väldigt spännande vad som hände kring det här försvinnandet.
Det gör att man börjar fundera även då jag råkade läsa en gammal artikel om att just någon läckt uppgiften om mobilmaster och LW:s mobil. Samma person vi vet är vän/bekant/granne med SD/HD/SOA/BA/ har gjort ”analysen” av mastuppkopplingar i den här utredningen.
Personens mamma och SD lajkar samma lilla stuga i Idre. Det betyder ihop med det andra de har gemensamt ytterligare en sak gemensam.