2021-03-13, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Intressant research.

Äpplet faller inte långt från trädet, det går ju att konstatera i det här fallet. Och lika söker sig oftast som bekant till lika, särskilt beträffande värderingar. - Hur ställer sig HD:s föräldrar till att svärsonen öppet markerar sin avsky och sitt avstånd gällande SD-vänlig retorik? Symboliskt värre; SD ogillar SD.
Här framkommer en splittrad personlighet med extra tydlighet och vikten av upprätthållandet av en älskvärd fasad. För egentligen föraktar han både svaghet, sjukdom och kvinnor. Ljus eller mörker - vilken sida som tillåts dominera, varierar.

Men eftersom det är SD så måste han ju alltid sticka ut lite ändå även dä han drar en lans mot Sverigevännerna.

”På väg hem från jobbet idag så blev jag stoppad av en halvvuxen, oborstad, skäggig människa i det segregerade Varberga. Hans svenska var mycket primitiv...” osv.

Från hans Facebook på årsdagen av att LW anmäls försvunnen. Vilket ska vara en dag då det ska uppmärksammas. Men han dammar ut nån snyfthistoria om den här ”halvvuxna” och ”skäggiga” människan samma dag. Som minsann inte snodde hans betalkort fastän han nog först trott det.

Ett av hans få offentliga inlägg på Facebook. En solskenshistoria om vad man läser in som ett ”skäggbarn”? Vad fasen var så viktigt med skägget? Det har väl varenda människa/hipster numera? PW t o m flätar sitt...
Men den här personen är halvvuxen och har skägg tycker SD är viktigt att lyfta fram i sitt gråtisinlägg.

Och ordet ”primitiv”? Andas fasen 30-tal alltså...
Citera
2021-03-13, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tänker du möjligen på någon som är lite "allt ljus på mig" mediakåt?

Man jobbar olika. Vissa gillar öppenhet rent generellt ja.
Citera
2021-03-13, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att förflytta mobilen under H*almar B:s mast var ett uttänkt drag av GM ja, i syfte att fördröja upphittandet. Masten täcker även upp ett mindre område runt V*valla, i närheten av gångbron och motorvägen.
SD:s beskrivning av ett möte med "tre mobilrånare" den 11 maj, ska också ha utspelats inom upptagna mastområde. Den kvällen-natten när han blev så rädd att han sprang hem, för att efter en stund ha samlat mod till sig och återvänt med större ficklampa för att jaga banditer.

Bra du bumpar ficklampor. Cirkelformade och cylinderformade slagmärken på LW. Inte en ficklampa så långt ögat når förutom att man kan skönja nån på vinden hos HD, det nämns en hon fått av SD med USb-laddare i Messenger-chatt och sen är det det där mejlet på morddagen om jag minns rätt från Alibaba där SD ombeds recensera säljaren av ficklampa med USB-laddare.

Var e den stora lampan då? Ja ointressant för utredningen helt klart. För de menar att han planerat detta. Då minskar intresse för ficklampa. ÄVEN om han hade med sig minst en vid det åklagaren kallar genrepet?
Makes no sense att den inte är i beslag minst en lampa.
Citera
2021-03-13, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Helt uppenbart, är att polisutredningen inte bedrivits av opartiska människor.
Jag vaknade och insåg att det är otroligt anmärkningsvärt att AS ens har varit delaktig i utredningen.
Att inte omedelbart meddela, vilket hon inte kan ha gjort, jävsituationen.
Det är iallafall bra att, som jag förstår det gällande jävanmärkningen från åklagarna ang B.Linden, som avslogs, men ska tas med i ev hr, för att de överklagade avslaget i tid.

Hennes pappa som då gillar Trump, Alternativ för Sverige osv har varit engagerad i Örebro Simallians i många år. Fått förtjänsttecken. Det har hans fru också.
Han ser ut att ha varit suppleant i styrelsen också.

Mamman har varit ekonomiansvarig på ett fotolab-företag i många år. Det gick nyligen i konken. På samma företag jobbade en A*xelsson i samma ålder. Den personen är inte Facebook-vän med SOA eller BA men lajkar många av AS inlägg.
Säkert långsökt att det finns en koppling även där men varje gång man ser efternamnet ”A*xelsson” i deras sammanhang så hajar man till något.
Citera
2021-03-13, 02:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja han skulle kanske gjort nåt annat val här.
Men även vettiga kan bli förblindade av lite amore.
Timingen för hans intresse för HD var ju lite så där så här med facit i hand...
Ang timing för hans intresse så var det kanske inte valfritt?

Den gifta damen bokar resa i samma veva hon inleder en romans med JS.

En resa för att fira halva livet ihop med SD och få reparera relationen med SD ifred utan LW.

Sen har hon brist på tillit och tar ut skilsmässa.
Fast hon uppenbart är lika opålitlig.

Hon vill ändå byta prost och datum (sagt till sin mor om jag inte missminner mig) så ur den aspekten spelar det enbart HD i händerna att ta ut skilsmässa.

Hon är såpass strateg att hon har längre prövotid för att slippa vittna som anhörig.
Det sket sig dock.
Det borde JS få mer frågor kring, det är honom hon diskuterat det med.

.. Och hon fortsätter ljuga SD full om att JS bara är en vän ända fram till mordet.

Han får också ingå i en tystnadspakt med HD. Han lovar vara tyst för SD kan ju bli ledsen.
Hon hade givetvis kunnat spela med öppna kort efter skilsmässa i feb. Men hon mörklägger.

Dess innan var det JG hon bildade tystnadspakt med. Otroheten skulle tonas ner, familjen kärnmjölk cachar vidare som om inget hänt.

Jag är inte direkt förvånad över att kvinnor kan lura män till månen via sex och inte heller att anstiftare kan härja bakom kulisserna. Oavsett om hon är en sådan eller inte.
Staaackars HD.

Hade JS nåt val om han är en bricka i ett spel är sensmoralen.

För det är absolut ingen annan än SD hon är ute efter.
Senast redigerad av develi 2021-03-13 kl. 02:41.
Citera
2021-03-13, 02:24
Medlem
Citat:
Hennes pappa som då gillar Trump, Alternativ för Sverige osv har varit engagerad i Örebro Simallians i många år. Fått förtjänsttecken. Det har hans fru också.
Han ser ut att ha varit suppleant i styrelsen också.

Mamman har varit ekonomiansvarig på ett fotolab-företag i många år. Det gick nyligen i konken. På samma företag jobbade en A*xelsson i samma ålder. Den personen är inte Facebook-vän med SOA eller BA men lajkar många av AS inlägg.
Säkert långsökt att det finns en koppling även där men varje gång man ser efternamnet ”A*xelsson” i deras sammanhang så hajar man till något.
Jotack, det är en riktig soppa..
Har du läst aktbilaga 166?
Många konstiga saker framkommer
Citera
2021-03-13, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Här nedan ett utdrag från ett inlägg som Fröken_Sverige postade idag kl 16:02

"Det är lika skakande och äcklande, som tidigare, att börja läsa i FUP igen. Det är så uppenbart vilka som ljuger systematiskt, så jag kommer aldrig släppa tanken på att det är fler inblandande i detta på olika sätt."

Den som Fröken_Sverige syftar på är nog ingen annan än HD.
Eftersom Fröken_Sverige har bestämt sig för att slå följe med Fru Nutella i det att inte svara vissa postare här, så är det ingen mening för mig att ställa samma fråga som du gör, nämligen om Fröken_Sverige har nån specifik person i tankarna vad gäller medgärningsnnanskap vid mordet.

Det gör ju att vi som vill få fram sanningen tvingas till spekulationer.
Min spekulation här är att Fröken_Sverige egentligen inte alls tror på att mördaren skulle haft nån hjälp vid mördandet, utan är nog snarare än sorts gardering.
En gardering som vid ännu ett friande av SD kommer att leda till fortsatt misstänliggörande/utpekande av folk i SD:s mer eller mindre omedelbara närhet.
Så tänker jag.
Hur tänker du?

Jag tänker att HDs eget eftermäle från den här historien i form av det som framkommer i de offentliga dokument som står allmänheten fritt att läsa har större påverkan på vad folk kommer tycka och tro om den saken än vad Fröken_Sverige och andra skriver på Flashback.
Citera
2021-03-13, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kan inte heller skaka av mig den krypande känslan av att något är fel med HD och att hon är mer än bara ett oskyldigt offer för SD. När man läser i FUP framstår Sillen som ganska "på" medan HD inte verkar lika angelägen. Han skulle mycket väl kunna vara utnyttjad av paret D bara för att skapa illusionen av att HD gått vidare och därmed saknade motiv. Några saker kring HD som jag reagerat på under den tid som gått sedan mordet av vad som framkommit i tråd och FUP:

1. Redan tidigt i tråden börjar flera, gissningsvis med lokalkännedom om Nya Hjärsta, peka på SD först och sedan triangeldrama SD, HD och LW med JG med på ett hörn. Nästan lika tidigt börjar tråden bete sig konstigt så fort HD synas närmre (ja, jag har tjatat om detta men det är märkligt då det inte borde behövas ifall hon är ren som snö). Två saker verkar känsliga kring HD. a) Flytten till huset med nästintill direkt insyn på LWs hus. Det avdramatiseras genast med att hon ju har en bror som separerat, stått med en lägenhet han inte ville ha kvar och som då passade henne att ta mitt i separationen. Inget konstigt där. Förutom att det senare visade sig när tråden envisades med att granska iaf, att HD inte har någon bror. NU i FUP framkommer det sedan att LW själv tänkt nästan identiskt som vi i tråden reagerade, dvs varför ska HD flytta så väldigt nära LW? Via FUP får man intrycket att LW tycker att det känns konstigt och obehagligt. b) Omständigheterna för HDs ledighet/sjukanmälan/försighavanden dagarna kring mordet. Här började folk IRL hotas och tråden blev extremt orolig med trollkonton som dök upp och försvann. Nu i FUP kan vi ta del av att chef/kollega som vittnar om att HD uppträtt märkligt och verkar ha fått reda på att LW var borta innan det borde ha gåtts ut med? Har jag fattat den vittnesutsagan korrekt? Samma vittne säger även att HD verkade gladare och starkare efter mordet än innan.

2. Tidigare har vi varit några i tråden som reagerat på att HD börjat ta efter LW i stil. Bara en spekulation, men kan HD velat sudda ut LW till den grad att hon skulle ta över allt som varit LWs? Hon flyttar ut från SD men flyttar då nära LW vilket nästan skulle kunna tolkas som stalking, kontrollbeteende eller en viss besatthet som är udda om hon gått vidare med Sillen. Någon sa att Sillen varit LWs nära vän först. Stämmer det? Varifrån kommer den uppgiften? Minns bara att detta nämndes i tråden tidigare men minns inte av vem och med vilka belägg. Det vore anmärkningsvärt om HD flyttar in i ett likadant hus som LW, intill LW, tar över LWs gamle pojkvän, börjar ha en liknande rosa jacka som LW synts ha i flera loggar, loggar i just LWs barndomstrakter dagarna innan mordet, blir SDs nye evige GC-kompis i alla bilder precis som LW var innan (fastän hon själv har relation nu med Sillen), härmar LWs frisyr...

3. Selektivt minne. "Vill inte kommentera", vilket känns lite konstigt om man inte har något att dölja.

4. Golvbrunnsstädningen.

5. Det glada semestrandet med SD efter separationen som om de vore nykära snarare än på väg att skiljas.

6. HDs mamma Birg*ittas ord (minns ej exakt formulering) i FUP om att paret D ville radera ut att LW vigt dem och återförenas, gifta om sig med varandra nu efteråt. Hur mycket ville paret D radera ut? Bara att LW vigt dem genom en skilsmässa och sedan nytt giftemål eller radera hela LW?

Det går såklart att bortförklara alla de här punkterna med olika anledningar, t ex att HD var glad och lättad av att bli av med LW men att det inte gör henne till mördare. Men sammantaget så väcker allt ändå frågor kring HD som gör att det inte känns bra att hon är på fri fot och avskriven.

Utan tvekan har HD ett starkare motiv än SD som nog varit nöjt att kunna fortsätta nyttja och trigga de båda kvinnorna mot varandra. Att LW slogs ihjäl med övervåld känns också mer i affekt än av en iskall psykopat. Om jag får spekulera så tror jag att de båda makarna begått mordet tillsammans i samförstånd, planerat sedan en lång tid tillbaka men inte just att det skulle ske just då därav plats. Att de sedan hade sådan tur med att klara sig i fem dagar innan LWs kropp återfanns, att bevisning försvann (?), att man sökte åt helt fel håll, att HDs hus inte genomgick husrannsakan, att bara SD togs in inledningsvis och inte HD osv... detta börjar jag mer och mer undra om beror på vissa, alltför många, poliskontakter som makarna D hade i Örebro polishus. Bara för att kunna avfärda skulle jag önska att polisen där gör en internutredning kring vad som kommit fram här. Det kan vara helt oskyldigt men allt kring detta fall har varit "otur", GM har haft en massa tur och han/de råkar ha åtminstone tre (!) kopplingar till polismän varav en med inflytande över teknisk bevisning uttryckt sig klart nedsättande om offret.

Tack för ett som vanligt genomtänkt inlägg.
Jag delar helt dina tankegångar. Nu ser vi samma oro i tråden igen. Många tillskyndare för att skydda HD. Som om hon vore en skör porslinskatt. Hon verkar mer målmedveten, skarpslipad vass och hämndlysten.

Men HD är inte riktigt frisk, men OK givet hon tar sina mediciner.
Citera
2021-03-13, 03:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför höll hon på att mala om sitt ex hela tiden med JS? Och om LW... Hon hade väl väninnor?

Märks att hon inte varit ute på marknaden på 20+ år...

Men JS kanske gick igång på att leka terapeut.
JS går knappast igång på att vara terapeut.
HD tar ut skilsmässa.
Han tar också ut skilsmässa och lever väl på hoppet.
Han säger nåt ofördelaktigt om SD en dag och ber sen om ursäkt till HD som förlåter honom på morgonen efter.

Han berättar för barnen att HD är mer än en vän och HD surnar.
Det framkommer via KH om man läser växelvis mellan viber och förhör.

Ändå fortsätter hon ha en intim relation med JS enligt hans förhör 17 dec.

Herre gud vilken fars.
Citera
2021-03-13, 05:30
Medlem
Citat:
De hade hämtat en mobil hos mormor och var på väg till Elgiganten för att köpa kontantkort. Så de menar att de passerade brottsplatsen då.

Sen är det väldigt luddigt i förhör både hos polisen och i tingsrätten om eller vad de såg.

Sen fattar jag inte det här med att HD menar att SD inte pratade om det inträffade. Höll det inom sig.
HD verkar ha ett outtömligt behov av att prata om allt. Hon menar att de grät ihop för det var så jobbigt detta. SD åkte till sjukan för akuta stressymptom.
Nog fasen var detta samtalsämne nr 1 för HD under väldigt lång tid?

Snackade de väder och vind och byta pappen mot plåt på ladan när de fikade där ute på landet? Nja.

Jag svarar på detta Ditt inlägg igen efter lite funderingar.

Det har skrivits/funderats en hel del i tråden ang omväg/resväg efter HD:s förhör (när hon drog slutsatsen att LW var funnen). Funderingar på varför de tog omvägen från polishuset och förbi fyndplatsen, när de skulle till (Elgiganten) sommarstugan.

Framkommer det i FUP att de åkte från polishuset till Lundby (för att hämta mormors mobil) innan de åkte mot Elgiganten/sommarstugan?
Citera
2021-03-13, 05:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack för ett som vanligt genomtänkt inlägg.
Jag delar helt dina tankegångar. Nu ser vi samma oro i tråden igen. Många tillskyndare för att skydda HD. Som om hon vore en skör porslinskatt. Hon verkar mer målmedveten, skarpslipad vass och hämndlysten.

Men HD är inte riktigt frisk, men OK givet hon tar sina mediciner.
HD är inte normal på en fläck i sitt beteende.
Oavsett om hon är oskulden personifierad.

Enligt JS i förhör 17 december sitter hon fortfarande och ältar LW; att hon förstör det hon och SD försökt reparera.
Ingen skugga ska falla på SD tydligen.

"J har påtalat att de var två om otroheten. J tyckte att hon dömde Lena väldigt hårt i jämförelse med hur hon dömde Stefan. Hon förklarade då att de försökt skapa nya förutsättningar och försökte göra något åt det och försökte rädda sitt äktenskap. Hanna sa att Lena försökte förstöra det som de försökte reparera."

Sen kan man ju undra vad vitsen är flera månader efter att LW är fullständigt oskadliggjord iom att hon brutalt mördats.
Det är väl bara att ta SD tillbaka och sluta älta som om hon vore helt besatt av LW.
Han suktar ju att återgå till drömkvinnan och hon har ju haft det som mission hela tiden?

"Det är något som Hanna och J pratat om vid flera tillfällen. Det har kommit nu och då,
första gången var redan i vintras och senast var för någon månad sedan."

Samtidigt fortsätter hon ligga med JS.
Förhör 17 december:

"De har dock fortsatt att umgås mycket och Jonas kommer exempelvis åka till henne
efter dagens förhör. De är inte bara vänner och de har emellanåt en intim relation."

Samtidigt som hon reser utomlands med SD flera ggr med start augusti eller om det nu var september.

Vissa känslor för SD är ett understatement...

"Hanna har hela tiden haft vissa känslor kvar för Stefan. Att Stefan ställt upp för henne under hennes dåliga mående, har gjort att hon känt en tacksamhet som bidragit till att hon förlåtit Stefans otrohet."

HD i förhör:
Citat:
"Okej, jag ska tala om vad som hände med känslorna med J*onas. Han blev för mycket på, jag blev kvävd av hans känslor, han älskade mig ... eller älskade? Uttry ... jo han kanske har sagt det en gång. Men det är jag inte säker på, men han kvävde mig, han ville för mycket."

Hon uppmuntrar relationen hela tiden på viber så att JS hoppades på mer förvånar mig inte.
Vad skulle han tro?
Eller" pojkvänsapirant" som han kallar sig i förhör.

Hon är exakt lika "kvävande" och "på", i samtalen som honom - med allt från att fresta med sex till att gulla och gosa, åka på GC äventyr och ligga på hotell.
Nästan varenda dag säger hon att hon saknar honom, vill krypa ner med honom.
Senast redigerad av develi 2021-03-13 kl. 05:57.
Citera
2021-03-13, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
HD måste ju ha kommit till polisstationen på något vis och då är det väl SOA som även kört henne dit?
När var fyndplatsen avspärrad och vilken väg tog de till polisstationen?

Det är nog SOA som kört HD till förhöret, förmodligen från sommarstugan. Kanske passade han på att åka hem en sväng och se till huset i Lundby när han ändå var i stan och HD upptagen i förhör.

Ev träffade på någon vänlig granne som berättade att en kropp var funnen och förde det vidare till HD när han plockade upp henne efter förhöret.

Vilken väg de tog till förhöret är inget jag sett något om (vet ej om det framkommit). Hade de åkt från sommarstugan till Lundby innan förhöret och sett polisbilar på motorvägen vid MP så hade det varit enkelt att berätta att de misstänkte redan då (alltså innan förhöret) att LW kunde vara hittad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in