2021-03-12, 15:56
Medlem
Har vi fått fram namnet på kvinnan som eventuellt blivit utsatt för denna våldtäkt?.
Citera
2021-03-12, 15:57
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Han har sannolikt goda förbindelser med den Socialdemokratiska nomenklaturan. Det brukar räcka långt i sammanhanget.

Hans goda förbindelser med nomenklaturans tidigare hovadvokat Borgström är ett tecken på detta.
Enligt de, som läst hans blog lär han ha röstat M vid senaste valet.
Citera
2021-03-12, 15:59
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hur lång tid är det rimligt att en misstänkt person som Lambertz normalt kan hållas häktad i ett misstänkt brott av den här typen?

Är han häktad med fulla restriktioner?
På min tid 8v till rättegång, men åklagaren kan be om mer tid. Pratar vi stora mål med många inblandade kan det ta år, min längsta var 8 mån m rest..
Citera
2021-03-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Enligt de, som läst hans blog lär han ha röstat M vid senaste valet.

Han är väl över 70 vid det här laget.

Det finns ett ganska stort progressivt kotteri bland juristerna numera har jag förstått. De ser progressiv aktivism inom rättsapparaten som ett värde i sig.
Citera
2021-03-12, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
På min tid 8v till rättegång, men åklagaren kan be om mer tid. Pratar vi stora mål med många inblandade kan det ta år, min längsta var 8 mån m rest..

När var din tid? Det beror helt på vilka utredningsåtgärder som måste vidtas. Är det frågan om något ska analyseras vid NFC kan det, alltid och särskilt i coronatider, dröja ett bra tag. Några 8 veckor kan man inte säga med säkerhet. Jag har inte läst beslutet och om åklagaren fick 14 dagar eller en månad på sig att väcka åtal. Sen kan den tiden förlängas.
Citera
2021-03-12, 16:15
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Nu har dom i alla fall gjort en grundlig utredning under lång tid inom polisen så det lär finnas bevis. Därmed häktningen. Det var väl ingen som hade trott att Kapten Klänning heller var så driftig. Han hette väl också Göran?

Det enda beviset som behövs mot Lambertz är att kvinnan berättat om det påstådda brottet för en väninna. Då är han körd. Det är tyvärr så lite bevis som behövs för att få någon dömd för våldtäkt i Sverige.
Citera
2021-03-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EtikHaexan
Det är inte Regeringen som prövar om en domare ska skiljas från anställningen. Det är dessutom otroligt ovanligt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/domare-far-sparken

Na precis om du polisanmäler en högt uppsatt tjänsteman så utreder inte polisen det, utan de går till Statens ansvarsnämnd, dock blir regeringen varskodd.

Statens ansvarsnämnd lyder under ... ? I nämnden sitter ... ?

Citera
2021-03-12, 16:31
Medlem
bulletproofsouls avatar
Den här dåren har man sett ett antal gånger på pendeltåg och annat. Han utstrålar alltid en aura av otrevlighet kring sig. Ser ut och beter sig som en byfåne.

Tillsammans med Van Deer Kwast har han försvarat rättegångarna mot Thomas Quick in absurdum. Han lär fortfarande tro på att Quick är skyldig till alla fantastiska mord. Det om någonting talar om för mig att karlfan är helt slut i huvudet. Som Leif GW sa, han verkar ha en intelligens i paritet med en vandrande pinne.

Vilken misär att på julafton supa ner sig fullständigt i sällskap av en äcklig gubbe som ska låtsas vara ens handledare...

Intressant att en person som Paulo Roberto som köpte sex hängs direkt utan pardon men det klart han ses som en vanlig svenne och det blir skillnad mot den här filuren som har den "rätta" värdegrunden.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2021-03-12 kl. 16:34.
Citera
2021-03-12, 16:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hur lång tid är det rimligt att en misstänkt person som Lambertz normalt kan hållas häktad i ett misstänkt brott av den här typen?

Är han häktad med fulla restriktioner?

Finns ju egentligen ingen bortre gräns. Sverige har gång på gång fått klagomål om just det här långa häktestider. Så långa han kan misstänkas påverka speciellt målsägande så blir det buren.
Citera
2021-03-12, 16:35
Medlem
solstrålars avatar
Varför rapporteras det inte om detta i nyheterna? Var är förstasiderubrikerna om våldtäktsmannen Lambertz?
Citera
2021-03-12, 16:38
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Han är väl över 70 vid det här laget.

Det finns ett ganska stort progressivt kotteri bland juristerna numera har jag förstått. De ser progressiv aktivism inom rättsapparaten som ett värde i sig.

Förr fanns det väl någon form av yrkesstolthet och yrkesheder bland advokater och jurister. Det finns knappast kvar. Det har blivit ett skityrke med allt lägre status och rykte på samma sätt som lärare och journalist.
Citera
2021-03-12, 16:39
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Varför rapporteras det inte om detta i nyheterna? Var är förstasiderubrikerna om våldtäktsmannen Lambertz?

därför att han har den "rätta" värdegrunden och de rätta kontakterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in