2021-03-12, 14:57
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Tino Sanandaji framhålls som "storägare" av media, och om det stämmer så kan det ju vara så att den gode Sanandaji satsat mer än vad han har råd att förlora i vad som mer och mer verkar vara ett gigantiskt fiasko.

Skulle ju om inte annat förklara varför han verkar så desperat och är så utåtagerande.
Japp, det ligger nog mycket i det. Han fattar inte att det bara blir värre.

Men jag har märkt det här fenomenet med Tino förut, t.ex i hans kommentarsfält på Facebook. Han kör sina monologer där, och får han MINSTA mothugg så blir han direkt 5 år gammal och svarar otrevligt. Ingen kan något utom han.

Förmodligen ville han ha mer makt över det journalistiska innehållet än han som ägare borde ha.
Citera
2021-03-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
Arpi fångar den journalistiska exceptionalismen väl. De är inte som oss andra. Journalistik är minsann beroende av trovärdighet (till skillnad från företag på andra marknader?). Därför måste journalisterna ges fria händer och behandlas med silkesvantar.
Japp. Därför visste man att det skulle skita sig från dag ett. Många i tråden fattar inte vilken privilgierad får & skockmentalitet som råder i detta skrå.

Tycker ägarna gjort ett dundermisstag som samlat dessa priviligierade skribenter under samma tak. De borde startat med riktiga skribenter/grävarhundar med pathos. (Det vill säga börjat nedifrån.) Inte dessa ängsliga j-a karriärs-Stockholmare. Jag visste (långt innan sjösättningen) att något sådant här skulle hända med combon "utländska skrikföretagare" & "neocon-journos"...
Citera
2021-03-12, 15:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Här
https://www.youtube.com/watch?v=5__duWdmmQA&ab_channel=MarkusMattila

Han talar till redaktionen som om dom vore 4 år. Dessutom har dom lagt upp artiklar från anonym politisk opinionsbildare. Finns inget seriöst i denna blaska. Ingen tidning i Sverige sysslar med sånt här. Tino vill säkert skriva själv men han drar inga prenumeranter. Han ville ha stora namn men skriva och peta in anonyma skribenter. Vilken jävla dynga.
Skön backstabbing att spela in & lägga ut interna möten.
Citera
2021-03-12, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abendland
Samnytt har nu publicerat en ljudinspelning från ett möte där Tino S dampar loss rejält...

https://www.youtube.com/watch?v=X06uymknmAw&t=7s

Inte emot mig om detta kosher "konservativa" projekt går i graven hellre för än senare
Kul att kontrajihadisterna i kommentarsfältet gnäller över att man inte ska publicera ljudklippet eftersom det sprider osämja och är illojalt. Det är exakt samma tänk som har skapat åsiktskorridoren i gammelmedia där man väljer att sopa sånt som problematiserar överideologin under mattan.

Den här nyvakna boomergenerationen är fortfarande precis samma människor som de var för fem-sju år sedan när de röstade på sossarna. De har bara bytt allians, tankesättet är detsamma. Faktum är att jag avskyr Heja Jimmie-skocken mer än vad jag avskyr de träbockar som fortfarande vaneröstar på S.
Citera
2021-03-12, 15:04
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Japp, det ligger nog mycket i det. Han fattar inte att det bara blir värre.

Men jag har märkt det här fenomenet med Tino förut, t.ex i hans kommentarsfält på Facebook. Han kör sina monologer där, och får han MINSTA mothugg så blir han direkt 5 år gammal och svarar otrevligt. Ingen kan något utom han.

Förmodligen ville han ha mer makt över det journalistiska innehållet än han som ägare borde ha.

Vad gäller Sanandaji så står det även tämligen klart att han lider av någon form av ganska allvarlig personlighetsdefekt som gör honom i det närmaste omöjlig att resonera med.

Funkar i den akademiska världens skyddade verkstad, men inte när han förväntas kompromissa och samarbeta med andra i något som helst professionellt sammanhang.
Citera
2021-03-12, 15:04
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Här
https://www.youtube.com/watch?v=5__duWdmmQA&ab_channel=MarkusMattila

Han talar till redaktionen som om dom vore 4 år. Dessutom har dom lagt upp artiklar från anonym politisk opinionsbildare. Finns inget seriöst i denna blaska. Ingen tidning i Sverige sysslar med sånt här. Tino vill säkert skriva själv men han drar inga prenumeranter. Han ville ha stora namn men skriva och peta in anonyma skribenter. Vilken jävla dynga.

Han argumenterar ungefär som ett barn "men då ska jag till dig.....".

Bulletin 2.0 blir väl Pruttilov som chefredaktör. Tino och Kent Ekeroth kan ta hand om opinion och nyheter ihop.
Citera
2021-03-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Skön backstabbing att spela in & lägga ut interna möten.

Man bör känna till att journalister i majoritet spelar in. Att spara mail är dock ingen konst.
Han kan ha det tycker jag då han verkar helt störd och är i stort behov av att självrannsaka sig.
Han är inte det stora namnet i Bulletin utan en delägare. Han är inte ensam om att vara en idiot av dom här ägarna skall väl tilläggas. Snart har dom inga journalister kvar.
Citera
2021-03-12, 15:15
Medlem
Ivar känns som en viktigpetter och backstabber och skitsnackare. Tror inte Tino är paranoid eller överreagerar. Tino, själv skribent för tidningen inte bara ägare, ville ha insyn och medverka i redaktörsarbetet, vilket fick viktigpettern Ivar att stänga ute honom. Är det fel att en ägare som också är skribent ska vara del av redaktörsarbetet? På SvD eller DN kanske. Stå på dig Tino!
Senast redigerad av Clamance 2021-03-12 kl. 15:22.
Citera
2021-03-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Helt fel.
En massa konservativa blev eld och lågor inför utsikten för en konservativ tidning.
Tino har farit runt som en skållad råtta och dementerat och kallat konservativa för Hitler i princip om de talat om Bulletin som konservativ. Han har benhårt hävdat att tidningen är oberoende.

Han har också gått igång i rant efter rant, han verkar hata alternativmedia.
Den kritik han fick efter massutmaning verkar göra att han kallar alla rasister,

Han verkar ha förmågan att göra sig osams med alla, och svårt att låta andra tala till punkt oavsett vad de har för åsikter?
Kolerisk snubbe.
Kan i och för sig vara uppfriskande i det ljumma landet.
Citera
2021-03-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Förjävla synd bara, med tanke på vilken grym konstellation av journalister de har på redaktionen.

Men jag förstår inte varför man inte har folk med journalistbakgrund i styrelsen. Tino kan ju föga om sånt. Här borde kanske redaktionen gjort lite större riskanalys innan de sa upp sig från sina jobb hela bunten.

Journalister? Du menar proffstyckare? Inte mycket till journalistik de levererat trots namnkunnigheten.
Senast redigerad av Clamance 2021-03-12 kl. 15:23.
Citera
2021-03-12, 15:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Kul att kontrajihadisterna i kommentarsfältet gnäller över att man inte ska publicera ljudklippet eftersom det sprider osämja och är illojalt. Det är exakt samma tänk som har skapat åsiktskorridoren i gammelmedia där man väljer att sopa sånt som problematiserar överideologin under mattan.

Den här nyvakna boomergenerationen är fortfarande precis samma människor som de var för fem-sju år sedan när de röstade på sossarna. De har bara bytt allians, tankesättet är detsamma. Faktum är att jag avskyr Heja Jimmie-skocken mer än vad jag avskyr de träbockar som fortfarande vaneröstar på S.
Nja. Rent företagsmässigt är det givetvis kasst att göra interna konflikter offentliga.

Jag har varit med om ganska stora företag där medlemmar ur ledningsgruppen börjat slåss fysiskt i konferensrummet. Inte fan springer någon & berättar detta till pressen. Istället kommer det en pressrelease : "Företaget går nu in i en ny, mer marknadsinriktad, fas & vi har gemensamt & i samförstånd beslutat att NN kan göra bättre nytta åt aktieägarna på en annan mer strategisk position inom koncernen"

Springa & gråta ut i media är fjolligt.
Citera
2021-03-12, 15:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Helt fel.
En massa konservativa blev eld och lågor inför utsikten för en konservativ tidning.
Tino har farit runt som en skållad råtta och dementerat och kallat konservativa för Hitler i princip om de talat om Bulletin som konservativ. Han har benhårt hävdat att tidningen är oberoende.

Han har också gått igång i rant efter rant, han verkar hata alternativmedia.
Den kritik han fick efter massutmaning verkar göra att han kallar alla rasister,
Den enda fungerande rollen för någon som Tino i ett sådant här sammanhang vore nog som researcher & faktakollare.
Att sätta honom på att hitta gömd skit i årsredovisningar & liknande hade varit perfekt.

Att sätta honom som någon slags chef är givetvis vansinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in