Citat:
Kanske så, om det fanns en premiss om en vinkling, som var problemet?
Själv har jag inte hört talas om swebbtv men antar att människor inom mediebranschen gjort det. Om Swebbtv hade ca 60000 prenumeranter på youtube trots att de funnits i fem år kanske det finns kvalitativt godtagbara skäl att You Tube stängt kanalen? De stänger rätt friskt kanaler som bryter mot upphovsrättsregler och dylikt.
Etiskt är det ju fel att sparka på någon som ligger men det kanske bara gick att säga "Jaha?" om att swebbtv stängdes?
Själv har jag inte hört talas om swebbtv men antar att människor inom mediebranschen gjort det. Om Swebbtv hade ca 60000 prenumeranter på youtube trots att de funnits i fem år kanske det finns kvalitativt godtagbara skäl att You Tube stängt kanalen? De stänger rätt friskt kanaler som bryter mot upphovsrättsregler och dylikt.
Etiskt är det ju fel att sparka på någon som ligger men det kanske bara gick att säga "Jaha?" om att swebbtv stängdes?
Swebbtv är en udda kanal, då kanalens uppfattning är, att swebbtv inte ska ha ngr redaktörer, som sorterar bort somligt, som alltför nipprigt för att ge plats åt - men tyvärr utan att Swebbtv slår på stora trumman och gör tydligt, att denna gränslösa yttrandefrihet är kanalens övergripande inställning.
Swebbtv har utifrån denna gränslösa yttrandefrihet låtit en liten andel stollar komma till tals i ett fåtal program, såsom t.ex galningen som anser, att ngn annan än Palme blev mördad, så att den HIV-sjuke Palme diskret skulle kunna smugglas ur landet.
Detta gör det lätt för MSM (och troligen också Paulina Neuding och Thomas Thomas Gür) av avfärda kanalen.De har vidare (haft?) som återkommande politisk kommentator Lars Bern, som är helt normal dvs klarsynt, verklighetsförankrad och skeptisk när han kommenterar politiken och klimatnarrativet - samtidigt som Bern framstår som skruvad och fullständigt vrickad när han äntrar sin käpphäst och med glödande övertygelse lägger ut texten om, att skolmedicinen anstränger sig att göra människor sjuka (!) så att läkemedelsfirmorna ska kunna tjäna pengar på ohälsosamma läkemedel.
Som jag har förstått det, så är det ff.a. den senare ståndpunkten/käpphästen hos Lars Bern, som youtube har använt som anledning/förevändning till att stänga av kanalen och vid den tredje försyndelsen, så stänger youtube av permanent.
Citat:
Kan detta verkligen stämma? Vem ville ta strid för SwebbTV? Tino? Har du sett SwebbTV nån gång?
Det är så fruktansvärt uselt så att jag skäms å deras vägnar.
Man kan göra ett reportage OM SwebbTV men om man har någorlunda integritet så blir det ofrånkomligen en total nedsabling. Nåt annat är helt enkelt inte möjligy, oavsett var man står politiskt.
Vågar någon blir då frågan. Jag menar hatmailen och dödshoten från diverse Svärjevänner kommer som ett brev på posten.
Det är så fruktansvärt uselt så att jag skäms å deras vägnar.
Man kan göra ett reportage OM SwebbTV men om man har någorlunda integritet så blir det ofrånkomligen en total nedsabling. Nåt annat är helt enkelt inte möjligy, oavsett var man står politiskt.
Vågar någon blir då frågan. Jag menar hatmailen och dödshoten från diverse Svärjevänner kommer som ett brev på posten.
Vi har olika uppfattning om det är trivialt att tech-jättarna ska bestämma över innehållet.
(Jag har, som framgår, sett en hel del av Swebbtvs intervjuer - men jag sovrar fram det, som är sevärt.)
Senast redigerad av Meiji 2021-03-23 kl. 13:27.
Senast redigerad av Meiji 2021-03-23 kl. 13:27.