2021-03-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Alldeles utmärkt att det finns starka viljor och åsikter på redaktionen som också vill lufta dem öppet.

Bråket började med att någon skrev en smula kritik mot Wolo på DN.

När hade DN ett bråk senast? Wolo härskar totalt med ägarna i ryggen och ingen vågar väl ens öppna munnen.

Ja, när jag såg videon tänkte jag också så: "vad bra Bulletin fungerar!"
Citera
2021-03-12, 13:28
Medlem
Citat:
Nyhetssändning från kulturredaktionen P1 idag 12 Mars: Ivar Arpi kommenterar konflikten på Bulletin

Bra med mycket uppmärksamhet!! Nu blir Bulletin ett etablerat nyhetsorgan!!

Från:

https://sverigesradio.se/avsnitt/1668446
Citera
2021-03-12, 13:28
Medlem
Grievers avatar
Tack för klippet! Vill gärna höra mer om det finns.

Alltså, jag hade en jäkla respekt för Tino Sanandaji, men nu har han ju tappat det totalt. Håller på och skriker och bölar på Facebook. Det spelar ingen roll vem som började, och vem som gjort vad. Han är för fan delägare i en tidning och då ska han göra det som är bäst för tidningen.

Jävla barnunge som hellre ser hela projektet gå åt helvete än att hålla tyst och ta det internt.
Citera
2021-03-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Vet inte om det finns mer men här är det som Expressen lagt upp: https://youtu.be/5__duWdmmQA

Vems namn är det som censureras i innehållet? Vem är det Alice Teodorescu tycker att ledningen skyller på? Och som Ivar inte tycker har gjort något fel?
Senast redigerad av Grunkz 2021-03-12 kl. 13:48.
Citera
2021-03-12, 13:42
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Bulletin kommer överleva på ett eller annat sätt. Dom har starka skiribenter som vill göra sin rösta hörd mot PK-etablissemanget. Om Bulletin nu dör så kommer det poppa upp nått nytt utan massa ägare/ledning och tjaffs.

Tror inte att annhängarna bryr sig, intresset är väldigt stort.

Sen att Vänster-liberaler smuttskastar, påstår att detta är slutet och firar, oj vilken nyhet. Dom vill ju ha monopol på marknaden med deras sanningsförnekande vänsteridiologiska PK-smörja.

Du vet tyvärr inte vad du pratar om. Bulletin är en judestyrd globalistsajt.

De är inte bättre än DN.
Citera
2021-03-12, 13:44
Medlem
Well played Bullentin!
Jag tror inte ett skit på att det här är på riktigt.
Bullentin har nu fått gratisreklam i sveriges samtliga dagstidningar och publik servce för miljonbelopp.
Alla som läser dagstidningar vet nu vad Bullentin är, och det bara på några dagar.
Tänk vilken tid det skulle ha tagit att etablera ett varumärke med "seriös journalistik".
Jag kan ha fel men tror inte det!
Citera
2021-03-12, 13:50
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Får intrycket av att man med karaktärsmord på Tino vill komma åt Bulletin (och Tino).
Att han publicerade ”Massutmaning” föll ju inte i god jord hos ”eliten”.

Påminner om gatloppet Paolo Roberto fick löpa. Sexköpet i sig tror jag inte MSM egentligen blev sååå himla upprörda över (finns nog gott om skitstövlar där), utan nu fick man en anledning att ge sig på honom.

Jämför sen flatheten mot politiker och myndigheter i början av pandemin - dessa blev ju t o m placerade på piedestal.
Citera
2021-03-12, 14:00
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Du vet tyvärr inte vad du pratar om. Bulletin är en judestyrd globalistsajt.

De är inte bättre än DN.

Så länge dom inte är PK, skriver snyftartiklar om skäggbarn och är krititiserar den destruktiva invandringen så skiter jag i vem som styr den.
Citera
2021-03-12, 14:04
Medlem
Mortsubites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Bra med mycket uppmärksamhet!! Nu blir Bulletin ett etablerat nyhetsorgan!!

Från:

https://sverigesradio.se/avsnitt/1668446

"Journalistik är ganska känsligt till skillnad från andra typer av företag, och det måste man förstå om man arbetar med publicistik. Du kan inte gå in och styra och ställa. Man måste vara varsam med det för att trovärdigheten är allt för en journalist."

Arpi fångar den journalistiska exceptionalismen väl. De är inte som oss andra. Journalistik är minsann beroende av trovärdighet (till skillnad från företag på andra marknader?). Därför måste journalisterna ges fria händer och behandlas med silkesvantar.
Citera
2021-03-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Så länge dom inte är PK, skriver snyftartiklar om skäggbarn och är krititiserar den destruktiva invandringen så skiter jag i vem som styr den.

Faktiskt. Helt ärligt, vem fan bryr sig om vem som styr. Det är kontentan som är det viktiga.
Citera
2021-03-12, 14:18
Medlem
Herregud. Jag tycker Sanandaji har skrivit många bra texter och bidragit mycket till samhällsdebatten, men fyfan för att arbeta under honom. Det är ju helt uppenbart att han har Asperger eller ADHD.
Citera
2021-03-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Vet inte om det finns mer men här är det som Expressen lagt upp: https://youtu.be/5__duWdmmQA

Samnytt har nu publicerat en ljudinspelning från ett möte där Tino S dampar loss rejält...

https://www.youtube.com/watch?v=X06uymknmAw&t=7s

Inte emot mig om detta kosher "konservativa" projekt går i graven hellre för än senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in